SB:CBA-BPE:EZ30:1088:HDM3K:気筒ラフネスモニタ:test:DTC:P0171:roughness monitor:RUM: 12053-0143: F6:
HDM3Kで「気筒ラフネスモニタ」なる項目がある。 これは、それなりの反応がある。感度とか、その使い勝手が 良いのかどうかも含めて検証できるとよいのだろう。
この判定プログラムは絶妙なバランスで作られているのか、HDM3K側に味付けがあるのかは定かではない。 その為か、外車のような変動は表現されない。
[20140228]
__|[6] [5]| __|[4] [3]| __|[2] [1]↓F
気筒ラフネスモニタ をテストで人為的に反応させると、復帰しただっけでは1から0に戻らない。 DTC:仮コード(P0171など)を消去するなどした後の再始動で復帰された。
補正が作用する項目では、注意して判断する必要がありそうな挙動に注意。
SP PLUG: 22401AA630
IG COIL: 22433AA441 22433AA530
|
気筒ラフネスモニタ
の活用
この車も少し外さないとアクセスが悪い。そこでリモートで判断したい
となる。 #4を疑似的に影響を与えると、図の位置に反応がでる。
こそこで、FIRING ORDERを図のようにして対応してみる。
もし、#4にラフネス値がでれば、その系統を点検してみることになる。
2012/2/23(木) 午後 2:15返信する
[PDF]
等速ジョイント用ブーツの開発
www.ntn.co.jp/japan/products/tech/review/.../NTN_TR66_P056.pdf
ファイルタイプ: PDF/Adobe Acrobat - クイック ビュー
等速ジョイント用ブーツの開発. 図1 自動車におけるCVJ使用箇所. Placement of CVJs in Automobile. -57-. 2.1 疲労及び摩耗耐久性. CVJ用ブーツは,一般に図2に示すような蛇腹形状. をしている。そして,CVJは作動角を取って回転す. るため,ブーツは変形 ...
http://www.ntn.co.jp/japan/products/tech/review/pdf/NTN_TR66_P056.pdf
2012/2/24(金) 午前 1:26返信する
分解博物館~等速ジョイント/ドライブ・シャフト
www.gijyutu.com/ooki/bunkai/bc5/drive.../drive-shaft.htm - キャッシュ
この「ドライブシャフト」の両端に位置するジョイント部分に使われているのが「等速ジョイント」です。 ドライブシャフト・アッセンブリには、「等速ジョイント」「ベアリング」「 スプリング・ピン」「アクスル・ナット」「CVブーツ」「グリース」など機械要素、機構、材料( 素材)、 ...
2012/2/24(金) 午前 1:30返信する
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2012/2/24(金) 午前 2:55返信する
WN12No0,p39B
2012/2/24(金) 午前 2:57返信する
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2012/2/24(金) 午前 7:46返信する
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2012/3/1(木) 午後 2:10返信する
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2012/3/1(木) 午後 2:10返信する
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2012/3/1(木) 午後 3:41返信する
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2012/3/1(木) 午後 3:42返信する
EZ30プラグ交換
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/1473885/car/1080188/2008019/note.aspx
LEGACY_Lancaster)
プラグ交換工賃です。
6気筒なので、15200円でした。
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/1645446/car/1221864/2078273/note.aspx
2014/2/28(金) 午後 5:40返信する
絶不調!アイドリングもままなりません。
、5番がリークしていたそうです。
一番やりずらい助手席側おくです。
D取り寄せ価格1900円!
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/1645446/car/1221864/2078273/note.aspx
2014/2/28(金) 午後 5:42返信する
roughness
monitor
What is Roughness Monitor Cylinder # ... ?
http://legacygt.com/forums/showthread.php/roughness-monitor-cylinder-91535.html?amp;t=91535
2014/3/1(土) 午前 10:12返信する
if the number gets too high it throws a misfire CEL for that cylinder
This is part of our "rough idle" and is considered somewhat normal, not a good thing, but normal. I used to get a "1" on cyl. #3 also. I changed the plugs and it got better. I changed to different/bigger injectors and it went away completely.
2014/3/1(土) 午前 10:13返信する
If you constantly get it on the same cylinder, there could be a bad coil, plug or injector on that cylinder. If you want to track it down try swapping coils then plugs(if needed) then injectors (if needed) with cylinder 1 and see if the roughness changes cyliners. But I would not worry about 1 count.
2014/3/1(土) 午前 10:14返信する
yeah, CEL doesn't trip till about 30-40 count
my cylinder 2 is getting upwards of 30 at idle, under wot its 0 however. Also threw a p0302 misfire code from cylinder 2. Im doing a compression and leakdown test next week yipee
2014/3/1(土) 午前 10:16返信する
let's hope it's only a bad spark plug or injector...
not the plugs i just changed them. I'm prepared for the worst. This car this summer is a money machine. I'm about ready to throw in the towel and let it sit for a while until i can just tear down the entire thing.
__________________
2014/3/1(土) 午前 10:17返信する
You don't love it, it knows it and is pouting.
ya tomorrow ill swap coil packs and fuel injector. If not those ill pull plug #2 and put it in # 4.. after that im done, its going to a shop.
2014/3/1(土) 午前 10:19返信する
A misfire count of 30 is not a good sign. Unless you have a bad plug or injector in that cylinder you might very well have a broken ring land. Heck I've seen cars with lower misfire counts on a cylinder have a broken ring land.
2014/3/1(土) 午前 10:20返信する
^sweet
Suck, I need to log mine
__________________
I did lose my mind, but I finally have a mod direction
^you're probably fine, i noticed my idle has gotten REALLY rough recently and car feels down on power.
2014/3/1(土) 午前 10:21返信する
Already placed this in a thread on the O2 sensor. After pulling off my UP and down pipe due to a leak, I now have a mis at idle.
I am thinking it could be the front O2 sensor but I am not sure if this could cause the problem.
It doesnt seem to do it all the time though. There are days/times that it seems OK.
I guess Il get a cable and log it.
Any opinions if the O2 sensors could cause a mis at idle?
2014/3/1(土) 午前 10:23返信する
BP5D・・とか
プラグ交換‥‥はもうしません
水平対向エンジンのプラグ交換をオートバックスなどに依頼すると、
通常4気筒エンジンであれば840円(210円/本)のところが、
作業工賃が6300円!まで跳ね上がります。
恐らく、プラグ交換で一番難易度の高い車が水平対向エンジンでないでしょうか?
低重心実現のため、物凄く作業性が悪い!と言ってしまえばそれまでですが、もう少し何とかして欲しいところでもあります。
http://ameblo.jp/oge/entry-10363305192.html
2014/3/1(土) 午前 10:49返信する
roughness monitor
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=844298
2014/3/1(土) 午前 11:30返信する
Pages 96-101 of the General Description manual describe the detecting criteria for misfire and it never uses the word "roughness." It is not at all clear that "Roughness Monitor" values have anything to do with misfire detection.
2014/3/1(土) 午前 11:37返信する
概要マニュアルのページ96から101は失火するための検出基準を説明し、それが単語を使用したことがない"粗さ"それがすべてクリア」粗モニタ」の値は、失火検出を行うには何を持っていることではありません。
2014/3/1(土) 午前 11:39返信する
The "roughness" monitors are actually from the front air fuel ratio sensor that can tell by crank position if a cylinder "misfires." If it's only on lift throttle don't worry about it. This is what can set off the misfire CEL though...
2014/3/1(土) 午前 11:40返信する
Thanks, funny thing is am not getting the CEL. I only see it when am loggin
2014/3/1(土) 午前 11:41返信する
According to the manual, misfire detection does not involve the front A/F sensor at all and relies on monitoring changes in crankshaft speed via the crankshaft position sensor. The exhaust pulses arrive at the front A/F sensor at irregular intervals due to its position and header design. It'd be very difficult to decided which cylinder had the misfire when the A/F sensor spots a slug of oxygen.
2014/3/1(土) 午前 11:42返信する
US and California regulations require that the OBD system be able to detect misfire at all engine speeds and loads. If the front A/F sensor were reliable at all engine speeds and loads, there wouldn't be a need for open loop fueling.
2014/3/1(土) 午前 11:42返信する
The number of misfires during the previous 200 crankshaft revolutions is a criterion for deciding whether to perform testing for trouble codes
P0137, P0138 and P0420 (e.g. the ECU won't test for P0420 if there have been more than 4 misfires detected during the previous 200 crankshaft revolutions). And it is also a criterion for deciding whether to set trouble codes P030x.
2014/3/1(土) 午前 11:44返信する
Maybe some engineer decided this information would be useful for engine problem diagnosis and decided to call the number of misfires during the previous 200 crankshaft revolutions a "Roughness Monitor."
2014/3/1(土) 午前 11:45返信する
http://www.bescaredracing.com/sti/misc/
2014/3/1(土) 午前 11:49返信する
7. Data Link Connector
A: NOTE
This connector is used for Subaru Select Monitor.
CAUTION:
Do not connect any scan tools other than the Subaru Select Monitor and the OBD-II general scan
tools, because the circuit for the Subaru Select Monitor may be damaged.
2014/3/1(土) 午後 4:39返信する
EN-00037
1 2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15 16
Terminal No. Remarks Terminal No. Remarks
1 Power supply 9 Empty
2 Empty 10 Subaru Select Monitor signal
3 Empty 11 Empty
4 Empty 12 Ground
5 Empty 13 Ground
6 Empty 14 Empty
7 Empty 15 Empty
8 Empty 16 Empty
2014/3/1(土) 午後 4:39返信する
177. Roughness Monitor #6
http://www.drewtech.com/reference/DDXL%20Subaru%20PID%20list.pdf
2014/3/1(土) 午後 5:55返信する
177. Roughness Monitor #6
http://www.telematica.gr/articles.php?article=obd_subaru
2014/3/1(土) 午後 6:03返信する
Subaru legacy gt: Have an 05 legacy gt 2.5 turbo dtc P2096.
Customer Question
Have an 05 legacy gt 2.5 turbo dtc P2096. No doubt the code is being set because the front a/f sensor is reading .95 and rear o2 sensor for the most part has some voltage fluctuaion between 0 and .020 but is mostly at 0v . smoke tested the intake sytem and did find the turbo intake boot split by the clamp and leaking bad.
2014/3/1(土) 午後 6:04返信する
Replaced the boot and smoke tested again with absolutely no leaks. Car has 36k and is oem with no modifications. Swapped front a/f sensor and maf sensor with no change. Even after replacing the split intake boot to the turbo the sensors are reading the same with a/f learning approx. 2.5%. No other codes and roughness monitor for all cylinders has never been anything but 0.
Submitted: 1 year ago.
http://www.justanswer.com/subaru/6f0k1-subaru-legacy-gt-05-legacy-gt-2-5-turbo-dtc-p2096.html
2014/3/1(土) 午後 6:05返信する
Computer-diagnosis.
Misfire under heavy or WOT throttle
https://www.toronto-subaru-club.com/forums/technical-engine-turbo-built/180805-misfire-under-heavy-wot-throttle.html
2014/3/1(土) 午後 6:20返信する
Hey guys!
I'm hoping you guys can help assist me with a misfiring issue I'm having with my 05 Legacy GT on Cobb Stage 1 93 OTS.
The car only misfires under heavy load or wot throttle. If I give it light throttle it will rev all the way to redline with no hiccups.
2014/3/1(土) 午後 6:28返信する
I did get CEL codes for front and rear O2 sensors and replaced those but it still has the misfire.
Got a misfire code for cylinder 3 but cleared it and hasn't come back.
Spark plugs were changed about a year ago
Coil packs haven't been changed. I figured this wouldn't be the issue because I haven't gotten consistent misfire codes for the same cylinder.
2014/3/1(土) 午後 6:29返信する
Any help would be appreciated!
__________________
"Why you heff to be mad? It's just game."
- The Bryz
https://www.toronto-subaru-club.com/forums/technical-engine-turbo-built/180805-misfire-under-heavy-wot-throttle.html
2014/3/1(土) 午後 6:31返信する
Hard to say for certain and other LGT people I am sure will chime in...
But... I seem to recall some people experiencing the same issue due to a faulty injector.
If memory serves this was common on some LGT models.
D.
__________________
Derek - Just the guy that keeps the lights on.
All right, look... There's only one Return, okay? And it ain't of the King, it's of the Jedi.
2014/3/1(土) 午後 6:32返信する
I'm starting to think it maybe a fuel injector as well.
I'm getting a compression test done at NV auto this weekend just to make sure my engine is in good shape *fingers crossed*
Could they check the injectors while they're doing that?
2014/3/1(土) 午後 6:33返信する
just pop and check your plugs first, 1 year they could be done.
https://www.toronto-subaru-club.com/forums/technical-engine-turbo-built/180805-misfire-under-heavy-wot-throttle.html
ちょうどポップまずプラグをチェック 1年彼らが行うことができる。
2014/3/1(土) 午後 6:37返信する
Have you logged with COBB and checked the "roughness" on each cylinder?
It would be a good idea to do some data logging.
Questions though, What variable am I selecting for data logging? I haven't tried it before I so quite a new to it.
2014/3/1(土) 午後 6:39返信する
If you monitor the Roughness Cyl 1, 2, 3,4 that is where it shows the "count" for misfires. It may help you identify what's going on.
Seriously, you have a misfire... don't try to reproduce it again by logging... misfires are not good
The first thing to always check for a misfire are plugs. Check and replace, then move up the ladder if the issue isn't solved.
Reading the plugs will give you an idea on how the engine is running.
2014/3/1(土) 午後 6:41返信する
Misfires can because caused by various reasons like vacuum leaks, failing or clogged injectors, failing coilpacks or plugs. Since you're seeing misfires on different cylinders, I would first do a smoke test to rule out any vacuum leaks.
I've seen random misfires caused by a vacuum leak around poorly seated or worn lower injector seals.
2014/3/1(土) 午後 6:42返信する
Thanks for all the help guys! Really appreciate it.
It turns out the issue was the spark plugs. One of them wasn't properly tightened. Also got a compression test done and it read 125 across the board. She's running great now.
2014/3/1(土) 午後 6:43返信する
call LookupLabel(56,ff) print
Roughness Monitor Cylinder #1
Roughness Monitor Cylinder #2
Roughness Monitor Cylinder #3
Roughness Monitor Cylinder #4
http://forums.openecu.org/viewtopic.php?f=6&t=8&start=15
2014/3/1(土) 午後 6:49返信する
What Do You Need to Data Log?
あなたは、データログに何が必要ですか?
http://blog.perrinperformance.com/how-to-datalog-with-your-accessport/
2014/3/1(土) 午後 7:17返信する
Rough Running Engine
Engine Speed
Boost (Manifold Relative Pressure)
Ignition Timing
Air Fuel Ratio
MAF Volts
Feedback Knock Correction
Calculated Load (Load Timing and Load Fuel/Boost for EVO X)
AF Correction #1
AF Learning #1
Throttle Position/ Requested Torque
2014/3/1(土) 午後 7:18返信する
Send Us Your Log
In order to send us your log you created, you need to pull it off our AccessPORT. To do this you use the same software that you loaded our Custom Maps onto your AccessPORT the AccessPORT Manager program. Below is a link to download the newest version if you don’t already have it.
今では、各位の車のいくつかのデータを記録して、状態判断に
使える可能性があります。 最寄りの所でデータを記録して保存し
それを、このコメントに張り付けて下されば当方のデータと比較して
コメントを返すこともできます。
2014/3/1(土) 午後 7:24返信する
すでに、いくつかのデータの一部はグラフ化するなどして
公開してます。
それ以外でも興味ある項目があれば、コメント下さい。
探して、あれば追加することもできます。
お送りくださるデータはタイムスタンプがあること、少なくてもサンプリング回数が10~30以上はあると助かります。
サンプリング項目は数項目で目的の状態を把握できることを配慮してください。
2014/3/1(土) 午後 7:33返信する
Subaru Select Monitor
http://forester-manual.ru/contents/data/S048/S048503a16.html
2014/3/1(土) 午後 7:52返信する
Subaru Outback EGR Valve
http://www.partstrain.com/ShopByDepartment/EGR_Valve/SUBARU/OUTBACK
2014/3/1(土) 午後 8:13返信する
Time 0
A/F Correction #1 (4-byte)* (%) 1.04
A/F Learning #1 (4-byte)* (%) -6.2
A/F Sensor #1 (AFR) 14.59
Accelerator Pedal Angle (%) 8.63
2014/3/2(日) 午前 8:35返信する
Engine Load (Calculated) (g/rev) 0.48
Engine Speed (rpm) 2480
Fine Learning Knock Correction (4-byte)* (degrees) 0
Ignition Base Timing* (degrees) 31.46
Injector Duty Cycle (%) 4.76
Knock Correction Advance (degrees) 0
Manifold Relative Pressure (Corrected) (psi) -8.71
Mass Airflow (g/s) 19.44
Mass Airflow Sensor Voltage (V) 1.82
Throttle Opening Angle (%) 11.76
2014/3/2(日) 午前 8:35返信する
Roughness Monitor Cylinder #1 (misfire count) 1
Roughness Monitor Cylinder #2 (misfire count) 2
Roughness Monitor Cylinder #3 (misfire count) 1
Roughness Monitor Cylinder #4 (misfire count) 4
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhTdz54ybrDgdGd2c19qellPdVIwdVc2UkNTanc2clE&authkey=CMypzdAG&hl=en_US&authkey=CMypzdAG&richtext=true#gid=0
2014/3/2(日) 午前 8:36返信する
トラックバックされた記事
SB:CBA-BPE:EZ30:1088:SENSOR,Wheel:F.RH:27540AG000:ABS:
SB:CBA-BPE:EZ30:1088:SENSOR,Wheel:F.RH:27540AG000:ABS:...
2012/2/24(金) 午後 4:40 [ CQF ]
SB:CBA-BPE:EZ30:1088:42022AG200:FUEL PUMP:GUAGE:in TANK: ...
SB:CBA-BPE:EZ30:1088:42022AG200:FUEL PUMP:GUAGE:in TANK:...
2012/2/24(金) 午後 5:20 [ CQF ]
SB:CBA-BPE:EZ30:1088:Rear Wiper:NWB:TN35:opa:
SB:CBA-BPE:EZ30:1088:Rear Wiper:NWB:TN35:opa: ワイパー検索 - 日本ワイパブレード www.nwb.co.jp/cgi-local/nwb_maker.cgi...
2012/2/25(土) 午前 11:01 [ CQF ]
misfire<>失火、立ち消え:partial burn
失火 misfire 立ち消え:partial burn [2009.03.08]追記 エンジンの話、156、岩波新書、熊谷清一郎・著 P125、に 火花点火とミスファイアの記述がある。 ここでmisfireを失火と邦訳することに、氏は滑稽な誤訳であるとまで言われている。 詳細な経緯は原文を読んで、各位の見識で理解して欲しい。 misfireを火炎伝播の失敗した状態を示すが、ここで失敗の言葉を使うと失火との語呂が 良いのでさらに氏の意に沿わない状況が生まれてしまう。 氏
2014/3/1(土) 午後 6:25 [ 車QF ]
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