KHアライメント・テスタ:JS9408.p120:

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 コメント(14)

  

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アライメント 投稿者:レッドラム 投稿日:2009年 6月16日(火)23時29分26秒 返信・引用
所謂、機械の指示する基準値に合わせるだけじゃ駄目ですよね。
理屈を知った上でのさじ加減がやはり必要かと。OSUさんのところはどんな機械でしょうか?
私が使っていたのはセットに時間が掛かるものでした。

以前、100%、アメリカ人が顧客の職場に居ましたが、彼らはアライメントの重要性を
理解してますし(日本人比)、気軽に依頼されました。
未だに偏磨耗するタイアを見て「サイドスリップが狂ってる」と言う社長にも見習って
欲しいです。

そんな対、社長対策に来月弟を整備振興会のアライメント講習会に行かせます。
受けないと使わせてくれないので。
http://102.teacup.com/tsyr/bbs?M=QWF&CID=3357&OF=1050

ホイールアライメント (Wheel Alignment(正しい読みはアラインメント))
http://ja.wikipedia.org/wiki/ホイール・アライメント

2010/9/29(水) 午前 7:55ogw*og*2内緒

  

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講師はたぶん僕の嫌いな人です。12年前に三級の講習を受けた時の講師なんですが、
昨年、12年振りに会って、いきなり「オメー」呼ばわりされて以来、嫌ってます。
なので本来僕が行くところ、弟に行かせることにしました。
教科書通りのアライメント調整を教えられて帰ってきたら、
「オメー、それで真っ直ぐ走るのか?」と講師に言ってやるつもりです。
Re: アライメント 投稿者:レッドラム 投稿日:2009年 6月17日(水)16時50分30秒
http://102.teacup.com/tsyr/bbs?M=QWF&CID=3359&OF=1050

2010/9/29(水) 午前 7:58ogw*og*2内緒

  

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Re: アライメント 投稿者:OSU 投稿日:2009年 6月17日(水)19時23分27秒 返信・引用
> No.3359[元記事へ]

そうですね、講師によると本当にひどいですからね。一度以下のことを質問してみてください。

1.キングピンオフセットは何ミリまでなら許容範囲か。
その許容範囲をこえた場合、どのように処理すればよいか。

2.ホイールベース2.5メートルの自動車でスラストが10分の自動車は幾何学中心 点(フロントホイールベースの中心点)から何ミリずれたことになるか。

3.高価なアライメントテスタは無いが、何らかアライメントのポイントを捉えた簡易
な測定方法はないものか。
http://102.teacup.com/tsyr/bbs?M=QWF&CID=3360&OF=1040

2010/9/29(水) 午前 8:00ogw*og*2内緒

  

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Beyond that the math gets kind of sticky. (BTW I used the kreuzotter site to come up with my example. Pretty slick calculator.)

I should come up with a signature line.
http://forums.bicycling.com/eve/forums/a/tpc/f/671104717/m/5691071112

2010/12/17(金) 午前 4:59ogw*og*2

  

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Check out this thread:

http://www.jeepforum.com/forum/f8/why-your-steering-wanders-seems-loose-445430/

2010/12/17(金) 午前 8:27ogw*og*2

  

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Caster Angle and 4WD Vibration
OK, so this is my latest problem. My steering box was shot so I just replaced it and had an alignment done. Surprise, Surprise...I still have some slight wandering. I know this has been covered ad nauseam and I relize that it is a caster angle problem (at least I think it is).
http://www.jeepforum.com/forum/f12/caster-angle-4wd-vibration-937666/

2010/12/17(金) 午前 8:29ogw*og*2

  

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My question is this, my caster is currently 2, so if I add the RE steel shims that bolt to the leaf how many degrees do I want? They come in 4, 6 and 8. I am thinking 4 so that I will then have 6 total? Or does it not work that way?

2010/12/17(金) 午前 8:29ogw*og*2

  

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Also, I ran the 4WD here today because we had some snow and I am getting vibration in 4hi in 2nd gear only. 4lo in all gears is fine. In 4hi it starts out fine in first, vibrates through second and then smooths out in third. I am thinking (or hoping) that this is all related to the caster/pinion. Anything else I should be looking at?

2010/12/17(金) 午前 8:30ogw*og*2

  

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caster change versus lift
Simple question: with stock length control arms; how much does caster change per inch of lift?

Example: stock suspension equals x degrees caster. Same Jeep with one inch of suspension lift now has x-y degrees of caster.
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=253790

2010/12/17(金) 午前 8:35ogw*og*2

  

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Same Jeep with two inches of suspension lift now has x-2y degrees of caster, etc.

I am sure some of you guys have measured pre and post lift. Or someone has plugged this info into CAD and done the same.
__________________
Chet

2010/12/17(金) 午前 8:36ogw*og*2

  

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Included angle

The angle between the kingpin axis and the wheel axis is equal to the algebraic sum of the kingpin inclination angle and the wheel camber angle and is defined as the included angle,
http://www.blackboots.co.uk/tech-kingpininclination.php

2010/12/18(土) 午前 3:56ogw*og*2

  

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i can`t Determine the accurate Caster Angle and Scrub Radius
http://fsae.com/eve/forums/a/tpc/f/125607348/m/30620180941/r/11320380941
http://groups.yahoo.co.jp/group/ats-index/message/3649

2010/12/18(土) 午前 6:48ogw*og*2

  

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The Design and Calculation Method for King Pin Inclination ... -
ZJWBZ Bo 著 - 1997 - 関連記事
Based on the balance calculation for the torque for the steering wheels′s return , according to the demands on test items of GB/T13047-97, a new method for designing and calculating king pin inctination is put forward, and the ...
http://en.cnki.com.cn/Article_en/CJFDTOTAL-LYGX704.015.htm

2010/12/18(土) 午前 7:16ogw*og*2

  

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The Toyota Strut King Pin Angle Database
After going through all the threads and getting conflicting information abotu a whole bunch of KPIs for various cars ive cracked it completely and just starting again to measure my own. In a similar way to Wilbos method here im using a digital inclinometer like this one:


in order to measure the king pin angle of the strut.
http://www.toymods.org.au/forums/showthread.php?t=50999

2010/12/18(土) 午前 7:21ogw*og*2

  

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Now i am making a couple of assumptions. One that the hub mounting face is essentially at 90° to the stub axle, and two that the impossibility of being exactly parallel to the angle of the mounting face (by virtue of the tubular nature of the strut) wont be a significant issue with the measurements. As such though all measurements in this thread might be out by say +-0.2° Keep that in mind.

So onto the measurements. This is how i do it:

2010/12/18(土) 午前 7:23ogw*og*2

  

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Step1.
Place inclinometer onto the hub mounting face
Step2.
Zero the inclinometer
Step3.
Place inclinometer onto strut tube, try to get it roughly parallel to the mounting face, but in my testing a few degrees circularly off wont matter too much.

2010/12/18(土) 午前 8:30ogw*og*2

  

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Step4.
Take a photo, use the macro mode on your camera, and try to take it off angle from the LCD. In that case i stuffed up.
Step5.
Post your result in here for everyone to be able to use. Try and use the formula below to inform your posts.

http://www.toymods.org.au/forums/showthread.php?t=50999

2010/12/18(土) 午前 8:35ogw*og*2

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2010/9/29(水) 午前 8:05 [ 車QF ]

  
KHアライメント・テスタ:JS9405.p108:ホイールアライメント (Wheel Alignment

KHアライメント・テスタ:JS9405.p108:ホイールアライメント (Wheel Alignment 製作偏 サーチ中にKH氏の製作紹介記事に目が止まり、関連記事のINDEXを追記しておきます。 KHアライメント・テスタ:JS9406.p105: 校正偏 KHアライメント・テスタ:JS9408.p120: 測定偏 この時点では、一部現物合わせでの目盛り書き込みの状況で、その後の進展に注目。 その後の自作記事とか見かけてないので、高価な測定器を購入する以外はCC

2010/12/14(火) 午後 8:59 [ 車QF ]