TO:UA-UCF30:3UZ-FE:MIL on:DTC:P0130:O2sensor:YSI:

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WN18No5p11

-AEAGK-G
A650E A01A
3UZ-FE:4292cc

plant:A55

 コメント(22)

     

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回路説明
排気ガス中のCO、HC、NOxを効率良く浄化できるよう三元触媒が使用されている。この三元触媒は理論空燃比付近で最も効率的に機能する。このため理論空燃比付近で Engine を正確に制御しなければCO、HC、NOxを効率良く浄化することができない。オキシジエンセンサはこの制御を目的として取り付けられている。オキシジエンセンサは理論空燃比付近で正常な燃焼が行なわれたときに排出される
http://shop.irsural.ru/caldina24x/x343/servinfo/x343000012s000c.html削除

2018/3/23(金) 午後 10:24ogw*og*3 ]返信する

     

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排気ガス内の酸素濃度を検出すると、その出力電圧が突然変化するという特徴を利用し、空燃比制御を正確に行えるよう Engine コントロールコンピュータに信号を送っている。空燃比が薄くなると、排気ガス中の酸素濃度が増えて、オキシジエンセンサは Engine コントロールコンピュータに空燃比が薄い状態であるという情報を送る。(小電力起動:<0.45V)空燃比が濃くなると、排気ガス中の酸素濃度が少なくなり、オキシジエンセンサは Engine コントロールコンピュータに空燃比が濃い状態であるという情報を送る。(大電力起動:>0.45V) Engine コントロールコンピュータは、オキシジエンセンサの起電力信号により空燃比が濃いか薄いかを判断し、それにより噴射量を制御する。ヒータ付きオキシジエンセンサは、ジリコニウムエレメントを温めるヒータを持っており、これは Engine コントロールコンピュータにより制御され、排気ガスの温度が低い時(吸入空気量が少ない時等)にオキシジエンセンサが冷えることにより正確作動できなくなるのを防ぐ目的でヒータへ電流を流す。削除

2018/3/24(土) 午前 5:01ogw*og*3 ]返信する

     

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もし、O2センサ電圧B1S1の出力電圧が0.1V以下であれば、O2センサ電圧B1S1系統回路が断線している可能性がある。
オキシジエンセンサの出力電圧と空燃比フィードバック(空燃比F/B値)状態はSST(S2000)を使用することにより読み取ることができる。削除

2018/3/24(土) 午前 5:22ogw*og*3 ]返信する

     

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DTC No.
DTC検出条件
1.診断条件 2.異常状態 3.異常期間 4.その他
点検部位
P0130/21
1. Engine 暖機後、 Engine 回転数2500r/min未満
2.オキシジエンセンサ回路の短絡
3.60秒以上
4.2トリップ
ワイヤハーネスまたはコネクター
オキシジエンセン
Engine control コンピュータ削除

2018/3/24(土) 午前 5:49ogw*og*3 ]返信する

     

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DTC
DTC検出条件
不具合箇所
P0130/21
エンジン暖機後、エンジン回転数4000r/min未満でオキシジエンセンサの出力低下(0.35~0.70V)が60秒以上継続したとき
ワイヤハーネスまたはコネクター
オキシジエンセン
エンジンコントロールコンピュータ


http://tullochfamily.co.nz/MANUAL.HTM/x377/servinfo/x37700000b4000c.html削除

2018/3/24(土) 午前 7:24ogw*og*3 ]返信する

     

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フェールセーフ一覧
以下のようなコードがECUに記憶されているなら、フェールセーフモードに入ります。
ダイアグコード
フェールセーフ操作
フェールセーフモード解除条件
P0110/24
吸入エア温度は20°Cに固定
通常状態へ復帰
P0115/22
水温は80°Cに固定
通常状態へ復帰
P0325/52
P0330/55
最大遅角
イグニッションスイッチ OFF
P0500/42
ISCコントロール禁止
通常状態へ復帰
P1300/14
燃料カット
IGF信号 正常


http://www.japanclassic.ru/upload/fsm/toyota/2003.4_Verossa_GX11,JZX110/x300/servinfo/x30000002bg000c.html削除

2018/3/24(土) 午前 7:29ogw*og*3 ]返信する

     

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P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0130
Copyright OBD-Codes.com削除

2018/3/24(土) 午前 7:32ogw*og*3 ]返信する

     

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What does that mean? This diagnostic trouble code (DTC) is a generic powertrain code, which means that it applies to OBD-II equipped vehicles. Although generic, the specific repair steps may vary depending on make/model.

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0130
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2018/3/24(土) 午前 7:36ogw*og*3 ]返信する

     

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The O2 sensor produces a voltage based on oxygen content in the exhaust. The voltage varies between .1 and .9 Volts, .1 indicating lean and .9 indicating rich. The ECM constantly monitors this voltage while in closed loop to determine how much fuel to inject. If the ECM determines that the O2 sensor voltage was too low (less than .4 Volts) for too long (for more than 20 seconds (time varies with model)), this code is set.

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0130
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2018/3/24(土) 午前 7:36ogw*og*3 ]返信する

     

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Potential Symptoms Depending if the problem is intermittent or not, there may be no symptoms other than MIL (malfunction indicator lamp) illumination. If the problem is constant, then symptoms may include one or more of the following: MIL illumination Engine runs rough, missing or stumbling Blows black smoke from tail pipe Engine dies Poor fuel economy

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0130
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2018/3/24(土) 午前 7:37ogw*og*3 ]返信する

     

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Causes Usually the cause of P0130 is a bad oxygen sensor, however this isn't always the case. If your o2 sensors haven't been replaced and they are old, it's a good bet that the sensor is the problem. But, It could be caused by any of the following: Water or corrosion in the connector Loose terminals in the connector

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0130
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2018/3/24(土) 午前 7:39ogw*og*3 ]返信する

     

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Wiring burnt on exhaust components Open or short in the wiring due to rubbing on engine components Holes in exhaust allowing unmetered oxygen into exhaust system Unmetered vacuum leak at the engine Bad o2 sensor Bad PCM

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0130
Copyright OBD-Codes.com削除

2018/3/24(土) 午前 7:40ogw*og*3 ]返信する

     

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What the P0130 code means
P0130 is the OBD-II generic code describing an issue with the bank 1, oxygen sensor 1 (HO2S B1 S1).

It indicates that the engine computer (ECM) is not detecting proper activity from the sensor. This will cause your ECM to turn a light on and change engine management strategies which will affect fuel economy.削除

2018/3/24(土) 午前 7:47ogw*og*3 ]返信する

     

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What causes the P0130 code?
The HO2S sensor code may have several causes:

Disconnected plug to the sensor
Possible corrosion in the sensor connector
Damage to the sensor wiring to the ECM
Fuel system having poor volume to the engine (i.e. Fuel Pump or other component)

https://www.yourmechanic.com/article/p0130-obd-ii-trouble-code-02-sensor-circuit-malfunction-bank-i-sensor-1-by-paul-lancette削除

2018/3/24(土) 午前 7:48ogw*og*3 ]返信する

     

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Intake vacuum air leaks
Loose connections in the air or fuel systems
Mass Air Flow sensor (MAF) reading out of range
Manifold Absolute Pressure sensor (MAP) reading out of range
Evaporative Emissions (EVAP) leaks
HO2S sensors reading out of range
Leaking fuel pressure regulator
The ECM is damaged削除

2018/3/24(土) 午前 7:49ogw*og*3 ]返信する

     

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What are the symptoms of the P0130 code?
The P0130 code will produce a Check Engine Light on the instrument panel/dash and will likely affect:

How the engine performance runs during driving
Possible stalling
May cause the exhaust to show smoke in various colors from black to white
Fuel economy will also lower削除

2018/3/24(土) 午前 7:52ogw*og*3 ]返信する

     

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What repairs can fix the P0130 code?
The most common potential repairs to address the P0130 code are as follows:

Connect a professional scan tool. Verify the code exists.
Check for any other faults. Clear the code to see if it returns.
Analyze data from the ECM.削除

2018/3/24(土) 午前 8:40ogw*og*3 ]返信する

     

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Road test the vehicle.
Check to see if the P0130 returns.
Inspect all of the items listed above. (wiring, leaks, etc)
Further diagnose the problem with the equipment listed above (scan tool, voltage meter). The signals from the sensor need to be analyzed to determine where the problem exists. If the signals are fine, then we need to move towards the wiring or computer.
Replace the component which is faulty.削除

2018/3/24(土) 午前 8:41ogw*og*3 ]返信する

     

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P0130 HEATED OXYGEN SENSOR CIRCUIT
MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 1)


2ZZ–GE



http://madstyle1972.com/Repair/05/200o8c05/cip0130s.pdf削除

2018/3/24(土) 午前 8:43ogw*og*3 ]返信する

     

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DIAGNOSTICS. ENGINE. DI-53. LEXUS IS200 (RM684E). DTC. P0130/21 Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1. Sensor 1). DTC. P0150/28 Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 2. Sensor 1). CIRCUIT DESCRIPTION. Refer to DTC P0125/91 on page DI-48. DTC No. DTC Detecting Condition. Trouble Area. 


http://www.brokendragon.org/lexus/rm/rm684e/m_di_0053.pdf削除

2018/3/24(土) 午前 8:49ogw*og*3 ]返信する

     

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P0130/21. P0150/28. Voltage output of heated oxygen sensor remains at 0.35 V or more, or 0.55 V or less, during idling after engine is warmed up. (2 trip detection logic).削除

2018/3/24(土) 午前 8:49ogw*og*3 ]返信する