MA:DBA-DY5W:ZY-VE:EGR cooler:NM07B,p238:OBD:ECU:

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MA:DBA-DY5W:ZY-VE:EGR cooler:NM07B,p238:OBD:
2005.03~
1500cc
WM476(5)
WD196(1)

A/F sensor

return-less FUELline

電制スロットル:ETV

PCMがエア・クリーナケース内?

可変タンブル・システム

P0102:AFM ,low input>Fail safe
症状:アイドリング不安定、
   エンジン出力不足、
   MIL on>

P2135:TPS系、電制スロットル、No1/No2相関異常>Fail safe
症状:アイドリング回転が高い、
   アクセル操作に伴うエンジン回転の変化がない
   、MIL on>

EGRバルブ系統異常
DTCなし
症状:アイドリング不安定


部品脱着整備時における付帯作業>NM07B.p256



ECU:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/images/am3zzw00003249.png

 

 

 

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 コメント(13)

    

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1.5 L (1498 cc, 111 hp) ZY-VE (78x78.4 mm)
Used in the Demio/Mazda2 (2002-), Verisa and Axela/Mazd

https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Z_engine

2016/4/12(火) 午前 1:10ogw*og*3 ]

    

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ENGINE REMOVAL/INSTALLATION [ZJ, ZY, Z6]
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0110b1800400.html

2016/4/12(火) 午前 1:59ogw*og*3 ]

    

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INTAKE-AIR SYSTEM REMOVAL/INSTALLATION [ZJ, ZY, Z6]

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0113b1801900.html

2016/4/12(火) 午前 2:01ogw*og*3 ]

    

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Wheel and Tire Installation

1. When installing the wheels and tires, tighten the wheel nuts in a criss-cross pattern to the following tightening torque.

Tightening torque
88.2—117.6 N·m {9.00—11.99 kgf·m, 65.06—86.73 ft·lbf}

GENERAL PROCEDURES (SUSPENSION)

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id021000800300.html

2016/4/12(火) 午前 2:03ogw*og*3 ]

    

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ELECTRO HYDRAULIC POWER ASSIST STEERING (EHPAS) CONTROL MODULE INSPECTION[ZY, LF, L3, MZ-CD 1.6 (Y6)]

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0614008025c2.html

2016/4/12(火) 午前 2:04ogw*og*3 ]

    

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POWER STEERING FLUID INSPECTION

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id061400800500.html

2016/4/12(火) 午前 2:06ogw*og*3 ]

    

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Main Fuse Block Connector Removal Note

1. Release the tab in the order shown in the figure.

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/images/am3zzw00000621.png

am3zzw00000621


2. Pull the lock lever up and remove the connector.

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0110b1800400.html#id0110b180040001

2016/4/12(火) 午前 2:14ogw*og*3 ]

    

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ENGINE SYMPTOM TROUBLESHOOTING[ZJ, ZY, Z6]

21 Engine noise Engine noise from under hood
22 Vibration concerns (engine) Vibration from under hood or driveline

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0103b1800500.html

2016/4/12(火) 午前 2:25ogw*og*3 ]

    

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Ignition Timing Inspection
Note
• The ignition timing cannot be adjusted.
• The M-MDS is required to verify the ignition timing.
• Use a timing light that can detect the primary ignition signal.



Except U.K. specs.

1. Complete the engine tune-up preparation.


2. Remove the PCM connector cover.

2016/4/12(火) 午前 2:30ogw*og*3 ]

    

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3. By referring to the following procedure, connect the timing light to the PCM terminal 2A (Without throttle valve actuator), 2D (With throttle valve actuator) wire.

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/images/am3zzw00002381.png

am3zzw00002381

2016/4/12(火) 午前 2:31ogw*og*3 ]

    

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Caution
• To prevent poor contact at the connector terminal, be careful not to pull the wire on the connector side.
Note
• Pull out the wire 20—30 mm so that the pickup clip of the timing light can be connected. After the ignition timing inspection, bundle the pulled out wire back together with other wires using tape.
(1) Pull the PCM terminal 2A (Without throttle valve actuator), 2D (With throttle valve actuator) wire out of the bundle (pull the bundled side only, not t

2016/4/12(火) 午前 2:32ogw*og*3 ]

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燃圧>プレッシャ・レギュレータ:リターン・レス化:fuel pressure:F/P:FP: 古典的なプレッシャ・レギュレータが長く使われ来ました。図はそれの簡易図です。 古くなるとダイヤフラムとかバルブのシートで劣化があるといくつかの症状がある。  現在リターン・レス化も進んでいてそのレギュレータが燃料タンクなどに移されている。 古くはレギュレータ以外にもパルせーション・ダンパーなど燃圧、脈動の制御など燃料について 配慮されていた。 確実に制御面で大きく前進しているのであろう。  

2009/6/28(日) 午後 2:42 [ 車QF ]

    
MA:DBA-DY5W:ZY-VE:

MA:DBA-DY5W:ZY-VE: P2135:TPS系、電制スロットル、No1/No2相関異常>Fail safe 症状:アイドリング回転が高い、    アクセル操作に伴うエンジン回転の変化がない    、MIL on> [正常時] 項目: 値 > MIN > MEAN > MAX Ne:655>646>651>656rpm TPS:11 > 10 > 10 > 11 % TPS: 2 > 2...

2009/6/28(日) 午後 10:29 [ 車QF ]

    
MA:DBA-DY5W:ZY-VE:P0102:AFM ,low input>Fail safe

MA:DBA-DY5W:ZY-VE:P0102:AFM ,low input>Fail safe NM07B,p238: P0102:AFM ,low input>Fail safe 症状:アイドリング不安定、    エンジン出力不足、    MIL on>...

2009/6/29(月) 午後 0:37 [ 車QF ]

    
MA:MZ:DY5W:DEMIO:BK:self-adjuster:

MA:MZ:DY5W:DEMIO:BK:self-adjuster: Carlson〓〓 H2698 - Rear Drum Brake Self Adjusting Repair Kit more details on - https://www.carid.com/carlson/rear-driver-side-drum-brake-self-adjusting-repair-kit-mpn-h2698.html https://www.carid.com/carlson/r

2018/3/27(火) 午前 10:59 [ CQF ]