JAG:XJ:V8:3.2L:ENG:MIL on:DTC:2005MY:95000km:IG coil:HAT:
[75]
MIL on
IG coil,direct(4P)
XW93-12029-AB
MB099700-0260
ND-spain
コメント(17)
JAG:XJ:V8:3.2L:ENG:MIL on:DTC:2005MY:95000km:IG coil:HAT:
[75]
MIL on
IG coil,direct(4P)
XW93-12029-AB
MB099700-0260
ND-spain
LNE1510AB
XW93-12029-AB
Ignition Coil Pack 4 Pin
XJ8 (X308) 3.2, 4.0L V8, VIN: > 853936
XK8 (X100) 4.0L V8, VIN: A00083 > A30644
XK8 (X100) 4.0L V8, VIN: from 031303
http://www.justjagsuk.com/products/list_details.php?cat=109&product=15771&model=&q=X308
2010/8/18(水) 午後 1:07返信する
JAG:XJ6,XJ8でテールの外観は同じで、内部構成に違いがある。
http://blogs.yahoo.co.jp/carbodykawano/61584752.html
2010/10/23(土) 午後 2:06返信する
「タイロッドエンドはありますが、タイロッドの設定なありません。ラックASSYになります。」
どうしてもラックASSY266000円を買ってほしいようです
http://blogs.yahoo.co.jp/carbodykawano/61455489.html
2010/10/23(土) 午後 3:00返信する
JAG:この規格は何?
HL:
http://blogs.yahoo.co.jp/carbodykawano/61281397.html
2010/10/23(土) 午後 3:29返信する
CHECK LIST FOR VEHICLE PREPARATION
Before proceeding with suspension alignment, the following must be carefully checked and rectified as necessary:
• Suspension components - wear and damage • Rubber bushings - wear
•
2014/2/8(土) 午前 5:38返信する
Ball joints- wear • Shock absorbers- wear; leakage
• Steering tie rod ends - wear • Wheel bearings- wear; adjustment
• Steering gaiters and ball joint boots - damage • Wheel rims- condition
• Tires- inflation pressure; balance; wear patterns; tread depth; correct specification
http://www.jagrepair.com/images/Training%20Guides/450%20Chassis_1992.pdf
2014/2/8(土) 午前 5:40返信する
Thrust axis is the drive angle of the rear wheels and should fall on the center line of the vehicle. The angles on
either side of the thrust axis are always equal regardless of the individual wheel angles.
When the thrust axis is not centered, the vehicle will tend to travel in a circle, requiring the driver to turn the steering wheel in order to steer straight ahead.
2014/2/8(土) 午前 5:58返信する
スラスト軸が後輪の駆動角度であり、車両の中心線上に(落ちるべきである。)ある必要があります。
Thrust axis is the drive angle of the rear wheels and should fall on the center line of the vehicle.
2014/2/8(土) 午前 6:19返信する
スラスト軸が中央にない場合には、
車両が曲がる(に移動する)傾向があり、
直進操縦するために、運転者はハンドルを切をる必要がある。
When the thrust axis is not centered,
the vehicle will tend to travel in a circle,
requiring the driver to turn the steering wheel in order to steer straight ahead.
2014/2/8(土) 午前 7:41返信する
99年式X308XJRに乗っております。
最近、エンジン始動し発進する際、エンストしそうになります。アクセルから足を離すと大丈夫なのですが、そのまま踏み込むとエンストします。
気をつけながら走りクルマが暖まると問題はないのですが、症状が出る頻度が少しずつあがっています。
ディーラーや専門店ではなかったのですがテスター診断してもらってもエラーの履歴はありませんでした。
スロットルバルブの洗浄はしましたが治っていません。
アイドリングは非常に安定してますし上記症状以外は不具合はありません。直6ジャガーは何台も乗り継いで簡単なメンテはやってきましたがV8はよくわかりません。
このような経験をされた方、修理経験があられる方アドバイスいただければありがたいです。
http://www19.atpages.jp/x300/mobile/yybbs/menu.cgi?mode=past&pastlog=15&page=30&bl=0
2014/2/9(日) 午後 6:49返信する
パワーウィンドウ故障 mm - 2012/09/05(Wed) 16:11 No.10219
はじめまして。平成17年12月のXJ3.0(右ハンドル)を乗っております。
助手席のパワーウィンドーが動作は問題なくするのですが、キーキー音が鳴るようになってしまいました。モーターの交換だとアッシーになり高額になると聞きました。
できる限り修理代を節約できたらと考えております。
同様の症状が出た方、お詳しい方ございましたらアドバイスをお願いできましたらと思っております。
突然で申し訳ありませんが、宜しくお願い致します。
http://www19.atpages.jp/x300/mobile/yybbs/menu.cgi?mode=past&pastlog=15&page=20&bl=0
2014/2/10(月) 午前 3:58返信する
VIN
http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/Jaguar%20Vin%20Decoder.pdf
2014/2/11(火) 午前 6:17返信する
AJ16[edit]
Both the 3.2 and 4.0 were substantially revised for the 1995 launch of the new X300 saloon. These are the "AJ16" engines, both now featuring coil-on-plug distributorless ignition, new engine management systems, magnesium alloy valve covers, revised pistons and other detail changes.
2014/2/11(火) 午前 6:23返信する
The AJ16 was discontinued with the launch of the AJ-V8 (XK8 and XJ8 in 1996/7).
4.0 / 3.2 (1994–1997)[edit]
For the launch of the new X300 saloon for 1995, substantial revisions were made to the 4.0 L and 3.2 L AJ6 engines. The new design was called the AJ16 to reflect the major differences between it and the original AJ6.
Cars using the 4.0 and 3.2 included:
Jaguar XJS (4.0 only)
Jaguar XJ6
Jaguar XJ6 Sovereign
Jaguar XJ6 Sport
Daimler
2014/2/11(火) 午前 6:24返信する
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ6_engine
Notes Make Model Year Variant Bodystyle Type Engine
Jaguar XJ 1997 NAW,NBW [1997-2003] Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
Jaguar XJ 1998 NAW,NBW [1997-2003]
2014/2/11(火) 午前 6:40返信する
Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
Jaguar XJ 1999 NAW,NBW [1997-2003] Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
Jaguar XJ 2000 NAW,NBW [1997-2003] Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
Jaguar XJ 2001 NAW,NBW [1997-2003] Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
Jaguar XJ 2002 NAW,NBW [1997-2003] Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
Jaguar XJ 2003 NAW,NBW [1997-2003] Saloon Saloon 8 3.2 3248ccm 237HP 174KW (Petrol)
2014/2/11(火) 午前 6:41返信する
JAG:
タイロッドエンドはありますが、タイロッドの設定なありません。ラックASSYになります。」
どうしてもラックASSY266000円を買ってほしいようです・・・・・・
http://blogs.yahoo.co.jp/carbodykawano/61455489.html
2014/4/1(火) 午後 9:12返信する
トラックバックされた記事
JAG:XJ:V8:3.2L:MIL on:DTC:SMD:#6misfire?
JAG:XJ:V8:3.2L:MIL on:DTC:SMD:#6misfire? 66000km http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine ジャガー・AJ-V8エンジン http://ja.wikipedia.org/wiki/ジャガー・AJ-V8エンジン 3.2リットル版が次に投入された。ストロークは70 mm。最高出力は179 kW、最大トルクは316 N·mまで下がった。 搭載車種: ジャガー・...
2011/4/5(火) 午前 4:57 [ 車QF ]
JAG:GF-JLGC:V8:3.2L:ENG:DTC:P1111:P1300:HAT:
JAG:GF-JLGC:V8:3.2L:ENG:DTC:P1111:P1300:HAT:...
2013/11/16(土) 午後 10:19 [ 車QF ]
トラックバック先の記事