FORD obd scanner free soft ELM>ELM327で一部READ OUT可

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FORD obd scanner free soft ELM>ELM327で一部READ OUT可
[2008.12.01.]追記
ELM327のチップ搭載I/Fで汎用データの読み出しが出来た。
ソフトが貧弱なのでデータの保存とか汎用以外のメーカーオリジナルのデータには辿れてない。
目下ソフトを探しているところです。
 ともかくELM327が作動していることは確認できたが、日本語版WINがそのサンプル・ソフト作動から
不安定になり閉口している。 原因は不明だが、USBのドライバーとか関連のインストールなどから
だと厄介だ。 単独使用ならまだ良いが、複数の計測ソフトを同時に作動させる必要があるので困って
しまう。
 


TAS...


http://www.ecrater.com/product.php?pid=574240


FREE SOFTWARE: 

*Scantool.net 

*GM Mode 22 Scan Tool by Terry 

*OBD Gauge for PalmOS and Pocket PC by Dana Peters 

*OBD Logger by Jonathan Senkerik 

*OBD-II ScanMaster by Wladimir Gurskij (ScanMaster 3.52 - local copy) 

*obd2crazy.com 

*OBD2 Scantool by Ivan Andrewjeski 

*OBDII for ELM322 by David Huffman 
pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux 

*RDDTC by Pete Calinski 

*Real Scan by Brent Harris 

*ScanTest for Pocket PC by Ivan Ganev aka a-ser 
wOBD by WDT

 

 

f:id:TAS-net:20190526124744p:plain

 

 

 

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コメント(32)

   

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ELM327はプロトコルコンバータであり単体ではCANの差動信号を解析できないのでMCP2551というCANトランシーバを使います
http://www.ne.jp/asahi/sk/k2000/Diary/DUARIS/OBDProject1.htm

ELM327
http://ameblo.jp/urisukeusagi/entry-10164913808.html

2008/12/1(月) 午前 7:12ogw*og*2返信する

   

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AT コマンド 記述: 9 of 59
以下はELM327の最新版がサポートする各AT Commandについて説明します:

2008/12/4(木) 午後 6:23ogw*og*2返信する

   

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AL 【Longメッセージを許容】
標準のOBD IIプロトコルはメッセージのデータ・

バイトの数を7に制限します。(また、通常、
ELM327は7をします)。

(両方が発信して、受信されるので。) 

ALが選択されるなら、意志が長い間許容する

ELM327は発信して(8データ・バイト)、長い間、受

信します(数の無制限である)。

デフォルトは下に(そして、選択されたNL)ALです

2008/12/4(木) 午後 6:49ogw*og*2返信する

   

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AR 【自動的にReceiveアドレスを設定してください。
乗り物からの応答がELM327によって承諾されて、表示されて、保存されたintermallyがアドレス一致を受けると、メッセージが自動車で事実上値がreciveアドレスに使用したモードを受けるために送られるアドレスをurrentヘッダーバイトに基づいて選んで、ヘッダーバイトを変えるときはいつも、自動的に、アップデートするでしょう。
それが使用される値、受信、アドレスが最初のヘッダーのコンテンツのようなものに基づいて決定している、メッセージが物理的な扱っていて、機能的なアドレシングを使用するかどうか、またはユーザはSRかRAコマンドで値を設定であったかどうか。
自動Receiveはデフォルトでつけられていて、J1939形式によって使用されません。

2008/12/4(木) 午後 7:34ogw*og*2返信する

   

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AT0, AT1 and AT2 [Timing controlへの適応(設定)]

車両から応答を受けるとき、ELM327は応答のためにセット
するAT ST hhで時間セットを伝統的に待ちました。
ICがさまざまな車両で作動を保証するために、デフォルト値
は保守的な(遅い)値に設定されました。
それは調整可能でしたが、多くの方々には、より良い値を決
定する設備とか経験がありませんでした。

2008/12/6(土) 午前 4:05ogw*og*2返信する

   

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PPP(Point-To-Point Protocol) 
シリアル回線上でダイアルアップ・アクセスを実現するデータ・リンク・プロトコル.専用のネットワーク制御プロトコル・パケットにプロトコルが保存されている.このパケットをネットワーク・アダプタの代わりに使うと、リモート・ユーザはあたかも自分が社内にいるかのようにネットワークにログオンできる. 
http://www.blackbox.co.jp/blackbox_fix0826/jiten/p1.html#62

2008/12/31(水) 午前 10:27ogw*og*2返信する

   

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X.25 
パケット交換データ通信網用のインタフェースに関するITU標準. 
http://www.blackbox.co.jp/blackbox_fix0826/jiten/x1.html

2008/12/31(水) 午前 10:29ogw*og*2返信する

   

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Toyota(Scion) ECU

https://obd.codeplex.com/discussions/352650

2015/1/19(月) 午後 4:56ogw*og*2返信する

   

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When parsed, the app throws an out of bounds exception. In reading the response, I believe 7E8 = 2024, which is the ECU ID.

2015/1/19(月) 午後 5:00ogw*og*2返信する

   

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I don't know what 03 references, but it may be protocol id (detected incorrectly as 6). 41 shows a valid response from mode 1, 0D is the sensor pid 13, and the actual data is 00, which makes sense, as the vehicle is parked. Setting the protocol to 3 manually, fails with a divide by zero due to the offset. I just need to determine the correct offset and ecuByte values, and which protocol they should be numbered as.

2015/1/19(月) 午後 5:01ogw*og*2返信する

   

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Would someone here be able to point me in the right direction to decode the ECU response correctly? I'm pretty sure I am visually reading the response correctly, just parsing it wrong. Thanks in advance. I'm really looking forward to getting this working, and contributing to this project. Thanks for all the hard work to get this project off the ground!

2015/1/19(月) 午後 5:01ogw*og*2返信する

   

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In your data, you have:

7E8 03 41 0D 00

ECU is at "byte" 0 (7E8), and the data is at "byte" 4 (00 -- it's zero-indexed)

Can you give me the line on which you're seeing the out of bounds exception? Also, can you copy/paste the debug output of the library in the Output Window to your message?

It could be as simple as a slight difference in line breaks with the way your cable returns data vs. the one we had.

2015/1/19(月) 午後 5:04ogw*og*2返信する

   

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Thanks Brian. After some more reading, I do believe the protocol (6) is correct. The first value is the ECU's CAN id (7E8), the second value indicates how many data bits follow (03), and the rest appears to be in the correct format. I am somewhat confused as to why this isn't just working. The out of bounds exception occurs in ObdDevice.cs at line 378. Below is the debug output:

2015/1/19(月) 午後 5:05ogw*og*2返信する

   

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ATZ,

ELM327 v1.5

ATE0, ATE0
OK

ATL0, OK

ATSP1, OK

01 00, NO DATA

A first chance exception of type 'Coding4Fun.Obd.ObdManager.ObdException' occurred in Coding4Fun.Obd.ObdManager.dll
It's not protocol 1
ATSP2, OK

01 00, NO DATA

2015/1/19(月) 午後 5:06ogw*og*2返信する

   

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A first chance exception of type 'Coding4Fun.Obd.ObdManager.ObdException' occurred in Coding4Fun.Obd.ObdManager.dll
It's not protocol 2
ATSP3, OK

01 00, BUS INIT: ...ERROR

A first chance exception of type 'Coding4Fun.Obd.ObdManager.ObdException' occurred in Coding4Fun.Obd.ObdManager.dll
It's not protocol 3
ATSP4, OK

01 00, BUS INIT: ...ERROR

2015/1/19(月) 午後 5:08ogw*og*2返信する

   

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A first chance exception of type 'Coding4Fun.Obd.ObdManager.ObdException' occurred in Coding4Fun.Obd.ObdManager.dll
It's not protocol 5
ATSP6, OK

01 00, 41 00 BE 1F A8 13

ATH1, OK

PID: 00, 7E8 06 41 00 BE 1F A8 13

PID: 20, 7E8 06 41 20 90 05 B0 15

PID: 40, 7E8 06 41 40 FA DC 20 00

Using ECU 2024 with 33 PIDs
PID: 0D, 7E8 03 41 0D 00

A first chance exception of type 'System.IndexOutOfRangeException' occurred in Coding4Fun.Obd.ObdManager.dll

2015/1/19(月) 午後 5:10ogw*og*2返信する

   

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Do you have any suggestions? I can also provide you the iTrace file via email if you think it would be helpful. Thanks!

2015/1/19(月) 午後 5:10ogw*og*2返信する

   

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IntelliTrace may be handy. You can get me at brpeek (a symbol representing at) microsoft.com. :)

2015/1/19(月) 午後 5:11ogw*og*2返信する

   

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Email sent. Thanks again. :) 

TGriffith42
Jun 7, 2012 at 5:28 AM 
I know this is a late reply, but I just tested the app tonight for the first time, and ran into the same problem.
After looking at the code - and noticing the comments in the method for GetPidData, I saw that the bytes array is attempting to strip off a header and trailing checksum. But, with the device I'm using - I'm fairly certain that there is no trailing checksum - which looks like it's the case above.

2015/1/19(月) 午後 5:12ogw*og*2返信する

   

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You are correct. It seems some devices don't send the header/checksum in the way the cable we used does. I haven't yet gotten around to a fix, but your fix above is correct!

2015/1/19(月) 午後 5:14ogw*og*2返信する

   

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What is Toyota TPMS?

http://www.toyotatpms.com/tpms-toyota.html

2015/1/19(月) 午後 5:37ogw*og*2返信する

   

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[PDF] 
Ver. 1.1 - インタフェース
www.interface.co.jp/download/tutorial/tut0054_11.pdf
ユーザーズマニュアル, ドライバソフトウェアは弊社 Web site からダウンロードで. きます 。 ...... れらを弊社 Web site(www.interface.co.jp)よりダウンロードしていただければ、 一層ご理解を深 ...... ISO/DIS 11898-1、11898-2(国際標準化機構:2001 年).

http://www.interface.co.jp/download/tutorial/tut0054_11.pdf

2015/1/19(月) 午後 6:46ogw*og*2返信する

 

 

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OBD-II Software http://www.andywhittaker.com/ECU/OBDIISoftware/tabid/69/language/en-GB/Default.aspx 当時はこれがソフトとI/Fうまくマッチングできなかった。 今、その一部が使えているが、 メーカーによっての独自性があり苦慮している。 上記資料が原点でもあるので参照して欲しい。  K-lineとL-lineの名称の原点をサーチしているが、順次関連資料も追記しておきたい。 TAS

2009/6/7(日) 午前 11:56 [ 車QF ]

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