SU:DBA-ZC11S:M13A:ZC21S:M15A:IMMOBILIZER System:NM05A,p13:イモビライザ:CAN:O2:DLC:SWIFTスイフト:ZD24S:M15A:KEY

SU:DBA-ZC11S:M13A:ZC21S:M15A:IMMOBILIZER System:NM05A,p13:イモビライザ:CAN:O2:DLC:SWIFTスイフト:ZD24S:M15A:KEY - 車QF - Yahoo!ブログ

SU:DBA-ZC11S:M13A:ZC21S:M15A:IMMOBILIZER System:NM05A,p13:CAN:O2:DLC:SWIFTスイフト

イモビライザ・システム


ZC11S:ZD11S:M13A:

ZC21S:ZD21S:M15A:

2004.11~

40-85J00
42-85J00

HDM2K系,S-HDM2000対応、SDL端子(DLC)からアクセス


オンボード表示はメータ内に表示

DTC:

0000:normal
P1614 
P1615 
P1616 
P1618 
P1621 
P1622 
P1623 
P1625 


キーレス・スタート・システム
p19


MIL:

11
12:normal
13
14
21
22
31
33
51
52
53

[2009.11.12]追記、注意
ZC11S:M13A:ではO2sensorがfront,rearの2だった。
それがHT51S:MA13A:ではP0135などで識別される、バンク1、バンク2にO2センサが使われている。

それに伴うシステム変更など無いのかウオッチしておきたい。


DLC:にはK-line,#7しか無くても,内部バスに CAN-busを使っている。



KEYless Start System

NM05A,p19:



この時点ではまだ HDM3KのSU:版が図に掲載されている。

この前後から DST2への移行があった。

 

 

 コメント(7)

  

顔アイコン

ZC11S:M13A:ではO2sensorがfront,rearの2だった。
それがHT51S:MA13A:ではP0135などで識別される、バンク1、バンク2にO2センサが使われている。

それに伴うシステム変更など無いのかウオッチしておきたい。

2009/11/13(金) 午前 6:01ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

ZC11S フロントハブベアリング交換

http://minkara.carview.co.jp/en/userid/148418/car/376772/643967/note.aspx

2014/1/10(金) 午前 5:22ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

スイフト 右側面ロッカーパネル取替

http://www.auto-itonuki.com/archives/611

2014/4/9(水) 午後 4:00ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

The CANSF protocol started being used in 2003 by a small number of vehicles. From 2003 to 2008 the CANSF protocol became more prevalent. Finally in 2008, all vehicles originally sold in the US or Canada were required to use the CANSF protocol. 


https://www.scangauge.com/x-gauge-commands/generic-obd2/削除

2017/1/26(木) 午前 9:10ogw*og*3 ]返信する

  

顔アイコン

You can find out what protocol your vehicle is running with the ScanGauge by pressing MORE > MORE > MODE. Some sensors may not be reported by the vehicle. If you try all available XGauges for a certain sensor and it doesn’t report any data then the sensor is most likely not supported by the vehicle.削除

2017/1/26(木) 午前 9:10ogw*og*3 ]返信する

  

顔アイコン

The CANLF protocol is used predominantly by Honda/Acura vehicles. Honda/Acura began using CANLF in select vehicles in 2006. By 2008 all Honda/Acura vehicles used the CANLF protocol. Fiat vehicles also typically use the CANLF protocol, and some Dodge/Chrysler/Jeep also began using the CANLF protocol starting in 2012. 

https://www.scangauge.com/x-gauge-commands/generic-obd2/削除

2017/1/26(木) 午前 9:12ogw*og*3 ]返信する

  

顔アイコン

You can find out what protocol your vehicle is running with the ScanGauge by pressing MORE > MORE > MODE. Some sensors may not be reported by the vehicle. If you try all available XGauges for a certain sensor and it doesn’t report any data then the sensor is most likely not supported by the vehicle.削除

2017/1/26(木) 午前 9:13ogw*og*3 ]返信する

 

 

トラックバックされた記事

  
SU:DBA-ZC11S:M13A:CVT:LIFT UP位置など:JS0904p104:YMS:

SU:DBA-ZC11S:M13A:CVT:LIFT UP位置など:JS0904p104:YMS:...

2010/5/17(月) 午前 10:49 [ CQF ]

  
SU:DBA-ZC72S:K12B:MIL:DTC:P0443:EVAP circuit Faulty:TSM: ...

SU:DBA-ZC72S:K12B:MIL:DTC:P0443:EVAP circuit Faulty:TSM: http://www.suzuki-forums.com/1g-1999-2005-vitara-grand-vitara/32574-dtc-p0443-evap-emission-control-system.html DTC P0443 - Evap Emission Control System Purge Valve C Faulty http

2015/11/6(金) 午前 3:28 [ CQF ]

  
SU:ZD72S:K12B:SWIFTスイフトRS4WD:596:alignment:CAM:CAS:KP:

SU:ZD72S:K12B:SWIFTスイフトRS4WD:596:alignment:CAM:CAS:KP: wheel base 2430 Tread(F/R) 1480 / 1485 in 1+-1° CAM -20 +- 1° CAS 5°18’+- 2° KP 13°06 +- 2° SP Plug ND:ZXU20HPR11 IG timing 3° / 650 rpm IDL 650 +- 50 rpm AL 12-80 V-A 削除

2018/11/24(土) 午前 5:13 [ CQF ]

トラックバック先の記事