TO:ZA-NHW11:1NZ-2CM:MIL on:DTC:P3006:P3016:P3000:HV-battery:JK0909p131:TDA:

TO:ZA-NHW11:1NZ-2CM:MIL on:DTC:P3006:P3016:P3000:HV-battery:JK0909p131:TDA:

[85]

 

P3006:⊿SOC大
P3016:電池ブロック
P3000:HV-battery


このケースではリサイクル・バッテリーで対応したとされる。(低コスト?)

 

 

 コメント(17)

     

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*P3006* - Battery SOC Are Uneven
This code generates from two trip comparisons and indicates to the
Technicians that the 'Delta SOC' of the HV Battery is 'high.' 
http://groups.yahoo.co.jp/group/ats-EV/message/154

2009/11/23(月) 午後 6:56ogw*og*2返信する

     

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*P3000* - HV Battery Malfunction
There are several important sub-codes associated with DTC P3000. Each
sub-code further diagnoses the HV Battery Malfunction and can be
things
like HV Batt Cooling System problems, HV Batt Fuse problems, Power
Cable
problems, Charge level too low, HV Battery is 'dead', HV Batt ECU
malfunction & etc.

2009/11/23(月) 午後 6:59ogw*og*2返信する

     

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If your technician(s) got a sub-code, it would
really help out here as the spectrum is to wide with just P3000 for
further troubleshooting.
http://groups.yahoo.co.jp/group/ats-EV/message/154

2009/11/23(月) 午後 7:00ogw*og*2返信する

     

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一部に、資料とか限定的な言及もあるが、資料に関しては、
ある程度はあるようだが、国内で限定的なのは外国と比べ法的な整備が遅れているとの見方もある。 FAINESも便利そうだが、それに依存すると情報が限定的になる恐れもある。情報の複数チャンネル化はどの分野で大切な事なのだろう。

2009/11/23(月) 午後 7:06ogw*og*2返信する

     

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waveform:ZA-NHW11:JS0312p82
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/28261028.html

2010/5/30(日) 午後 4:25ogw*og*2返信する

     

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始動不能(初爆がない) 1.ECU電源系統
2.イグナイタ系統
3.フューエルポンプ系統
4.フューエルインジェクタ
5.クランク角センサ系統

http://sienta.kevinlo.info/cd0545/repair2/html/frame_x365000007n000d.html

2013/6/20(木) 午後 5:03ogw*og*2返信する

     

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始動不能(完爆しない) 1.フューエルポンプ系統
2.イグナイタ系統
3.フューエルインジェクタ
4.クランク角センサ系統

http://sienta.kevinlo.info/cd0545/repair2/html/frame_x365000007n000d.html

2013/6/20(木) 午後 5:04ogw*og*2返信する

     

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始動不良(クランキングは正常) 1.スタータ系統
2.ISCV系統
3.フューエルポンプ系統
4.イグナイタ系統
5.スパークプラグ
6.コンプレッション
7.フューエルインジェクタ
8.クランク角センサ系統

2013/6/20(木) 午後 5:05ogw*og*2返信する

     

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始動不良(エンジン冷間時) 1.スタータ系統
2.ISCV系統
3.フューエルポンプ系統
4.フューエルインジェクタ
5.イグナイタ系統
6.スパークプラグ
7.クランク角センサ系統

2013/6/20(木) 午後 5:05ogw*og*2返信する

     

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Gen 1 Prius Battery Failure, P3006

https://lusciousgarage.com/blog/gen_1_prius_battery_failure/

(This blog relates to P3006 battery faults; for P3009 battery faults, congratulations, your battery can be fixed! Refer to another blog here.)削除

2017/1/20(金) 午前 2:11ogw*og*3 ]返信する

     

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(If your P3006 code coincides with a P3030, or you only have a P3030, congratulations, your battery can be fixed! Refer to another blog here.)

(LG no longer recommends battery rebuilds. Refer to Prius Battery Rebuild: Yes or No?)

CUT TO THE CHASE? LINK TO PRICES BELOW削除

2017/1/20(金) 午前 2:12ogw*og*3 ]返信する

     

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Based on experience within our walls and in discussion with technicians across the country, we can fairly call Gen 1 Prius battery failures “common” and even “predictable.” The youngest we’ve seen served 130,000 miles, some make it past 200,000 miles. Overall we’ve found 150,000 miles a reasonable expectation of how long the packs will last.削除

2017/1/20(金) 午前 2:13ogw*og*3 ]返信する

     

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Note: This is not the same as the Gen 1 Prius HV Battery electrolyte discharge problem, which Toyota addressed with “service campaign” (a.k.a. recall) SSC 40G to reseal the positive battery terminals.削除

2017/1/20(金) 午前 2:15ogw*og*3 ]返信する

     

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The Gen 1’s Panasonic batteries integrate six 1.2V cells into one “module” (7.2V). The modules are then connected in series, 38 total in the pack, for a nominal voltage of 273.6. (Pic above of Gen 1 pack in the trunk, operating at over 300V. Pic below of Gen 1 pack after sitting for a few months, one module down below 3V.)削除

2017/1/20(金) 午前 2:15ogw*og*3 ]返信する

     

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The cells are designed to be charged and discharged on a regular basis. As they age, they are increasingly sensitive to extended periods of rest and will slowly discharge internally. The situation worsens until the cells are totally compromised; they will not maintain a consistent potential even during use, when the Prius charges and discharges them in normal driving.削除

2017/1/20(金) 午前 2:16ogw*og*3 ]返信する

 

 

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