BZ:W209:CLK200:DTC:P2029:
[53]
P2029 measured value of intake air temperature sensor implausible
P2029 Fuel mixture stop (rich)
http://forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=79572
P2029 mixture format self adaption fuel trim
hello, how r u. i have a problem in Mercedes Benz C-180 Model 2004. T
here is a code comming DTC
P2029 (Selffadaptation current of mixture and formation at stored rich stop) .
(IF you know pls tell me how can we fix this issue.
Regards
Tariq
http://www.benzworld.org/forums/341189-mercedes-mechanic.html
C230.
Article Excerpt
SUBJECT:
MIL illumination with P0172 (P2029) indicates a full-rich fuel trim.
This also may be accompanied by code P0130 (P2046).
indicating an oxygen sensor fault.
In either case, the...
http://goliath.ecnext.com/coms2/gi_0199-7692754/Mercedes-Benz-C230.html
コメント(25)
トラックバック先の記事
P2029
W209
CLK200
http://blog.jinguji.com/pages/conv_default/image/11.03.2120012.jpg
http://blog.jinguji.com/article/195499257.html
2012/3/5(月) 午後 6:28返信する
i-SCAN2
Fault 1/1 ID:2029
P2029 [ Cuurent / History ]
リッチ・ストッパの混合気セルフ・アジャストメント(エンジンの傾向は「リーン」方向)。
リーン・ストッパの混合気セルフ・アジャストメント(エンジンの傾向は「リッチ」方向)。
2012/3/5(月) 午後 7:00返信する
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-amg-w203/333898-mercedes-error-codes.html
2012/3/5(月) 午後 7:09返信する
Fault Code Manual
for
Mercedes-Benz
Analog Systems1988-1997
Digital Systems1993-2000
??Baum Tools Unlimited Inc. February 1, 2001
2012/3/6(火) 午前 6:53返信する
2
Table of Contents
The Diagnostic Process
Information Gathering....................................................................
4
Diagnostic Codes & Adaptation
Diagnostic Code Readout.................................................................
2012/3/6(火) 午前 6:53返信する
6
About Stored, Registered and Current Faults...................................................
6
Fault Code Types .......................................................................
7
Check Engine Light (MIL) Diagnosis.........................................................
7
Mixture Adaptation.......................................................................
8
Resetting and Reactivating BOSCH Engine Control Module Memory...............................
2012/3/6(火) 午前 6:54返信する
Using the Data Stream....................................................................
9
Equipment Connections
Connection Table.......................................................................
10
Connector Layout of Vehicle Diagnostic
...........................................................
2012/3/6(火) 午前 6:55返信する
Connector.............................................
11
8-pole Diagnostic Connector.........................................................
11
16-pole Diagnostic Connector.........................................................
11
38-pin Diagnostic Connector.........................................................
12
9-pole Diagnostic Connector (1980-94).................................................
13
Mercedes Model Identifier
100
2012/3/6(火) 午前 6:56返信する
Fault Codes
Engine Control
Electronic Diesel Idle Speed Control (ELR)....................................................
14
Electronic Diesel System (EDS).............................................................
14
Continuous Fuel Injection System (CFI).......................................................
15
2012/3/6(火) 午前 6:58返信する
Continuous Fuel Injection System (MAS Controller)..............................................
16
LH Sequential Multiport Fuel Injection System - Analog ..........................................
17
LH Sequential Multiport Fuel Injection System - Digital .........................................
18
2012/3/6(火) 午前 6:58返信する
HFM Sequential Multiport Fuel Injection System - Analog .........................................
20
HFM Sequential Multiport Fuel Injection System - Digital ..........................................
22
PMS (PEC) Fuel Injection System ..........................................................
25
ME Sequential Multiport Fuel Injection System .................................................
26
Diagnostic Module (DM) - Analog ...........................................................
41
2012/3/6(火) 午前 7:00返信する
Diagnostic Module (DM) - Digital LH (104, 119, 120).............................................
43
Diagnostic Module (DM) - Digital HFM (104, 111)...............................................
45
Base Module (BM) - LH-SFI...............................................................
47
Distributor Ignition (DI) - LH-SFI ............................................................
48
2012/3/6(火) 午前 7:00返信する
Cruise Control/idle Speed Control (CC/ISC) w/o ASR ............................................
49
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control (EA/CC/ISC) w/ASR.....................
50
2012/3/6(火) 午前 7:01返信する
Chassis Control
Electronic Automatic Transmission Control (ETC) CFI (722.5)......................................
51
Electronic Automatic Transmission Control (ETC) 1990-95 (722.5)..................................
51
Automatic-engaged Four-wheel Drive (4MATIC) ................................................
52
2012/3/6(火) 午前 7:22返信する
Electronic Automatic Transmission Control (ETC) 1996-2000 (722.6)................................
53
Adaptive Damping System (ADS)........................................................
54
2012/3/6(火) 午前 7:22返信する
Automatic Locking Differential (ASD).........................................................
55
Anti-lock Brake System (ABS)..............................................................
55
Anti-lock Brake system (ABS w/ASR)........................................................
56
2012/3/6(火) 午前 7:23返信する
Electronic Traction Systems (ASR, ETS)......................................................
57
Speed Sensitive Power Steering (SPS).......................................................
58
3
Electronic Traction Systems (ABS, ASR, ETS, SPS) Digital....................................
59
2012/3/6(火) 午前 7:24返信する
Body Control
Cabriolet Soft Top (CST) .................................................................
61
Roll Bar (RB) for CST....................................................................
61
Roadster Soft Top (RST)................................................................
62
,
63
Roll Bar (RB) for RST.............................................................
63
2012/3/6(火) 午前 7:25返信する
Infrared Remote Control For Central Locking (IRCL)...........................................
64
,
65
Pneumatic Systems Equipment (PSE)........................................................
65
Anti-theft Alarm System( ATA)..............................................................
66
Cellular Telephone (CT)...................................................................
66
Convenience Features (CF)...........................................................
67
2012/3/6(火) 午前 7:26返信する
Supplemental Restraint System (SRS).......................................................
68
Supplemental Restraint System (SRS) BAE, ZAE System.........................................
68
Supplemental Restraint System (SRS) with Side Airbags..........................................
69
Body Control Systems (SRS, IRCL, PSE, ATA. RST, MSC, CF) Digital...........................
70
2012/3/6(火) 午前 7:27返信する
ラムダを点検したことがありますか?混合比のことです。
点火は良しでも、混合比がだめであれば、
これもまた1つの不調要因として考えられるのです。
燃料の濃さと空気の量とのバランスを調節すると
丁度いいところで混合され調子を取り戻すのです。
http://www.sakamoto.cc/column/15/ing/ing.shtml
2012/3/6(火) 午前 7:31返信する
空燃比(燃調)の計測について」 - 外車修理とスローロリスの冷汗と油汗 ...
blogs.yahoo.co.jp/kenken0517/40236305.html - キャッシュ
2006年5月20日 – 当方の様なレース車両のエンジン・メンテナンスをする者にとって、空燃比のセットアップは避けられない作業です。 近年のエンジン・コントロール・システムでは、1990年代前期辺り迄と異なり、レース車両でもフィードバック制御(我々は「クローズド・ループ」と呼びます。 .... ベンツの基本的設計思想を紐解いてみるとK(KEを含む)に頼ってきた時代が長くその延長線上に構築されたものが多く見え隠れしていると思われ ...
2012/3/6(火) 午前 7:36返信する
メルセデス・ベンツ Eクラス 試乗レポート 【 carview 】
www.carview.co.jp/road_impression/article/...e.../3/ - キャッシュ
2011年11月14日 – エンジン負荷に応じて「リーンバーン燃焼(成層燃焼)」と「理論空燃比による燃焼(均質燃焼)」、成層燃焼と均質燃焼を組み合わせた「均質成層燃焼」を切り替え、燃焼効率を向上している。 試乗レポートへ戻る · メルセデス・ベンツ Eクラス ...
2012/3/6(火) 午前 8:20返信する
ENGINE Online - 新型メルセデスベンツCクラスを味見する。 | Car ...
engine-online.jp/features/CF1106_C-Class.html - キャッシュ
Mercedes-Benz C-Class/メルセデスベンツ・Cクラス巻頭特集「あたらしい時代のトップ・ランナーたち! ... 大別すると4気筒と6気筒の2種で、4気筒の3機種はいずれも1.8リッターの直噴(理論空燃比均一燃焼)で、主に過給圧の違いで作り分けている。
2012/3/6(火) 午前 8:21返信する
アイドルスピードコントロール&ラムダコントロールW /ラフアイドル|メルセデス...
www.mbca.org/.../idle-speed-control-lambda-control-w-rough-idle
原文の言語: 英語
アメリカフォーラムのメルセデス·ベンツ·クラブへようこそ...私はDTMからのコード#3(ラムダコントロール不良)とコード#6(アイドルスピードコントロール不良)がありますか?
+
原文を表示する
2012/3/6(火) 午後 4:24返信する