misfire<>失火、立ち消え:partial burn:SB:Roughness Monitor Cylinder #1 (misfire count) 1

misfire<>失火、立ち消え:partial burn:SB:Roughness Monitor Cylinder #1 (misfire count) 1 - 車QF - Yahoo!ブログ

失火<>misfire
立ち消え:partial burn:SB:Roughness Monitor Cylinder #1 (misfire count) 1


[2009.03.08]追記
エンジンの話、156、岩波新書熊谷清一郎・著
P125、に 火花点火とミスファイアの記述がある。
ここでmisfireを失火と邦訳することに、氏は滑稽な誤訳であるとまで言われている。
詳細な経緯は原文を読んで、各位の見識で理解して欲しい。
 misfireを火炎伝播の失敗した状態を示すが、ここで失敗の言葉を使うと失火との語呂が
良いのでさらに氏の意に沿わない状況が生まれてしまう。 氏の思いとは裏腹に、すでに
misfire<失火として広く使われてしまっている感もある。 その言葉の持つ曖昧さに当方も溺れているので反省しかりです。
 火炎伝播の消失で完爆しない、misfireとスパークが飛ばないために火花点火が成功しない
ことの区別はATS(車の故障探求)では大切なことだ。 意味が曖昧、意味合いが広い、混同した用語を用いる事は記述する場合安易ではあるが、それを元にしたATSなどでは混乱要因になる。
 「不発点火」との邦訳例も紹介されているが、少なくても失火を使う場合でも、スパーク(火花)の有無とか、火炎伝播の状況も言及する必要も大切だ。 すでに、当方の多くの言及でもこの配慮を欠いたものもありそうなので気が付いたら修正したいものです。
   
 用語の適正使用はATSの観点でも、混乱防止と適切判断には必修要件として今後も注意したいものです。



始動不能等の場合はスパーク(火花の有無、タイミング)<、混合気、機関の状態>を重視

ラフ・アイドルとかパワー・ダウンなどの場合は火炎伝播の状態重視
 して、症状を記述したい。





TAS...




[20140302]

:SB:Roughness Monitor Cylinder #1 (misfire count) 1

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhTdz54ybrDgdGd2c19qellPdVIwdVc2UkNTanc2clE&authkey=CMypzdAG&hl=en_US&authkey=CMypzdAG&richtext=true#gid=0


スバルにはラフネス モニタの項目がある。

それと合わせて上記URLのデータなど興味ある示唆を含んでいる。

失火カウントが()で併記してある。これは、他でもみかけている。

ただ、それならDTCも関連したものを見かけてもよさそうだ。他のDTCが先に記録されている
のは、それなりの理由があるのだろう。 偶然ではなく、それは添付グラフを見ると整合性は
あるようだ。

 

 コメント(18)

   

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失火<>misfire

2009/3/8(日) 午前 5:23ogw*og*2返信する

   

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サクメカさん、その異物の溜まった原因など興味があります。
原因究明ができて安堵ですが、その対処も大変そうですね。

TAS...

http://blogs.yahoo.co.jp/saksak12na/20043525.html
http://blogs.yahoo.co.jp/saksak12na/19964816.html 

2009/8/1(土) 午前 7:49

2009/8/1(土) 午前 7:52ogw*og*2返信する

   

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Need Help Diagnosing P0301 Cyl 1 Misfire 
So, a long story short: I was driving the car normally, and it felt like it was missing at idle. I drove the car normally to another stop light, and the car idled really low and quiet. Finally, a CEL pops up (p0301 Cylinder 1 misfire). 


http://igotasti.com/vBforum/showthread.php?1152-Need-Help-Diagnosing-P0301-Cyl-1-Misfire

2014/3/1(土) 午後 6:56ogw*og*2返信する

   

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Obviously, I'll want to check the spark plugs and coilpacks, but I wanted to know if there's anything in Rom Raider that could help pinpoint my problem? Does Rom Raider show anything in regards to spark or coil packs? Anything else to look for or take a look at?

It's been a long month with cars breaking and no laptop to get on here (I'm typing on my iPhone), but hopefully I'll be back on here more. Help a brother out!

2014/3/1(土) 午後 6:57ogw*og*2返信する

   

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I believe if you log "Roughness Cyl 1,2,3,4" you could monitor misfires on each cylinder.

It won't necessarily tell you whether it is a coil pack or an injector but it will clue you into what cylinder is seeing the most misfires.

I hate to say it but also have a compression test done. Ring landings can cause misfires also but usually the misfires are very noticeable at that point.

2014/3/1(土) 午後 6:58ogw*og*2返信する

   

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If you are experiencing misfire code but are not experiencing any noticeable roughness, then it could just be phantom events caused by light weight flywheels and pulleys or large injectors or cams.

2014/3/1(土) 午後 6:58ogw*og*2返信する

   

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Thanks for the tips Holy. I got my laptop back, download Romraider, and will log it in the morning. I'll be sure to post it here, since I'm not the most knowledgeable when it comes to reading them; I'm sure it'll stick out, but I'll definitely post it.

I plan on getting the compression checked just to be safe. I'm on the same setup I've been on since May of last year (9k miles), and I'd think the only big change (PE 850cc injectors) would've caused the same code to happen before this.

2014/3/1(土) 午後 7:00ogw*og*2返信する

   

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Things I'll be checking (in order):
Clean K&N Filter
Datalog Cylinder Roughness and check fuel and ignition tables and trims
Pre Throttle Body leaks - let it sit at idle and spray brake clean in intake side piping
Check Cylinder One Spark Plug for Fouling
Check Resistance of Cylinder One Coil Pack
Swap Cylinder One Spark Plug with TBD (after Datalog) spark plug
Swap Cylinder One Coil Pack with TBD (after Datalog) Coil Pack
Possibly replace Spark Plug or Coil Pack
Compression Te

2014/3/1(土) 午後 7:01ogw*og*2返信する

   

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Do you have a compression tester yet? I also had some missfires and am replacing the plugs and doing a compression test just for added measure. 

I'm picking up one of these this week:

2014/3/1(土) 午後 7:03ogw*og*2返信する

   

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I'm really tempted to go and buy one, but I'll borrow my buddy's gauge for now; two broken cars and being engaged don't sit well for buying car parts or tools anymore . Last I remember, the passenger side front plug was the easiest to get to (Cylinder One), so for this purpose, I guess I'm "happy" that the miss is there.

2014/3/1(土) 午後 7:05ogw*og*2返信する

   

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I want to cry after reading that list to myself. 



Dude this sounds EXACTLY like my car... Only add on top of that a broken coil over, never checks the coolant level or brakes, shredded tires from drifting and an idiot behind the wheel.

2014/3/1(土) 午後 7:07ogw*og*2返信する

   

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Will do. I'll clean the MAF with a light spray of brake clean, as well as log MAF Voltage. I'm getting going on this whole thing as I type. 
Cleaning off the air filter, will be logging once its cleaned up. 
I don't think I'll have time to pull the plugs today (I work from 1-9MST), but we'll see.

2014/3/1(土) 午後 7:09ogw*og*2返信する

   

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Engine light on/off rough acceleration 1996 Subaru Legacy 122,000 mi.
Engine light is on and off frequently during operating. 
When flashing engine is rough then will smooth out. 
But light stays on.

http://www.fixya.com/tags/flashing_check_engine_light_rough_acceleration/browse/subaru

2014/3/2(日) 午前 6:39ogw*og*2返信する

   

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Up inclines very rough at times I have changed wires, plugs air & fuel filter. 
Current measure's across all 4 wires reads 11 amps from module to all four plugs. 
Read-out say's problem with number 4 cylinder.
Re-set is good for a few days? 

I would have the coil tested again. 
May have a bad ground. 
Also check all major grounds, body and motor.

2014/3/2(日) 午前 6:40ogw*og*2返信する

   

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check engine light illuminated, cruise light flashing; lack of power and "moaning" sound when engaging accelerator 

is probably your o2 sensor. measures amount of fuel to oxygen ratio.causing lack of power. depending on v6 or 4 depends on wether you have 2 sensors or not hope this helps,ones by the header pipe and other just behind your catalytic converter on exhaust.

2014/3/2(日) 午前 6:46ogw*og*2返信する

   

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*P0301 Cylinder 1 Misfire Detected
Diagnosis completes in drive
cycle B or C as well.
*P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
Diagnosis completes in drive
cycle B or C as well.
*P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
Diagnosis completes in drive
cycle B or C as well.
*P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
Diagnosis completes in drive
cycle B or C as well.

http://gautamlad.com/2006wrx/H4SO%20Engine/EN(H4SO)(diag)%20Engine%20(Diagnostics).pdf

2014/3/2(日) 午前 9:28ogw*og*2返信する

   

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各DTC:の判定要件の違いにも留意する必要がある。

2014/3/2(日) 午前 9:32ogw*og*2返信する

   

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指定されたブログが見つかりません。
ブログが削除されているか、指定したURLが間違っている可能性があります。

と以下のURLでなっていました。留意ください。

http://blogs.yahoo.co.jp/saksak12na/20043525.html
http://blogs.yahoo.co.jp/saksak12na/19964816.html

2014/3/2(日) 午前 9:40ogw*og*2返信する

 

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2008/4/23(水) 午後 4:49 [ SCAN-index ]

  
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2008/4/23(水) 午後 4:54 [ SCAN-index ]

  
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2008/4/23(水) 午後 4:56 [ SCAN-index ]

  
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Re: ミスファイヤー(イオン電流)-6 2007/ 1/25 12:38 [ No.729 / 944 ]

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気筒別ノック 2007/ 1/25 22:35 [ No.730 / 944 ]

気筒別ノック 2007/ 1/25 22:35 [ No.730 / 944 ] http://messages.yahoo.co.jp/bbs?.mm=AU&action=m&board=1834968&tid=a53a5sa5ta5ea5bfa1bcbfgcg5a1a4ka4da4a4a4f&sid=1834968&mid=730 投稿者 : hppnks entora34さん ありましたよ ノック・セ

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U44V?4A30:始動できず:スパークが弱い:ITO:

U44V?4A30:始動できず:スパークが弱い:ITO: プラグを大気装着で、接地で電極間のスパークが弱い。 さらに接地から数ミリ離すと全くスパークしない。 点火電圧が弱い。 一体型DISのテスト品で始動した。  そのサンプル品が提供されているので、何か手掛かり が手軽に

2008/4/26(土) 午前 9:28 [ 車QF ]

  
Analyzing Ignition Misfires>DTC:ATS:MIL:警告灯:P0304:

Analyzing Ignition Misfires http://www.aa1car.com/library/2004/ic100474.htm Uh oh. The Malfunction Indicator Lamp (MIL) is on, and there is a misfire code. 警告灯が点灯してしまった! It is a code P0304, which tells you cylinder number four is

2009/3/8(日) 午前 6:14 [ 車QF ]

  
BW:E70:Smooth-Running Value and Misfiring Detection

BW:E70:Smooth-Running Value and Misfiring Detection...

2012/3/2(金) 午後 0:36 [ 車QF ]

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