HO:EK2:ENGINE STALL:始動直後にエンスト:YSI:IG SW: 1997MY 1343cc
電話でのやりとりでの状況認識の甘さがあった。いつもながら、電話でのよりとりで状況を的確に 認識するのが苦手だ。 毎回手順に従ってやればよいのだろうが、それでは相手によくない場合もある。
今回のポイントは始動して間もなくエンストする点にあった。 それに加え結果報告にメータの反応が あった。この点は本来電源電圧の状態をみる問い合わせでヒントになる。 この関連事例はいくつもあるので、今回も反省しかりではあった。 さて、この車のスペックからサーチしておく。
当初からMAIN RELAY が話題に上がった。 初爆、冷間始動はできる。 運転が続かない。
結果はIG SW
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エンジンストップ・・・
http://blogs.yahoo.co.jp/akiaki0212/60650668.html
エンジンのかけ方
http://blogs.yahoo.co.jp/p_sa_ku/63540900.html
タイトルを変更して本日より再始動!「R2 -Reunion
http://blogs.yahoo.co.jp/zcx8o09/20660717.html
エンジンの始動が不可能な状態
http://blogs.yahoo.co.jp/fwid4302/33177003.html
固定電話終わりの始まり・超小型基地局フェムトセル、米で始動
http://blogs.yahoo.co.jp/gurinti2002/52058848.html
2010/12/28(火) 午前 4:59返信する
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 11.13km/L 2010/12/24
18:36
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 7.92km/L 2010/12/23
11:33
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 7.44km/L 2010/12/20
14:15
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 7.94km/L 2010/12/18
12:17
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 7.61km/L 2010/12/16
14:36
http://carlifenavi.com/enenpi/cartype/2170
2010/12/28(火) 午前 5:01返信する
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 11.17km/L 2010/12/14
18:35
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 7.77km/L 2010/12/13
14:18
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 11.14km/L 2010/12/10
08:26
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 5.71km/L 2010/12/04
12:36
e燃費 ホンダ シビック 1300cc(EK2)AT FF 11.72km/L 2010/12/03
20:22
http://carlifenavi.com/enenpi/cartype/2170
2010/12/28(火) 午前 5:02返信する
E-RA1:エンスト/オデッセイ
http://blogs.yahoo.co.jp/itakame3/48894188.html
2010/12/28(火) 午前 5:04返信する
Specifications
The 1996 Honda Civic EK2 hatchback had engine model number D13B, which had a displacement of 1,343 cc. The maximum horsepower for the 1.3-liter engine is 90 hp at 6,300 rpm and the max torque is 84 ft-lb at 4,800 rpm. The engine uses a single overhead camshaft and has four cylinders.
http://www.ehow.com/list_7393045_specifications-1996-honda-ek2.html
2010/12/28(火) 午前 5:09返信する
The engine is liquid cooled and uses an electronic fuel injection system. The compression ratio is 9:1 and the bore by stroke ratio is 75 by 76 mm. The front braking system is ventilated disc operated while the back brakes use a leading drum brake. The suspension front and back is a double wishbone suspension design. The engine has 16 valves. The automatic transmission is a four-speed while the manual transmission is a five-speed. The EK2 Honda Civic is front-wheel drive.
2010/12/28(火) 午前 5:10返信する
Idle Surge problem..need help!!!
okay the story is i have a automatic y8 complete long block that i bought and i swap my 5psd tranny over onto it so i can drop into my car (1996 civic dx but running the ex vtec engine harness). After its been dropped in the car starts fine without any issue but then it idles weird it jumps up and down from 1500-2000 rpm. Ive change the iacv to a working condition one and it still have that same issue.
http://htarchive.org/showthread.php?t=2709518
2010/12/28(火) 午前 5:15返信する
The thing was when i got the long block the intake manifold was dismounted and the gasket was all bad so than i replace it with a autozone gasket...could that gasket be the cause of idle surge? or if anyone knows what might be the cause please let me know? thanks is anyone could help...
2010/12/28(火) 午前 5:16返信する
Check all your vacuum lines, it sounds like a classic honda idle leak, make sure all your gasket seals and vacuum line connections are good. Especially that intake mani. gasket!
http://htarchive.org/showthread.php?t=2709518
2010/12/28(火) 午前 5:17返信する
A stock 96 Civic Dx 5-spd uses a throttle body mounted 3-wire IACV...which is controlled by a "3-wire IACV" ECU. A stock Civic Ex auto uses the same IACV setup, however a Civic Ex 5-spd uses a 2-wire IACV (and appropriate ECU).
2010/12/28(火) 午前 5:19返信する
To be clear, ECU's meant to control a 2-wire IACV will NOT control a 3-wire IACV and vice-versa. Then in 99 & 00, Honda decided to add a pseudo-FITV system to the Ex which included an intake manifold that has a small hole above each intake runner (which lead internally to a barb/nipple sitting on top of the mating flange to the head).
2010/12/28(火) 午前 5:20返信する
93 civic IAT and O2 sensor problem - Honda-Tech - 最新の投稿: 2009年7月11日
Hi i was wondering where should i look for the IAT sensor if it is bad... honda dealers? MisterWise is offline ... Its so much nicer to fix something with some wire I have laying around, a little solder and heat shrink, and electrical tape to re-loom the harness. ... Honda-Tech Member. EK2.0's Avatar. Join Date: Dec 2004. Location: Watsonville, CA, USA. Posts: 1225. Default ...
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2604
2010/12/28(火) 午前 5:22返信する
ホンダ・シビック - Wikipedia
シビック(Civic )は本田技研工業が生産する乗用車で、欧州の区分ではCセグメント、 アメリカ合衆国の区分ではコンパクトカーである。 なお、バリエーションについては# 派生車から当該項目を参照のこと。 ...
http://ja.wikipedia.org/wiki/ホンダ・シビック
2010/12/28(火) 午前 5:24返信する
行中にクラッチをつないだままアクセルOFFしてある程度のところまで回転数が下げるとエンストしそうになる
CIVIC EL (EK2)
http://minkara.carview.co.jp/userid/122121/car/65020/254111/note.aspx
2010/12/28(火) 午前 5:27返信する
エンジンがかかりにくくなったりエンジンかけ始めにエンストしたりするでしょうか?
http://unkar.org/r/auto/1193522905
2010/12/28(火) 午前 5:35返信する
ライトスタッフ◎φ ★[]投稿日:2010/11/15 18:31:43 ID:??? ツイートする
ホンダは15日、乗用車「シビック」の国内販売を現行車で打ち切る方針を
明らかにした。
同社の鈴鹿製作所(三重県鈴鹿市)で行っているシビックの現行ハイブリッド車
(HV)の生産を12月に取りやめ、在庫がなくなった段階で国内販売の幕を
閉じる。北米など海外では販売を継続する。
シビックは1972年の発売以来、国内の累計販売は、ホンダの車種では
最も多い約300万台に達する。(共同)
http://desktop2ch.net/bizplus/1289813503/
2010/12/28(火) 午前 5:36返信する
変速比・減速比
エンジン型式
D15B
D13B
B16A
タイプ
VTi/Ri
EL
SiR・II
SiR・II/SiR
トランスミッション形式
ホンダマルチマチック
(無段変速機)
5速MT
4速AT
5速MT
4速AT
5速MT
変速比 1速
2.466~0.449
3.250
2.722
3.250
2.722
3.230
2速
―
1.782
1.555
1.782
1.516
2.105
3速
―
1.172
0.972
1.172
1.078
1.458
http://www.honda.co.jp/factbook/auto/CIVIC/19950904/cv95-038.html
2015/2/20(金) 午前 0:27返信する
4速
―
0.909
0.738
0.909
0.711
1.107
5速
―
0.702
―
0.702
―
0.848
後退
2.466
3.153
1.954
3.153
1.954
3.000
減速比
5.809
4.058
3.937
4.058
4.357
4.400
2015/2/20(金) 午前 0:28返信する
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2012/10/4(木) 午前 1:48 [ 車QF ]
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