バルブトロニック(Valvetronic)VANOS:VALVEMATIC:VVEL:進化型VTEC:次世代MIVEC:JS0512p139N55:valvetronic motor11377548387:
バルブトロニックの燃費が良いのはなぜ?
http://ja.wikipedia.org/wiki/バルブトロニック
リフトとイベントを連続可変させる機構はバルブトロニック以降各社が発表している。
詳細は「可変バルブ機構」を参照 スズキ:2003年の東京モーターショーで、3次元カムを用いたスロットルレスの2輪車用ミラーサイクルエンジンを発表。 三菱:2005年の東京モーターショーで次世代MIVECとして可変機構を展示。 日本ピストンリング:2005年の東京モーターショーでCVVAと呼ばれる可変機構を展示。 本田技研工業:2006年9月に進化型VTECエンジンを3年以内に市販車に搭載すると発表。 ヤマハ:2006年にVVLDという可変機構を発表。 日産自動車:2007年4月のニューヨークモーターショーで、VVELと呼ばれる可変機構をV36型日産・スカイラインクーペに搭載することを発表(10月2日より販売)。 トヨタ自動車:2007年の6月にVALVEMATICと呼ばれる可変機構を発表し、ノア・ヴォクシー、プレミオ・アリオンの3ZR-FAEエンジン搭載車両に設定。
N55:L6 3L N55B30 3.0L (2,979 cc) 84 × 89.6 mm 225 kW (306 PS) / 5,800 rpm 400 Nm / 1,200-5,000 rpm 7,000 rpm 2009年11月~ 235 kW (320 PS) / 5,800 rpm 450 Nm / 1,300-4,500 rpm 2011年3月~ 240 kW (326 PS) / 5,800 rpm 450 Nm / 1,300-4,500 rpm 2014年2月~
http://ja.wikipedia.org/wiki/BMW・N55エンジン
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Fiat MultiAir in detail, incl BMW Valvetronic comparison...
Discussion in 'Tech Talk' started by martinbo, Sep 1, 2009.
http://www.germancarforum.com/threads/fiat-multiair-in-detail-incl-bmw-valvetronic-comparison.30583/
2015/1/28(水) 午前 5:03返信する
Valvetronic
http://de.wikipedia.org/wiki/Valvetronic
2015/1/28(水) 午前 5:06返信する
E46 318i N46B20Aエンジンのバルブトロニックモーターの交換
http://www.rangemotorcars.jp/blog/
2015/1/28(水) 午後 0:45返信する
BMW E90 320i, Replacement Of Valve-Tronic Motor, Coolant Sensor & Solenoid Valve
When repairs are performed on the Valvetronic assembly the limit stops have to be relearned. You will need access to a BMW scan tool to do this procedure. The limit stops are the mechanical limit stop, end to end of rotation of the eccentric shaft.
2015/1/28(水) 午後 0:45返信する
The DME (digital motor electronics) records these stops via the eccentric shaft sensor to determine mechanical adjustment limits of the eccentric shaft. With that said, when removing the motor to replace the gasket you are not changing the mechanical position of any Valvetrnoic assembly components, a relearn is not always needed.
2015/1/28(水) 午後 0:46返信する
Now use this with caution and when in doubt, perform the relearn. Do you research and check with up to date repair information before beginning.
http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Valvetronic_Motor_Replacing/FUEL-Valvetronic_Motor_Replacing.htm
2015/1/28(水) 午後 0:47返信する
Remove engine covers.
http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing.htm
2015/1/28(水) 午後 0:57返信する
What tool is used to remove Valvetronic?
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=592884
2015/1/28(水) 午後 1:00返信する
Thread: 2002 318i N42 man very rough idle warm misfires, runs better over 2000 rpm
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2002-318i-n42-man-very-rough-idle-warm-misfires-runs-better-over-2000-rpm-t254577/index2.html
2015/1/28(水) 午後 1:34返信する
Actuator (valvetronic motor) 1 11377548387 RM600 as new is RM1100 from BA
http://www.bmwclubmalaysia.com/newforums/index.php?/topic/37440-n4246b20-engine-parts/
2015/1/28(水) 午後 1:38返信する
BMW Valvetronic Actuator Servo Motor
N42
N46
N46N OEM 4 Cylinder
11377548387
http://www.ebay.com/itm/BMW-Valvetronic-Actuator-Servo-Motor-N42-N46-N46N-OEM-4-Cylinder-11377548387-/181380979745
2015/1/28(水) 午後 1:42返信する
BMW 1シリーズ
E81
E82
E87
E88
EG バルブトロニックモーター
1137-7548-387 サーボモーター VVTモーター 純正OEM(正規品)調整モーター エンジン 新品
http://item.rakuten.co.jp/emuzuparts/1137-7548-387-c/
2015/1/28(水) 午後 1:47返信する
N55
http://youtu.be/qZ9k4Ohssu8
http://youtu.be/hW_1CBoLUCQ
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/224462/blog/26718711/
2015/1/28(水) 午後 2:04返信する
N55B30 3.0L (2,979 cc) 84 × 89.6 mm 225 kW (306 PS) / 5,800 rpm 400 Nm / 1,200-5,000 rpm 7,000 rpm 2009年11月~
235 kW (320 PS) / 5,800 rpm 450 Nm / 1,300-4,500 rpm 2011年3月~
240 kW (326 PS) / 5,800 rpm 450 Nm / 1,300-4,500 rpm 2014年2月~
http://ja.wikipedia.org/wiki/BMW・N55エンジン
2015/1/28(水) 午後 2:10返信する
he technology package behind the lightweight unit comprises a Twin Scroll turbocharger, High Precision Petrol Direct Injection,
VALVETRONIC variable valve timing and
double-VANOS variable camshaft control. With this armoury, the 3.0-litre engine delivers peak output of 225 kW/306 hp and 235 kW/320 hp in the respective BMW 6 Series and BMW 7 Series models.
http://www.bmwblog.com/2014/06/25/n55-3-0-litre-straight-six-wins-engine-year-award-2014/
2015/1/28(水) 午後 2:16返信する
N52B25A マグネシウム合金、バルブトロニック、ダブルVANOS
N52B30A マグネシウム合金、バルブトロニック、ダブルVANOS
シリンダーブロック マグネシウム・アルミニウム
重量 161kg
特徴 マグネシウム合金を使用し、M54型比10キロの軽量化。エンジン全長を4センチ縮小。(マグネシウムバルブトロニックは6気筒モデル初採用。ダブルVANOS、電動ウォーターポンプ
2015/1/28(水) 午後 2:21返信する
11377548387 actuator, valvetronic - Varaosapalvelu E&M Oy
bemariosat.fi/index.php?id_product=781&controller...id...
Valvetronic BMW actuator. ... M52, 523i,... Read more · » All new products. Partners. Korjaamopalvelu Ahokas · Home > 11377548387 actuator, valvetronic. 11377548387 actuator, valvetronic Maximize. Share on Facebook! Send to a friend ...
2015/1/28(水) 午後 2:35返信する
BMW 直列6気筒エンジンスペック情報
http://bmwfun.x0.com/bmw/engine-bmw6.htm
2015/1/28(水) 午後 2:42返信する
I've been having no start issues with my E90 325i.
http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=157740
2015/1/28(水) 午後 2:59返信する
DIY how to diagnose a vanos VVT Valvetronic Fault Code
2A63
2A61
2A6B
on a BMW 1 series
E81
E82
E87
E88
chassis. Just follow the video straight through and you cannot go wrong.
http://www.diagnostic-world.com/pages/bmw_e81_e82_e87_e88_vanos_vvt_valvetronic_fault_code_diagnose_2a63_2a61_2a6b_229540.cfm
2015/1/28(水) 午後 3:04返信する
I have a 2003 E66 735Li N62 engine which is in permanent 'limp home' mode i.e. "Engine Fault - Reduced Power".
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1803607-New-DME-required
2015/1/28(水) 午後 3:24返信する
The fault started as an intermittent fault about 2,000 miles ago (i.e. it only occurred when the car had been standing overnight and would clear after a couple of engine restarts) and was worse in cold weather. An OBD scan threw up the following generic DTC fault codes:-
2015/1/28(水) 午後 3:26返信する
'P1065 - Variable valve timing - timeout, no signal - Can data bus malfunction'
&
'P1061 - Variable valve timing, bank 1 - limp home mode - circuit malfunction'
The fault condition is now permanent and so I had a friend with BMW DIS v.57 diagnostic software do a scan and here is the report:-
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1803607-New-DME-required
2015/1/28(水) 午後 3:27返信する
Valvetronic Timing Control – No Communication Possible
CAN-FFFF-Can - Communication Fault
Determined Possible Causes:-
*** ARS
*** DME
*** PT-CAN
Possibility rating indicated by stars (5 being max)
2015/1/28(水) 午後 3:34返信する
System Analysis B6131_60113
Analysis of the bus fault showed that the DME did not participate, at least temporarily. On no account should the DME be replaced due to sporadic communication faults.
Other possible causes:-
Low voltage
Faulty connections
Check for loose or dirty connectors / replace connectors
2015/1/28(水) 午後 3:34返信する
2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1<br/>
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1<br/>
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1<br/>
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1<br/>
2A61 Valvetronic Adaptation 1<br/>
2A63 Valvetronic Servomotor 1<br/>
2A67 Valvetronic Internal Fault<br/>
2015/1/28(水) 午後 4:04返信する
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1<br/>
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor<br/>
2A6C Valvetronic Adaptation<br/>
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1<br/>
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded<br/>
2A70 Valvetronic Servomotor<br/>
2A71 Valvetronic Relief Relay<br/>
2015/1/28(水) 午後 4:05返信する
2A80 Inlet VANOS Activation 1<br/>
2A83 Inlet VANOS 1<br/>
2A85 Exhaust VANOS Activation 1<br/>
2A88 Exhaust VANOS 1<br/>
2015/1/28(水) 午後 4:06返信する
2B5C Crankshaft Sensor<br/>
2B5D Crankshaft Sensor<br/>
2B62 Camshaft Sensor 1 Inlet<br/>
2B63 Camshaft Sensor 2 Exhaust<br/>
2B66 Camshaft Sensor<br/>
2B70 Variable Intake System<br/>
2B7F Idle Speed Control<br/>
2B80 Idle Speed Control<br/>
2B8A Control Module- Internal Fault Knock Control
http://www.justanswer.co.uk/car/7pjzf-bmw-2004-520i-anyone-explain-code-276c.html
2015/1/28(水) 午後 4:07返信する
E46 318i with Valvetronic N42B20 engine.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=643155
I hope someone can interpret these scans for me, does my O2 sensors look normal, is my MAF really faulty ?
2015/1/28(水) 午後 6:33返信する
After valve cover removal 745Li will crank but not kick over
Read more: http://www.justanswer.com/bmw/1bj7c-valve-cover-removal-745li-will-crank-not-kick.html#ixzz3Q6iyR4Zj
2015/1/28(水) 午後 6:40返信する
2012 3 Series Sedan Press Kit - BMW USA News
www.bmwusanews.com/newsrelease.do?id=935&mid=304
The latest generation of the VALVETRONIC system features a faster-acting, optimized stepper motor with integrated sensor. ..... The system comprises a windshield-mounted camera in the rear-view mirror area, a data comparison unit and a signal generator ... The image processing system continuously scans the scene on the road and gives an audible warning if it identifies a potential collision
2015/1/29(木) 午前 5:11返信する
E46 Part and Service Cost II - BMWClubMalaysia.com Forums
www.bmwclubmalaysia.com/forums/forum/the.../page59
#871. 03-07-2013, 09:33 PM. Originally posted by anaksarawak View Post. Are they new or used? New VDO valvetronic motor - after installing no more vvt error on computer scan ...
http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/forum/the-bmw-range/-3-series/e46/13444-e46-part-and-service-cost-ii/page59
2015/1/29(木) 午前 5:23返信する
I had to replace this recently myself, at first I got the code and the car ran fine for awhile, but it got progressively worse and worse.
2015/1/29(木) 午後 0:23返信する
2001年2月に行なわれたジュネーヴ・モーターショーで発表された316tiの直列4気筒エンジンに初めて採用された。アクセルの踏み込み量に応じて、吸気バルブのリフト量を可変させるリンクを電動モーターで駆動することによりエンジン出力を制御する。このため、優れたスロットルレスポンスや、吸気抵抗の低減による燃費やエンジン出力の向上が実現出来る。
http://ja.wikipedia.org/wiki/バルブトロニック
2015/1/29(木) 午後 1:33返信する
当初は、安全対策として電子制御スロットルが装備(エンジン始動確認後は全開になり、故障時のみ作動)されていたが、その後2002年に発表された7シリーズ用V8エンジンや、2003年に発表された5シリーズ用直6エンジンに採用された際には、スロットルバルブは装備されなかった。
また、現状の機構では超高回転に対応しきれないため、同社のM5・M3・320si等では採用されていない。
部分負荷ではリフトを小さくすると、同時に作用角も小さくなり、VANOSでバルブタイミングの位相を進めると吸気バルブを下死点よりも前に閉じることができる。このため、早閉じミラーサイクルと言えなくは無いが、BMWではミラーサイクルでは無いとしている。
スロットルバルブを用いないため、従来の方式に比べてインテークマニホールド内の負圧が小さくなることから、ブレーキブースター用の電動バキュームポンプが装備されている。
2015/1/29(木) 午後 1:35返信する
2005年にはエンジンを一新。直列6気筒にバルブトロニックを採用しマグネシウム合金を用いて、さらに軽量・高出力・低燃費を追求した。
http://mori0029.blog.hobidas.com/archives/category/6220.html
2015/1/29(木) 午後 2:05返信する
直6バルブトロニック搭載のBMW630i
http://engine-online.jp/car_driven/commentaries/NCC0506_630i.html
BMWの独自バルブ制御技術、バルブトロニックを直6に初めて採用したこのエンジンは、高価なマグネシウム合金をつかって軽量化にもあいつとめている。
2015/1/29(木) 午後 2:20返信する