SB:BL5:B4:Alignment:左にクルマが流れて

SB:BL5:B4:Alignment:左にクルマが流れて ( 自動車 ) - 車QF - Yahoo!ブログ

 

SB:BL5:B4:Alignment:左にクルマが流れて

高速道路を3名乗車(後席は左側に乗車)で走っていると、追い越し車線であっても左にクルマが流れていく感じがして、ステアリングホイールを常に押さえておかねばならないことが気になっていた。

BL5D ホイールアライメント測定・調整
http://gonta1.web.fc2.com/bl07.htm#t

アライメント調整 Part 2
http://gonta1.web.fc2.com/alignment.htm#t


http://gonta1.web.fc2.com/bpbllega.htm#t

TEINのhomepageにノーマルスプリングのバネ定数等の情報があった。F:4.2キロ、R:5.9キロ(→レバー比1.5なので、実際は約4キロ相当)というものである。これはノーマル車にしてはハードすぎる!

 

 コメント(14)

  

顔アイコン

型式 CBA-BL5
全長×全幅×全高 4635×1730×1425mm
ホイールベース 2670mm
ボディタイプ ハードトップ トレッド前/後 1495/1490mm
ドア数 4ドア 室内長×室内幅×室内高 1900×1445×1165mm
乗員定員 5名 車両重量 1460kg


※ 2004年4月以降の発売車種につきましては、車両本体価格と消費税相当額(地方消費税額を含む)を含んだ総額表示(内税)となります。
性能・詳細スペック 装備・オプション ボディーカラー

2011/1/4(火) 午前 11:15ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

エンジン・燃料系エンジン型式 EJ20
最高出力 260ps(191kW)/6000rpm
最大トルク 35.0kg・m(343N・m)/2000rpm
種類 水平対向4気筒DOHC16バルブターボ
総排気量 1994cc
内径X行程 92.0mm×75.0mm
圧縮比 9.4
過給機 ターボ
燃料供給装置 EGI(電子制御燃料噴射装置:マルチポイント・インジェクション)
燃料タンク容量 64リットル
使用燃料 無鉛プレミアムガソリン



環境仕様10・15モード燃費 13.0km/リットル


足回り系ステアリング形式 パワーアシスト付きラック&ピニオン
サスペンション形式(前) ストラット式独立懸架
サスペンション形式(後) マルチリンク式独立懸架
ブレーキ形式(前) ベンチレーテッドディスク
ブレーキ形式(後) ベンチレーテッドディスク
タイヤサイズ(前) 215/45R17
タイヤサイズ(後) 215/45R17
最小回転半径 5.4m

2011/1/4(火) 午前 11:16ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

駆動系駆動方式 フルタイム4WD
トランスミッション 5AT
LSD 標準
変速比 第1速
3.540
第2速
2.264
第3速
1.471
第4速
1.000
第5速
0.834
後退
2.370
最終減速比
3.272
http://www.goo-net.com/catalog/SUBARU/LEGACY_B4/10051766/index.html

2011/1/4(火) 午前 11:16ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

I had my MY03 WRX wagon aligned and the SAI secondary angle was measured
at 10.25/8.83 (left/right). The spec for SAI is 13.83 - 15.33. The
alignment guy said this is not adjustable but could be indicative of
mechanical damage. His advice was it was no problem and to ignore it. I
called one local Subaru dealer and the service manager didn't know what

http://www.varioustopics.com/subaru/825907-question-about-wrx-sai-alignment-angle.html

2011/1/4(火) 午前 11:45ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

SAI was. I called another dealer and the service guy (who at least knew
what I was talking about) also said don't worry about it.
I should add that all other alignment angles are in spec after the
alignment.

Does anyone who knows more about alignment and WRXs than I do have a
thought about whether SAI out of spec is something to be concerned about?

Thanks in advance,
Bob

2011/1/4(火) 午前 11:46ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Steering Axis Inclination (SAI):
The angle formed by a line that runs through the upper and lower steering
pivots with respect to vertical. On a SLA suspension, the line runs through
the upper and lower ball joints. On a MacPherson strut suspension, the line
runs through the lower ball joint and upper strut mount or bearing plate.
Viewed from the front, SAI is also the inward tilt of the steering axis.

2011/1/4(火) 午前 11:48ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Like caster, it provides directional stability. But it also reduces steering
effort by reducing the scrub radius. SAI is a built-in nonadjustable angle
and is used with camber and the included angle to diagnose bent spindles,
struts and mislocated crossmembers.

2011/1/4(火) 午前 11:48ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Implications of errors in wheel alignment
ホイールアライメントエラーの影響
I just noticed that one of the wheels in my differential drive robot is off axis by about 1/8".

What are the implications of having one wheel slightly forward of the other? 

Here's a pic of the setup:

http://forums.trossenrobotics.com/at...5&d=1245421776
http://forums.trossenrobotics.com/showthread.php?t=3355

2011/1/6(木) 午後 11:33ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

If they're still in parallel to each other and you correct their speed offset with the encoder there shouldn't be a problem with it going straight forward.
彼らは互いに平行にもしている場合は、その速度は、まっすぐ行くと問題があってはならないエンコーダとオフセットを補正する。
http://forums.trossenrobotics.com/showthread.php?t=3355

2011/1/6(木) 午後 11:37ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Turning will cause slightly more drag than if they were aligned, but given your 'closed-loop' control it should work fine.
回転が場合よりも、彼らが並べられていましたが、あなたの'閉ループ'コントロールを、それが正常に動作する必要が与え少しドラッグが発生します。

2011/1/6(木) 午後 11:42ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

DIY Wheel Alignment
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=253956&page=1

2011/1/6(木) 午後 11:46ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

http://www.freepatentsonline.com/y2009/0271137.html
Why Wheel Alignment Is Such A Crucial Component In Maintaining Your Vehicle

ホイールアライメントは、このような重要な要素はあなたの車を維持することになった理由
http://www.articlesbase.com/cars-articles/why-wheel-alignment-is-such-a-crucial-component-in-maintaining-your-vehicle-552528.html

2011/1/7(金) 午前 1:38ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

レガシィB4の エンジン


http://www.skcs.net/ken/hyougo/301/entry1289265750.html

2013/2/11(月) 午後 0:56ogw*og*2返信する

 

トラックバックされた記事

  
SU:GF-MC21S:EPS:左に流れる:EPS:JS1105p95トルクセンサ:

SU:GF-MC21S:EPS:左に流れる:EPS:JS1105p95トルクセンサ:...

2011/4/10(日) 午後 6:57 [ 車QF ]

  
SB:BL5:PW:Master SW:FUK:Door:内張り外し:

SB:BL5:PW:Master SW:FUK: ドア内張り外し(右リアドア編) http://minkara.carview.co.jp/en/userid/222145/car/212637/2121359/note.aspx BP5/BL5) ドアロックアクチュエーター修理 http://www.geocities.jp/kazzz55/05legacy_diy-syuri.html...

2014/6/27(金) 午前 5:02 [ 車QF ]

  
SB:TA-BL5:B4:NOISE:クラッチを踏むと金属音シャラ ・ シャラ異音:PULL Thrust be ...

SB:TA-BL5:B4:NOISE:クラッチを踏むと金属音シャラ ・ シャラ異音:PULL Thrust bearing: http://kawada-auto3.blog.so-net.ne.jp/2014-01-25-2...

2016/4/22(金) 午後 5:55 [ 車QF ]

トラックバック先の記事

全932ページ

[430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441]