BW:318Ci:E46:GH-BX20:MIL came on:P29F4:WN10No3p18:VANOS:447: 30000km 15069-0003 N46B20A 1.99L
2006.06.
目下データ収集中
Catalytic-Converter:(三元)触媒装置 Conversion:変換 浄化(状態、率)の状態
P29F4がECUからのHEX値を正確に表現しているのかは、未確認(要)、それに対応した表記から、 BWのメカがすでにユーザーに伝えている内容に合致する。 電話での応対状況は正確には分からないが、 すでにMIL点灯と状況から3way-CCに関わるものが蓄積されているようだ。 別拠点(複数)のメカが同じような応対をしていると感じたユーザーの印象から判断するとそのような傾向があるのかも知れない。 MILを一度消去して試運転すると数キロの範囲では再点灯はしなかった。 O2の表示値の変化が正確に 反映されているとすると、その関連に変化が少ない。 今回のNIL点灯判定シーケンスとかは明らかでないが、少なくてもドライブ・サイクルとか状態判定で1回での試運転だけでは反応しないのだろう。 今回使ったTOOLではFFDをみかけず。 次回は別のTOOLを使ってみる必要もありそうだ。
さて、これ以外の問題もあるようなので、今まで対応していたDラーと度の様に付き合うのだろうか。
[2010.03.25]追記 デジカメで記録したデータの中で、過渡的な数値として目に止まりました。 ここでもサンプリングの速度とか明示されてませんので、比較する場合このてんなど要注意です。
回転数ベースでみると他の写真からみるとINJは2300rpm,AFMでは1800rpmに相当するようだ。 PCに連続的に記録できるスキャナーで今回やってない(出先での対応)だったので、グラフ化した ものと比較することができてないのが残念ではあります。 関連データが収集できたら再度 比較してみたい。
そもそも、過渡的なと比較したデータは Ne:1398rpm,AFM:37.4kg/h,INJ:5.52ms,相対AいrCharge 29% でした。 これも安定したも(定常的の)のなのかは確信を持ててません。或る程度の傾向の中にある ものだろうとして使ってみました。
これに加え、今回の状態比較に大切なA/Fを判断するデータに問題がありそうなので少し苦慮してます。 じっくり、個別データを観察できると良かったのですが、今回はそのチャンスが無いのが目下惜しい感じ です。
[2010.03.26]追記 以下にエンジン未特定のグラフでAFMを比較してみると http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/31650240.html 部分的に似た傾向を示しているようだ。
10g/s / 1500rpm 19g/s / 1800rpm
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/28861369.html E240
10~15g/s / 1500 20~22g/s / 2000
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/28847650.html
吸気が2倍近く増える状態はNAでは想定し難い、このエンジンの吸気系の情報をサーチしておきたい。 過渡的な状況とすると、多くのデータを収集してみないと比較しにくい。 定常的なデータなどは 順次蓄積されているがさらにこれらも増強しておきたいものです。
VANOS:なるデータも表示されていた。 これも気になる、VVTに相当するものらしいが、吸排気で 作用するのでその挙動も吸気にも影響するだろう。 目下関連データを収集中。
写真の特徴的なとみられるものをグラフにプロットして追記してみました。 両者を重ねて比較ください。
E21:1975~1983
E30:1983~1994
E36:1990~1998 325i
E46:1998~2005 320
318i:2000cc
E90:2004~ /E91/E92/E93
P29F4:Catalytic-Converter Conversion 1
|
Suggestions/Feedback/Experiences ... CATALYTIC CONVERTER BANK 1 and BANK 2.
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/119055-suggestions-feedback-experiences-catalytic-converter-bank-1-bank-2-a.html
2010/3/24(水) 午後 11:53返信する
The three-way catalytic converter
http://openlearn.open.ac.uk/mod/resource/view.php?id=211959
http://www.freepatentsonline.com/5472580.pdf
http://www.arb.ca.gov/regact/2007/amcat07/uid.pdf
http://www.cheric.org/PDF/HHKH/HK26/HK26-1-0054.pdf
2010/3/25(木) 午前 6:35返信する
Z3のHID化
http://blogs.yahoo.co.jp/takapuku/13318563.html
ABSランプ点灯/?
http://blogs.yahoo.co.jp/itakame3/60450606.html
リード弄り
http://blogs.yahoo.co.jp/crazyrider323/50202264.html
2010/3/25(木) 午前 7:13返信する
BMW OBD-II dlc connector locations
http://www.autototaal.net/bmw-obd-ii-dlc-connector-locations-diagnose.html
2010/3/25(木) 午前 8:35返信する
Location of the Data Link Connector (DLC)
The DLC(Data Link Connector or Diagnostic Link Connector) is the standardized 16-cavity connector where diagnostic scan tools interface with the vehicle’s on-board computer. The DLC is usually located 12 inches from the center of the instrument panel (dash),under or around the driver’s side for most vehicles.
http://www.autoscorner.com/t61-digital-obd2can-car-scanner-owners-manual.html
2010/3/25(木) 午前 8:37返信する
If Data Link Connector is not located under dashboard,a label should be there telling location. For some Asian and European vehicles,the DLC is located behind the ashtray and the ashtray must be removed to access the connector. If the DLC cannot be found, refer to the vehicle’s service manual for the location.
http://www.autoscorner.com/t61-digital-obd2can-car-scanner-owners-manual.html
2010/3/25(木) 午前 8:37返信する
DLC
http://www.canobd2.com/TechInfo/DlcLocator.aspx
2010/3/25(木) 午前 9:13返信する
http://www.interfacebus.com/Glossary-of-Terms_OBD-interface.html
2010/3/25(木) 午前 9:17返信する
Hard to find BMW data link connectors
1 1996 - 2000 3 Series DLC Location
Located on left underside of dash board. Look for an access panel cover with 1/4 turn slotted head retaining screw between vicinity of steering column and drivers side door jamb.
http://autotips101.com/cms/automotive/obd2-codes/obd2-data-link-connector-locations/hard-to-find-obd2-data-link-connector-locations/bmw.htm#question_16
2010/3/25(木) 午前 9:31返信する
http://autotips101.com/cms/automotive/engine/determining-which-side-is-bank-one.htm
2010/3/25(木) 午後 1:05返信する
外部診断器を用いて計測した正常車と故障車とのデータ:1C07-39:scan data:AFM:MAP:ISC:STFT:INJ:TPS:
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/31600864.html
2010/3/25(木) 午後 6:40返信する
http://www.shoppingbank.com/sb/pia/d/camshaft+carrier+remover+installer+kit/pid/10212434
2010/3/26(金) 午前 0:32返信する
統計データでは見えないところに存在する問題・根が深い中国の水環境問題
http://blogs.yahoo.co.jp/teisitu/49955219.html
まんろー号 ダイナモデータ比較 SR FILE~
http://blogs.yahoo.co.jp/matsuno15158671/21716686.html
37秒のフルハイビジョンのデータサイズ
http://blogs.yahoo.co.jp/ssctobe2002/24385559.html
2010/3/26(金) 午前 6:14返信する
触媒交換(キャタライザー) 追加説明
http://www.motor-forme.com/2009/07/post_73.html
エキマニと触媒交換後、丸々通勤のみの燃費ですが、ご覧の通りおよそ6km/ℓです。
いつもどおりくらいの混み具合に、いつもどおりとあるポイントでは、踏みました(笑)が、この6km/ℓという数字が良いかどうかは別として、交換前と変りませんでした。
http://blog.livedoor.jp/hanenashi2968/archives/50609933.html
2010/3/26(金) 午前 6:20返信する
Z3 の持病の1つと言われるキャタライザー=触媒の不良(触媒詰まり)。2回目の車検を通して間なしにやってきました(>o<)。ある日突然と言えば突然で、特に明確な兆候はありませんでしたが、後から思えばパワーの出方が少しなくなっていて、都内街乗りでも一段低いギアを使うことが多くなっていたように思います。触媒が詰まることでパワーが出なくなって長時間乗ってるとオーバーヒート気味になるので、夏場や長距離乗ればもっと早い段階に判明したでしょうが、冬場&忙しくてドライブにも行けずに街乗りばかり、という状況でしたので、暖かくなってちょっとドライブに行く途中で一気に来ました。
この Z3 の触媒不良は 1.9 特有のもので 2.0 以降の6気筒エンジンでは起きません。
http://www.double-h.com/z3/z3maintenance/troubles.html
2010/3/26(金) 午前 6:22返信する
BMW E46 318 MT (セダン & Ci & ti ) (318ci)
http://minkara.carview.co.jp/society/318ci/bbs/2905738/l10/
http://minkara.carview.co.jp/image.aspx?src=http%3a%2f%2fcarview-img01.bmcdn.jp%2fcarlife%2fimages%2fsocietybbs%2fbbs_2905738_EB71C36022FCC485214976DF67E0B107.jpg
2010/3/26(金) 午前 6:28返信する
http://www.hat.hi-ho.ne.jp/akahosi/z3room/maintenance/maintenance.html
BMW Z3 1.9の触媒の交換ですが、
http://detail.chiebukuro.yahoo.co.jp/qa/question_detail/q1416705949
BMWのバノスなど吸排気系の可変システムなどが採用されていると、それに合わせた微妙なチューンが必要。 ...
http://www.kunisawa.net/kuni/gallery/Muff.html
マフラー交換
http://www.geocities.jp/z3cruise/ss.htm
2010/3/26(金) 午前 6:38返信する
BMW E46 フューエルメーター 誤作動 | 心のこもったディリーメッセージ
ujita.co.jp/.../bmw-e46 フューエルメーター 誤作動/ - キャッシュ
2008年11月23日 – 片側だけでも不具合になれば、メーターは誤作動します。 まずは取り外し、浮き子を上下させながら抵抗値を測定。 ゆっくり移動させながら、浮き子と同じように抵抗値が変化すればOK! 何処かで抵抗値に変化が出ればそこが不具合♪ ...
2012/2/18(土) 午前 9:21返信する
BMW318i|ウインドレギュレーター交換
http://motorize.jp/img/repair/011-2.JPG
http://motorize.jp/repair/repair-011.html
2012/3/3(土) 午前 10:18返信する
E46:MIL on:DTC:
http://blogs.yahoo.co.jp/kurumanosentakuya/53308410.html
02 Activation , Ignition cylinder 4
E3 Fuel trim bank 1 , permissible range exceeded
2012/10/1(月) 午後 6:28返信する
BMS43 and BMS46
51 Ignition Cylinder 4
BMS43 and BMS46
103 Ignition Cylinder 4
http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/
2012/10/1(月) 午後 6:32返信する
1E DME: Activation ignition, Cylinder 3
03 DME: Activation ignition, Cylinder 6
1D DME: Activation ignition, Cylinder 1
D2 DME: Error, ignition current measurement at more than 2 cylinders
1F DME: Activation ignition, Cylinder 5
01 DME: Activation ignition, Cylinder 2
02 DME: Activation ignition, Cylinder 4
http://forum.bmw5.co.uk/user/36157-bmwfanatic/page__tab__topics
2012/10/1(月) 午後 6:51返信する
2 Ignition coil cyl.4 Input analog timing
(100 mV)
DME initiates secondary ignition for
each cylinder then looks for feedback
through shunt resistor in harness to
determine if ignition actually occurred.
http://www.kneb.net/bmw/E46/E46%20Trouble%20codes.pdf
2012/10/1(月) 午後 6:56返信する
joncahill
05-21-2012, 02:46 PM
Hey guys,
On the way back from the store, my CEL came on and I could feel vibrations from my engine via my stick/gas pedal. I limped her home and pulled out my scanner. I cleared all errors and some came back. This is what I got:
http://www.bimmerfest.com/forums/archive/index.php/t-622333.html
2012/10/1(月) 午後 7:04返信する
DME -> 01/E2 - Activation, ignition, cylinder 2
EF/B3 - Misfire, cylinder 2
Shadow-memory:
01/E2 - Activation, ignition, cylinder 2
EF/B3 - Misfire, cylinder 2
7F/02 - Activation, solenoid valve, suction-jet pump
The "Activation, solenoid valve, suction-jet pump" code has been on my shadow memory for a while now, but the others are new. What could cause the misfire? I'm thinking a bad coil or spark plug? Let me know what you guys suggest.
My car:
2000 328i, 113,000 miles, 5-speed
2012/10/1(月) 午後 7:05返信する
馬力比較データ
http://blogs.yahoo.co.jp/katsuta112002/62295709.html
実験データを更に検証 (強制減圧:リードバルブストッパー比較実験)
http://blogs.yahoo.co.jp/xj750e2/26218882.html
まんろー号 ダイナモデータ比較 SR FILE~
http://blogs.yahoo.co.jp/matsuno15158671/21716686.html
2013/10/24(木) 午前 5:03返信する
5.2. Removal and installation of the sensor supply of fuel / fuel pump
http://www.autoprospect.ru/bmw/e46/5-2-snyatie-i-ustanovka-datchika-zapasa-topliva-toplivnogo-nasosa.html
2014/2/17(月) 午後 6:07返信する
4. Systems of cooling, heating
http://www.autoprospect.ru/bmw/e46/4-sistemy-okhlazhdeniya-otopleniya.html
2014/2/17(月) 午後 6:09返信する
3. engine
http://www.autoprospect.ru/bmw/e46/3-dvigatel.html
2014/2/17(月) 午後 6:11返信する
3.1. Engine repair procedures
http://www.autoprospect.ru/bmw/e46/3-1-procedury-remonta-dvigatelya.html
2014/2/17(月) 午後 6:18返信する
5. Details of emissions test nominal values for the following model series
3 Series
5 Series
7 Series
8 Series
M Series
E3
E34
E32
E31
R50 (Mini)
E30
E39
E38
E52 (Z8)
R53 (MINI)
E36
E53 (X5)
E65
E46
E60
E66
E67
E83 (X3)
Z1
Z3 (E36/7)
Z4 (E85
2014/2/17(月) 午後 6:31返信する
3 Series E46 318Ci (M43TU) COUPE
http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/318ci_m43tu_coupe/1_service_information/11__engine_(m43tu)/1_si__master_document_for_emissions_test_nominal_values_all_series_up_to_2003/
2014/2/17(月) 午後 6:33返信する
2nd leakage check in OBD II (on-board diagnosis) with fuel tank leak diagnosis module
(DMTL)
This test procedure is able to detect leaks as small as > 0.5 mm in the fuel supply system.
It thus constitutes a significant improvement in terms of protecting the environment.
2014/2/17(月) 午後 8:24返信する
Start criterion Start condition
Engine OFF
Last engine standstill > 5 h
Duration of current journey > 10 min
Fuel level > 15 % and < 85 %
Ambient temperature > 4 ℃ and < 35℃
Altitude above mean sea level < 2500 m
Battery voltage > 11.0 V and < 14.5 V
2014/2/17(月) 午後 8:24返信する
BMW 直列6気筒エンジンスペック情報
http://bmwfun.x0.com/bmw/engine-bmw6.htm
Part 1: Removing the old vanos
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=214847
2015/1/27(火) 午後 3:47返信する
Faults and Fixes For my BMW M3 E36 3.2L Dual Vanos
http://www.allaw.com.au/vanos.htm
What is BMW VANOS engine?
http://www.bmwe36blog.com/what-is-bmw-vanos-engine.html
2015/1/27(火) 午後 3:58返信する
BMW Camshaft Timing
and Vanos Unit Installation
Wayne R. Dempsey
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-camshaft-timing/E36-camshaft-timing.htm
2015/1/27(火) 午後 4:10返信する
Engine idling rough sound like misfire,
scanner codes
2742 misfire detection cylinder 1 -
2744 misfire detection cylinder 4
-
2749 misfire detection cylinder 2
http://www.askatech.com/AskATechLive/dashboard/dashboard.aspx?docType=Question&sourceName=EbiWiki&idfromSource=18548336&bucketType=Questions&host=¤tDateTime=2014-10-19+05%3A24%3A48&hostKey=B1842275345DB5FBDF517FC0B9CC2F66
2015/1/29(木) 午前 4:24返信する
Clear these codes, same codes came back on,
I check all spark plugs on right bank it look like somebody did tune up spark plugs and didn't tight,
spark plug look new and clean no signs burn rich or lean, reinstall spark plugs with new ignition coil right bank, clear these codes,
same codes came on...
2015/1/29(木) 午前 4:27返信する
Live data.
Battery voltage 13.7
Coolant temperature ( f )172
Radiator temperature ( f )89
Injection pulse (ms)11.6
Air flow (kg/h) 20.3
02 sensor 1 inactive
02 sensor 2 active
02 sensor ready bank 1 before cat ( yes )
02 sensor ready bank 1 after cat ( yes )
02 sensor ready bank 2 before cat ( yes )
02 sensor ready bank 2 after cat ( yes )
2015/1/29(木) 午前 4:29返信する
Immobilizer Enable ( yes )
Inlet valve lift bank 1 (mm ) 0.34
Inlet valve lift bank 2 ( mm ) 0.34
Adjustment angle bank 1 ( 0.60 )
Adjustment angle bank 2 ( 0.0 )
Valvetronic limp home mode ( Not active )
Valvetronic operating mode ( Valvetronic OP )
2015/1/29(木) 午前 4:31返信する
Details of Question
As you can see live data valvetronic limp home mode ( Not Active ? ) I did inspected no wear - groove and scoring, oil good level, If I replace valvetronic motor do you think fix the problem???
bluetech
2015/1/29(木) 午前 4:33返信する
Try swapping the VVT motors (valvetronic) from left to right and see if the codes follow. if they do, then you have a bad motor. Have you tried to do the VVT motor range adjustment? What kind of scanner are you using?
duckybird
2015/1/29(木) 午前 4:34返信する
Advance thank you Duckybird, I had a new Snap on Verus Pro, this Monday I will connected to OBDII see able to adjustment VVT to see if change, after that I will swap VVT motors do I have to make a mark before I swap???
bluetech
2015/1/29(木) 午前 4:36返信する
No, If the Verus has the ability to do a "maintainence "setting, do that first. if not, just be careful when you remove the motors, as you don't want the valve train to slam shut if possible. After you do the swap, turn the ignition on for about 15 seconds, so the motors will do a sweep.
2015/1/29(木) 午前 4:40返信する
then start the engine. if the light comes back on, check to see if the problem went to the other bank with the motor. If it did, you have a bad VVT motor. I have seen a few of these go bad before..not real common, but it does happen.
duckybird
2015/1/29(木) 午前 4:40返信する
ヴェルスは「maintainence」の設定を行う能力を持っている場合いいえ、最初にそれを行う。いない場合は、可能な場合、バルブトレインをシャットSLAMしたくないようにあなたは、モーターを削除すると、ちょうど注意してください。あなたはスワップを行った後、約15秒間で点火を回したのでモーターはスイープを行います。その後、エンジンを始動。光が背面に来れば、問題はモーターを他の銀行に行ったかどうかを確認してください。それがなかった場合は、あなたが悪いVVTモータを持っている。私はこれらのいくつかは、共通の本当のbefore..not悪く見てきましたが、それは起こりません。
2015/1/29(木) 午前 4:45返信する
I'd connected to scanner that I reset valvetronic motor I have heard the motors both bank made a noise, and went to live DATA valvetronic .34 mm and went up to .40 mm both bank compare the same after engine temperature warm up. still has a misfire cylinder 1-2-4, and I using scanner that I'd kill fuel injector 1-2-4, and engine didn't change, I think I need to do compression test...
Do you have any ideal for help?
bluetech
2015/1/29(木) 午前 4:47返信する
A few weeks back I had an issue where my car was outside in the cold overnight and when I tried to start it in the morning it did not want to start and tried to catch then the engine quit. I did it about 5 times and then it misfired and started up, ran rough, then was perfectly fine.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=814611
2015/1/29(木) 午後 0:06返信する
Afterwards, I've had no problems since. Because I was worried I pulled codes and found the shadow codes below.
2015/1/29(木) 午後 0:08返信する
I read up on the forums that this is a more recent issue with N52 engines (2006 330i). Now, the car seems to run fine, and I don't have the codes others in the forums have reported or the hesitation during acceleration.
2015/1/29(木) 午後 0:08返信する
I spoke to an independent mechanic and they said that it could be the eccentric shaft sensor, or the valvetronic motor, or the timing and that I should isolate it before throwing parts at it. In addition, I found oil in the electrical connector. I cleaned it with MAF cleaner and let it dry. I have photos attached. Again, the car runs fine now since that one day.
2015/1/29(木) 午後 0:09返信する
My question(s) before I pull the valve cover off and replace the sensor.
1) Is there a way to isolate this using INPA or other tools. I'd hate to do this only to learn I was wrong in diagnosis. How can pinpoint what I need to fix?
2) What are the possible consequences if I wait until a component like this fails?
2015/1/29(木) 午後 0:10返信する
valvetronic
$FehlerOrtNr: 10807
$FehlerOrtText: 2A37 Valvetronic, eccentric shaft sensor: plausibility
57022A37080410170908302631320946302631470E46306D31 470F4A
Error: 1(2) Nr: 10807 2A37 Valvetronic, eccentric shaft sensor: plausibility frequency: 9
2015/1/29(木) 午後 0:12返信する
type of error: 8 (126 ) Sensor signals to each other not plausibel
readiness flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error-statur: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (48) fault caused no signal at warning lamp
P-Code: P1017 VVT-Sensors Plausibility (Bank 1) F_LZ: 8
environment-text / entry at 99176 km(n.) 98608 km(2.) 98608 km(1.)
2015/1/29(木) 午後 0:13返信する
VVT sensor voltage supply 4.90 V 4.90 V 4.90 V
VVT actual angle 55.47 ° 55.47 ° 39.06 °
VVT sensor differential 10.55 ° 9.84 ° 6.33 °
Engine temperature 7.50 °C 4.50 °C 4.50 °C
2015/1/29(木) 午後 0:14返信する
$FehlerOrtNr: 10823
$FehlerOrtText: 2A47 Valvetronic, eccentric shaft sensor: plausibility
57022A470804101705073026006B2802303D00921402306D00 6C2602
Error: 2(2) Nr: 10823 2A47 Valvetronic, eccentric shaft sensor: plausibility frequency: 5
type of error: 8 (234 ) sensor failure
readiness flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error-statur: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
2015/1/29(木) 午後 0:15返信する
MIL - Status: (48) fault caused no signal at warning lamp
P-Code: P1017 VVT-Sensors Plausibility (Bank 1) F_LZ: 7
environment-text / entry at 99176 km(n.) 98792 km(2.) 98608 km(1.)
Speed 0.00 km/h 0.00 km/h 0.00 km/h
Voltage terminal 87 10.97 V 14.83 V 10.87 V
Engine speed 1216.00 rpm 640.00 rpm 1280.00 rpm
Engine status IS IS IS
2015/1/29(木) 午後 0:16返信する
Its your eccentric shaft sensor, the seal around the sensor fails and oil gets into the connector, fouling the sensor, someone on the forums replaced the sensor its not the easiest job, search for the DIY. Cleaning it like you did may solve the problem short term, I'm surprised it still works.
2015/1/29(木) 午後 0:19返信する
It's definitely the sensor, there's no other parts to fail with the sensor. If it was the valvetronic motor, it would throw valvetronic motor codes.
If you run ISTA/D against the car, it'll ask you if 2A47 was the only valvetronic code, if it isn't (and it's not in this case), it'll immediately tell you to replace the sensor.
2015/1/29(木) 午後 0:20返信する
You'll need to pull the valve cover from the car in order to replace the sensor, so if you have a 330i like myself, you'll need a new valvetronic sensor, valve cover gasket, and a new set of valve cover bolts (you cannot reuse the existing bolts as they are aluminum).
It's a pain in the ass job, but you are looking at about $400-$500 in parts and time.
2015/1/29(木) 午後 0:24返信する
I agree with everything here. I just did this recently and the car runs better than the day I bought it. I even had the same symptom of the starting problem during a cold day and it died a few times before it would start and stay running. And even when it did start, thing was shaking like crazy!
2015/1/29(木) 午後 0:25返信する
To answer your question, my main driving force to rule everything else out and decide it was this sensor was the 2 codes I was getting (2A31 & 2A47), and the fact that it had oil in it. If it has oil that is a good indication this is your culprit.
2015/1/29(木) 午後 0:26返信する
I replaced the sensor, 2 gaskets when you take the valve cover off (one goes around the middle where your coils are, other around the edge), and also the grommet that surrounds the valvetronic motor and the sensor. I figured these were good ideas, and I am happy that I did them. Also screws of course. For the torque settings check the N52 motor manual, it covers exactly what to set. If you need that let me know.
2015/1/29(木) 午後 0:27返信する
I tried the same as you, cleaning the sensor. I found that it didn't fix the issue and my car still got progressively worse. I was troubleshooting and debating the sensor replacement for about 3-4 weeks.
2015/1/29(木) 午後 0:28返信する
Maybe one other thing...Do you find your idle is normal when you start the car and when you're stopped? When you press the clutch in, does the rpm move up ~300 rpm? I saw those problems as well. Once I replaced the sensor, idle is fixed and no more rpm movement when I depress the clutch
If you got questions just ask!
2015/1/29(木) 午後 0:29返信する
2) Is this a correct list of parts for a 2006 e90 330i sedan with sport?
Eccentric Shaft Sensor: 11-37-7-524-879
Eccentric Shaft Sensor gasket: 11127528242
Valve/cylinder cover gasket: 11127581215
Valvetronic motor gasket 11-12-7-552-280
Aluminium Blue Screws 11-12-0-409-288
Any other screws or parts?
2015/1/29(木) 午後 0:34返信する