FORD:Fiesta to Feature a 3-Cylinder Engine:NJ121121p1:

FORD:Fiesta to Feature a 3-Cylinder Engine:NJ121121p1: - 車QF - Yahoo!ブログ

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FORD:Fiesta to Feature a 3-Cylinder Engine:NJ121121p1:

http://www.popularmechanics.com/cars/news/auto-blog/fords-1-liter-fits-in-your-carry-on-14741912?click=pm_latest

 

 

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 コメント(12)

  

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3756(-215減)/12[20121119]
死者統計

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2012/11/21(水) 午前 8:28ogw*og*2

  

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最近の車は本当に壊れなくなった。
乗りっぱなしでも平気で走る」
と言う声を、国産、輸入車双方のディーラーサービス担当者から
良く聞く。


「・・・・・中略・・・・・」

・・・車が増えれば、ユーザーもメカニックもハッピーになる気がするのだが。

と 霧灯 の担当者は書いている。
NJ121121p1

2012/11/21(水) 午前 8:38ogw*og*2

  

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その様な車とはどんな車とイメージされるでしようか。

2012/11/21(水) 午前 8:40ogw*og*2

  

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国産コンパクトカーよりも倍近い価格ですからそうあって欲しいのは当然ですが、言われなければ直列3気筒だと分からないほど。

エンジンを上まで回せば室内もそれなりに騒がしくなりますが、音はよく抑えられていて、重量増を避けるためバランスシャフトを装備していないのに振動もほとんど気になりません。

フライホイールとクランクを意図的にアンバランスにすることで振動を相殺するという工夫の成果ということですが、これなら早朝の住宅街などでも近所を気にせず出かけられそう。

1.0Lの直列3気筒「EcoBoost(エコブースト)」エンジンは、229万円という車両価格を考えると、ダウンサイジング、シリンダーレス花盛りのいまでも一瞬躊躇してしまうかもしれませんが、動力性能、音・振動面ではデメリットは感じられず、2012年、13年の2年連続で「インターナショナル・エンジン・オブ・ザ・イヤー」を獲得した実力を十分に実感できます。

(塚田勝弘)

http://news.ameba.jp/20140127-209/

2014/1/29(水) 午後 1:31ogw*og*2

  

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御堀直嗣 みほり・なおつぐ
1955年 東京都生まれ 。玉川大工学部卒。大学卒業後はレースでも活躍し、その後フリーのモータージャーナリストに。現在、日本カー・オブ・ザ・イヤー選考委員等を務める。EV等にも詳しい。 スキューバダイビングや乗馬を楽しむアクティブ派でもある。

http://www.yomiuri.co.jp/atcars/impression/20140117-OYT8T00758.htm

2014/1/29(水) 午後 1:35ogw*og*2

  

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排気量997ccの3気筒直噴ターボエンジンを搭載し、最大トルクは170ニュートンメートル。

http://www.nikkan.co.jp/news/nkx0420140128beae.html

2014/1/29(水) 午後 1:37ogw*og*2

  

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The Ford Fiesta equipped with a new three-cylinder engine will get the best highway fuel economy of any car with the exception of some diesels and hybrids, according to the Environmental Protection Agency.

The tiny 1.0-liter turbocharged engine will give the car 45 miles per gallon in highway driving, 37 mpg in combined driving and 32 in city driving, Ford Motor Co. said.

http://articles.latimes.com/2013/oct/29/autos/la-fi-hy-ford-fiesta-three-cylinder-mpg-20131029

2014/1/29(水) 午後 1:43ogw*og*2

  

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It’s a sign of the times that Ford is gearing up to launch the smallest capacity engine, with less cylinders than any it has previously produced.

2014/1/29(水) 午後 1:50ogw*og*2

  

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The new 1.0-liter EcoBoost will be launched globally in all small Ford cars, and in addition to recognized technologies employed by Ford in its EcoBoost engines, such as turbocharging, direct injection and twin independent variable camshaft timing (Ti-VCT), the new three-cylinder engine will have an offset crankshaft for improved fuel economy,

2014/1/29(水) 午後 1:52ogw*og*2

  

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a split cooling system that allows the cylinder block to warm up before the cylinder head, and the exhaust manifold is cast into the cylinder head to lower exhaust gas temperatures and save weight.

Back to Ford produces the smallest motor in its history - three cylinder 1.0-Liter EcoBoost


http://www.gizmag.com/ford-smallest-motor-3-cylinder-ecoboost/18814/picture/135346/

2014/1/29(水) 午後 1:52ogw*og*2

  

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The expansion of ECOnetic Technology is also part of Ford's overall sustainability strategy, including the target of reducing CO2 emissions of its cars by 30 per cent between 2006 and 2020.


http://www.automania.be/en/cars/ford-europe/ford-europe-news/ford-reveals-europe-s-most-efficient-non-hybrid-family-car-and-expands-fuel-saving-econetic-technology-across-2012-line-up

2014/1/29(水) 午後 2:00ogw*og*2

  

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Ford says that the small three-cylinder engine will have the same power as a standard four-cylinder engine, but with a better fuel economy. The Fiesta’s standard four-cylinder engine is a 1.6-liter motor rated at 120 horsepower with 112 lb.-ft. of torque. The company says that the turbocharger adds extra power to the three-cylinder motor without guzzling more gas.

http://www.worldindustrialreporter.com/ford-develops-new-generation-three-cylinder-ecoboost-engine/

2014/1/29(水) 午後 4:52ogw*og*2