Butt Dyno:The change in kinetic energy over time is power.

Butt Dyno:The change in kinetic energy over time is power. - 車QF - Yahoo!ブログ

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Butt Dyno:The change in kinetic energy over time is power.

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2580766

Group 005 gives you, among other things, 
time, speed, and RPM
Using those and vehicle mass, kinetic energy can be calculated at each time interval. 
The change in kinetic energy over time is power. 
This is the same type of calculation that is done with a DynoJet, except you are using your vehicle's mass instead of the mass of the rollers. 
It can be argued that this type of measurement is even more accurate than a DynoJet since you are getting real-world airflow unlike the fans used by dyno shops. 
So, in answer to your question, Group 120 should give you a picture of how the engine perceives torque generation. 
This can be skewed by some mods and chips. 
The "Butt Dyno" should give you a picture of how power is being used to accelerate the vehicle. 
This is a more useful, real world measurement of wheel power, but is considerably more complicated to use.

当時は、どのようにデータを手軽に記録するかもテーマだったが。現在では多くの手法とかスキャナで
今回必要とする3項目のデータが記録できる。 課題はいくつかの前提条件があるのでそれらをどのように解釈するのかとか現実に一般道路ではいくつかの変動要因があるのでそれらをどの様に加味するのかなど現実的な問題はある。



Official Disclaimer: Noone should break any laws ... EVER ... especially while in possesion of VAG-COM software.

Here's the nerd explanation for what happens:


Velocity = Speed and direction

since we are going straight, Velocity=speed
直進なのでVelocity=車速とみる。
V is in km/h


Potential energy is constant, at least as far as gravity is concerned, since we are not on a hill
位置エネルギーは一定に保つように勤める
平坦路を想定


Kinetic energy is 1/2*Mass*Velocity^2
運動エネルギー:
KE=0.5mV^2


Mass is in kg (0.454 kg per lbm)
Velocity is in m/s (0.278 m/s per km/h)

KE is in Joules
単位はジュール


Power is change in KE over time
時間の経過に伴う運動エネルギーで出力が変わる

単位時間当たりの運動エネルギーを算出
P = (d/dt)KE

or

P = (KE2-KE1)/(T2-T1)

In units, Joules/s is Watts. (0.001341 Horsepower per Watt)


So, at each moment in time, as dictated by the timestamp during the acceleration run, we have Kinetic Energy. 

あくまでも2点間で変化する出力となる
The change between any two points is Power.


Here's where the magic happens. 
During our acceleration run, we were accelerating the car's mass and seeing the results. 

空気抵抗、転がり抵抗など
But, we were also using power to overcome air drag, rolling resistance, etc. 
The way we account for this is the coast down. 
During the coast down, we are encountering the same air drag, rolling resistance, etc but instead of overcoming it, we are letting it slow us down.

ある車速からの空走から減速に伴うトータル抵抗を簡便に算出して利用する。

By measuring the Power being used by drag forces to slow us down, we know how much extra power we used during our acceleration run. 

Using the GROWTH function in Excel, we can plot a decelleration curve, and more importantly, we can plug in discrete X-values (the velocity values for each timestamp in the acceleration run) to come up with timestamps for the decelleration that match up. 
So, using the GROWTH function, use the km/h values for the deceleration run as KNOWN X-values. Use the timestamps from the deceleration run as KNOWN Y-values. 
Use the km/h values for the acceleration run as NEW X-values. 
This will give you timestamps for the decel run that correspond to each km/h value in the acceleration run.

ここでエクセルの活用となる。

The purpose of using the GROWTH function in Excel is to generate an exponential growth curve that expresses the speed of the car as it coasts. 
By logging speed and time while we coast, we get a nice set of points that makes a good curve, but the discrete speed values (let's say 42.28 mph, 42.12 mph, 41.93 mph, etc.) are different from the discrete speed values we got while accelerating (let's say 37.26 mph, 40.07 mph, 43.37 mph). 
So, the GROWTH function in Excel lets you take a set of known X, known Y, new Y, to get new X values. 
We are taking the curve that is formed by our decelleration data and plugging in the discrete speed values from our acceleration data. 

I haven't tried this with a Tiptronic, but it seems that coasting in Neutral would be pretty similar to coasting in a manual with the clutch pushed in.




加速、減速データの収集
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/9219826.html
必要なデータ項目
サンプリング速度:time stamp
エンジン回転数:rpm
車速:km/h
が今回のケースでも使われている。

関心が最大出力なので、元記事(Butt Dyno)ではそれを目的とした、4/4測定を目指している。
当方が収集しているデータは通常走行でのものなので2/4-1/4程度の領域をカバーしている。
それを踏まえて使えそうなデータなのか検証しておきたい。目的が省エネとかに対応した比較が
できそうなのかが関心ごととしている。 当然ながら4/4を目指した測定ならそのような傾向が
得られるのだろう。

時間当たりの車速変化から運動エネルギーの変化を算出する。
それらに対応するエンジン回転数からトルク算出している。

 上記を参照に、以下のデータを簡易的に換算して代入してみた。
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/9219826.html
詳細なところでは詰める必要があるが、さてスロットル開度 1/2程度での加速での出力としては
どうなのだろうか。 トルクも換算して比較する必要もあるが、比較できる図などもサーチしてみたい。
各位のご指摘とか工夫などお願いしたい。

もし、大きな錯誤など無ければ、他の車種でのデータでも試算してみたい。 この手法は以前から関心を持っていたが、なかなかトライが進んでなかった。 データの準備は、これらもターゲットにしていたが、其の割りにデータが揃ってないようだ。



TAS...

 

 

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 コメント(6)

  

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「エクセル」による実験データの微分積分計算
http://www.riam.kyushu-u.ac.jp/gikan/houkoku/excel_all.pdf

2009/8/15(土) 午後 5:26ogw*og*2返信する

  

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加速、減速データの収集
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/9219826.html

2009/8/16(日) 午前 6:03ogw*og*2返信する

  

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新型プリウス 納車!!⑱ プリウスの走りを楽しむ⑨
http://blogs.yahoo.co.jp/anon1_jp/18621320.html
洞爺湖キャラバン公式サイトでの:電気自動車資料 ためこみ LOG
http://blogs.yahoo.co.jp/jlib/11598048.html
ファンネルの実用性を検証する。
http://blogs.yahoo.co.jp/ms05kyuzaku/50423492.html

2009/8/16(日) 午前 6:57ogw*og*2返信する

  

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horsepower
http://www.answers.com/topic/horsepower
Power and Torque -
ESSENTIAL CONCEPTS: 
Torque is measured; Power is calculated
http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/power_and_torque.htm

2009/8/16(日) 午後 0:50ogw*og*2返信する

 

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