The Audi A61.8T engine accelerates the different loud breakdown - CQF - Yahoo!ブログ
The Audi A61.8T engine accelerates the different loud breakdown
http://www.enpinfo.com/Engine/Tech/Project/200807/20697.html
アウディA61.8Tエンジンの急速に異なってよく響く故障
一辆2004年奥迪C5A6轿车,配备1.8T发动机和自动变速器,行驶里程为10万km。车主反映发动机在2、3挡加速时有“咯?灸、咯?灸”?尺?技声,声音已经持续了约半个月的时间,且时有时无,直到最近这?姶天声音变得明显起来。
经试车发现声音果然如车主所述,在2、3挡时加速听见发动机传出“咯?灸咯?灸”声,听声音??实像发动机的爆震声,但发动机的动力并没有受到什么影?技,原地加速发动机声音一切正常。?剩者结合故障分析,发动机在2、3挡加速时能够发出“咯?灸”声主要有以下几个原因。
(1)可变配气正时机?竪故障。因为在2、3挡加速时发动机已经进入了中等负荷工况,根据这款发动机的特点,配气正时应该已经进入了调节位置,调节方式是通过改变链条张紧轮的位置来实现的。根据原理可知当凸轮轴链条进行调节时,如果链条张紧器力量不足就会使链条在调节过程中处于松弛状态而发出?技声。
(2)发动机由于爆震而产生的声音。这又有以下几种可能:①燃油辛烷值过低导致爆震。此车的发动机应使用93号以上无铅汽油,最好使用95号以上无铅汽油,否则就会产生爆震。②点火时间过早产生爆震。由于此发动机采用电脑闭环控制下的独立点火系统,因此发动机电脑调节错误导致点火过早产生爆震的可能性不大。③活塞顶部及燃烧室积炭导致实际压缩比过大而产生爆震。④涡轮增压系统?尺常调节。该车配有涡轮增压系统,发动机增压系统结?竪及工作原理如图2所示。当发动机不需要增压时,进气?等管内的真空通过真空管经空气再循环电磁阀将空气再循环阀的膜片吸起,这样增压器出口与增压器进口相通,此时增压器不起作用。当发动机超速切断时,为保证空气再循环阀可靠打开,空气再循环电磁阀通电切断空气再循环阀,与进气?等管连通,从而与真空罐连通,这样就可以避免因进气?等管内真空度低而无法打开空气再循环阀。增压压力控制阀和增压压力控制电磁阀用于控制发动机增压压力的大小,当涡轮增压系统在不该增压的时候对发动机进行了增压,则会导致气缸内压力过高,而发动机控制单元对点火系统又没有进行相应的延迟点火的调节,就会导致在加速过程中出现“爆震”。
通过以上对可能产生?尺常声音的原因的分析,故障产生的各种可能已经基本清楚,?剩者决定本着由简至繁的顺序排除这个故障。
将配气相位调节电磁阀的插头拔掉,使车辆不能够进行配气相位的调节。随后进行试车,发现故障依旧,这样就排除了由于配气相位改变时链条张紧力不足造成?技声的可能,看来?尺?技的原因应该是由爆震造成的。
经询问车主得知,此车一直在固定的加油站使用93号无铅汽油,而且不光自己的车,本单位所有的车都在那个加油站加油,其中大部分都是同型号的车,加油后都没有问题。因此对于燃油辛烷值低造成爆震的可能性?剩者决定最后再作怀疑。
使用专用故障诊断仪V.A.G1552调取发动机故障码,没有故障码显示。读取数据流并让车主按照能够发出?尺?技的状态驾驶,重点读取增压压力值,在V.A.G1552上逐次键入01-08-115,其中第3区为理论增压压力,第4区为通过中冷器处的压力传感器测量到的实际增压压力。当车主驾驶车辆在3挡以40km/h缓慢加速时,从V.A.G1552上看到第3区的理论增压压力为101kPa,而第4区实际的增压压力值已经?甼到了127kPa,此时开始听到了发动机传出“咯?灸、咯?灸”的声音,看来问题的原因是实际增压压力过大导致发动机出现爆燃的,而增压压力过大的原因则有可能是空气再循环阀没有开?企。
首先应该检查空气再循环阀的真空源。拆下发动机上面的护罩,发现连接进气?等管与空气再循环电磁阀的真空管由于发动机排放出的热量的?扶?斧已经变得很脆,看着还是一根整管,拿手一捏马上就断成几截。更换这根真空管后再次试车,在3挡以40km/h并缓慢加速时,V.A.G1552第4区实际的增压压力值已经降到了110kPa,爆??轻的“咯?灸、咯?灸”声,此时实际增压压力值也正常,没有超过110kPa。?剩者认为出现这个问题的原因有可能是这半个月以来由于缸内压力比较高,使得发动机一直处于一种过热状态,从而在燃烧室和活塞顶部产生积炭,导致气缸的实际压缩比高于理论压缩比,同时由于积炭而产生炙热点,有早燃和爆震的可能。针对这个问题,?剩者采用发动机积炭清洗设备对进气道、气门和气缸内部的积炭进行了清洗,第1次清洗完后,隔了一段时间又进行了第2次清洗,此后故障彻底解决。
1台の2004年のアウディC5A6乗用車、1.8Tエンジンと自動変速装置を配備して、走る道のりは10万kmです。車の持ち主はエンジンが2、3のさえぎること急速にの時“、を吐き出して吐き出します”の異なる音があることを反映して、音はすでに約半ヶ月の時間を続けて、しかも時時にはなくて、最近この2日間まで音は明らかに立ち上がるようになります。
2009/6/15(月) 午後 2:07[ ogw*og*3 ]
In 2004 the Audi C5A6 passenger vehicle, provided the 1.8T engine and the automatic transmission, the travel course is 100,000 km. The vehicle owner reflected the engine when 2, 3 keep off the acceleration had “,” the different sound, the sound already held renewed a contract a half month, and was intermittent, became recently until these two day of sounds obvious.
2009/6/15(月) 午後 2:08[ ogw*og*3 ]
(1)可変的に息のまっすぐな時の機関の故障を配合します。2、3のさえぎること急速にの時エンジンがすでに中等の負荷の工業状況に入ったため、このエンジンの特徴によって、息を配合してまっすぐな時すでに調節の位置に入るはずで、調節の方式はチェーンの張を変えますを通じて(通って)車輪の位置を締めて実現に来たのです。原理によってカムシャフトのチェーンが調節を行う時分かって、もしチェーンの張は器の力の不足を締めてチェーンを調節の過程の中で緩む状態があって音を出させますならば。
2009/6/15(月) 午後 2:16[ ogw*og*3 ]
(1) matches invariably is mad the timing organization breakdown. Because when 2, 3 keep off the acceleration the engine already entered the moderate duty operating mode, according to this model of engine's characteristic, matches was mad that the timing should already enter has adjusted the position, the accommodation mode was realizes through the change chain link stretching pulley position.
2009/6/15(月) 午後 2:18[ ogw*og*3 ]
According to the principle may know, when the cam shaft chain link carries on the adjustment, if the chain link tightener lack of strength will cause the chain link to be at the flaccid condition in the regulating process to exude the sound.
2009/6/15(月) 午後 2:18[ ogw*og*3 ]
(2)エンジン爆燃のため生む音。これはまた何種類以下があるかもしれません:
①石油のオクタン価が低すぎて爆燃を招きます。この車のエンジンは93番以上を使って鉛のガソリンがないべきで、できるだけ95番以上を使って鉛のガソリンがない方がよくて、さもなくば爆燃を生みます。
②火をつける時間は早すぎる時間に爆燃を生みます。このエンジンがコンピュータのクローズのコントロールのもとの単独での火をつけるシステムを採用するため、そのためエンジンのコンピュータが誤りを調節して火をつけるのが早すぎる時間に爆燃の可能性を生みます大きくないことを招きます。
③ピストンのてっぺんと燃焼室が炭を積んで実際の圧縮が大きいことを追い越して爆燃を生むことを招きます。
2009/6/15(月) 午後 2:21[ ogw*og*3 ]
(2) engine the sound which produces as a result of the engine knock. This also has following several kind of possibilities:
①The fuel oil octane value is excessively low causes the engine knock. This vehicle's engine should use 93 above unleaded gasoline, should better use 95 above unleaded gasoline, will otherwise have the engine knock.
2009/6/15(月) 午後 2:23[ ogw*og*3 ]
②The firing time premature has the engine knock. Because this engine uses under the computer closed-loop control the independent ignition system, therefore the engine computer adjustment causes the ignition premature to have the engine knock possibility wrongly not to be big.
③The piston top and the combustion chamber carbon deposit cause the actual compression ratio oversized to have the engine knock.
2009/6/15(月) 午後 2:23[ ogw*og*3 ]
④タービンの増圧システムは非常に調節します。この車はタービンの増圧システムを添えて、エンジンの増圧の系統的な構造と仕事の原理の絵のような2示した事。エンジンが増圧がいらない時、息の多岐管内の真空に入って真空管を通じて(通って)空気は更に循環する電磁の閥ですを通じて(通って)空気は更に循環する閥の膜状の薄片ですを吸い込み始めて、このように増圧器の輸出と増圧器の輸入は通じ合っていて、この時増圧器は役に立ちません。エンジンがスピード・オーバーで断ち切る時、必ず空気は更に循環する閥のためにです信頼でき開けて、空気は更に循環する電磁の閥の同文電報は空気の更に循環する閥を断ち切って、息の多岐管のつながりに進むことと、それによってと真空の缶はつながって、このようにして息の多岐管内の真空度(度合)に進んで低いですのため空気の更に循環する閥を開けることができないことを免れることができます。
2009/6/15(月) 午後 2:25[ ogw*og*3 ]
増圧の圧力の調節弁と増圧の圧力が電磁の閥を制御してエンジンの増圧の圧力の大きさを制御することに用いて、タービンの増圧システムが増圧が借りがない時エンジンに対して増圧を行って、シリンダー内の圧力が高すぎることを招くことができ(ありえ)て、エンジンのコントロールのユニットは火をつけるシステムに対してまた相応を行っていないで火をつける調節を延期して、速める過程の中で“爆燃”が現れることを招きます。
2009/6/15(月) 午後 2:25[ ogw*og*3 ]
④The turbocharging system exceptionally adjusts.
2009/6/15(月) 午後 2:27[ ogw*og*3 ]
This vehicle has the turbocharging system, the engine supercharging system structure and principle of work as shown in Figure 2. When the engine does not need turbo-charged, in intake manifold's vacuum circulates through the vacuum tube after the air the solenoid valve to attract again the air circulating valve's diaphragm, such pressure intensifier export and the pressure intensifier import are interlinked, this time the pressure intensifier does not have an effect.
2009/6/15(月) 午後 2:27[ ogw*og*3 ]
When engine overspeed cut-off, is guaranteed that the air circulating valve opens reliably again, the air circulates again the solenoid valve circular telegram cut-off air again circulating valve, with intake manifold connection, because thus with the vacuum tank connection, like this may avoid in the intake manifold the vacuum degree lowering is unable to turn on the air again circulating valve.
2009/6/15(月) 午後 2:28[ ogw*og*3 ]
The supercharge pressure control valve and the supercharge pressure control solenoid valve uses in controlling the engine supercharge pressure the size, when the turbocharging system at should not the turbo-charged time has carried on to the engine turbo-charged, will then cause the air cylinder internal pressure to be excessively high,
2009/6/15(月) 午後 2:30[ ogw*og*3 ]
but the engine control unit has not carried on the corresponding delayed ignition to the ignition system the adjustment, will cause in the acceleration process to present “the engine knock”.
2009/6/15(月) 午後 2:31[ ogw*og*3 ]
以上を通じて(通って)普通でない音の原因の分析を生むかもしれないことに対して、故障の発生の各種はすでに大体においてよく知っているかもしれなくて、筆者の決定は簡至の繁雑な順序からに基づいてこの故障を排除します。
2009/6/15(月) 午後 2:34[ ogw*og*3 ]
To possibly had the unusual sound reason analysis through above, each kind of possibility which the breakdown produced was already basic clearly, the author decided that in line with fixed this breakdown by the Jan Zhifan order.
2009/6/15(月) 午後 3:12[ ogw*og*3 ]
息の位相を配合して電磁の閥のプラグを調節して抜いてしまって、車を使用して息の位相の調節を配合することを行うことができません。あとで試運転して、故障がもとのままなことを発見して、このようにして息の位相を配合して変えるため排除した時チェーンの張緊力の不足は音の可能性をもたらして、見たところ異なってよく響く原因は爆燃のからもたらしたのであるべきです。
2009/6/15(月) 午後 3:14[ ogw*og*3 ]
Will match was mad that the phase adjusts solenoid valve's plug to capture, enables the vehicles to carry on matches is mad the phase the adjustment. Afterward carries on the test run, discovered the breakdown as before, like this removed when matched was mad the phase reversal the chain link tensioning force to create the sound insufficient the possibility, looked like the different sound the reason to be creates by the engine knock.
2009/6/15(月) 午後 3:15[ ogw*og*3 ]
車の持ち主が知ることを尋ねますを通じて(通って)、この車のずっと固定しているガソリンスタンドは93番を使って鉛のガソリンがなくて、その上自分の車だけではなく、当部門のすべての車はすべてそのガソリンスタンドで頑張って、その中の大部分はすべて型番の車でと、頑張っての後にすべて問題がありません。そのため石油のオクタン価について低く爆燃の可能性は筆者が最後に更に懐疑を行うことを決定することをもたらします。
2009/6/15(月) 午後 3:25[ ogw*og*3 ]
After inquires the vehicle owner to know that this vehicle has used 93 unleaded gasoline in the fixed gas station, not only moreover their vehicle, this unit all vehicles refuel in that gas station, majority is the same model vehicle, after refueling, does not have the question. Therefore the possible author who creates the engine knock lowly regarding the fuel oil octane value decided that finally makes the suspicion again.
2009/6/15(月) 午後 3:26[ ogw*og*3 ]
専用の故障の診断器具V.を使いますA.G1552調子はエンジンの故障の番号を取って、表示を積み重ねる故障がありません。データフローを読み取ってそして車の持ち主にによって異なってよく響く状態を出して運転させます、重点的に増圧の圧力を読み取るのが値して、V.にありますA.G1552の上で順次01-08-115入力して、その中の第3区は理論の増圧の圧力で、第4区は当たり寒い器のつきあう圧力のセンサーの測量する実際的な増圧の圧力を通じて(通って)。車の持ち主が車を運転して3さえぎることが40km/hででゆっくりと速めます時、V.A.G1552の上で第3区の理論の増圧の圧力が101kPaなことを見て、第4区実際の増圧の圧力はすでに127kPaを達成したことに値して、この時エンジンの“、を吐き出して吐き出します”を伝える音を耳にしたことを始めて、見たところ問題の原因は実際的な増圧の圧力が過度にエンジンが破裂して燃えたことが現れることを招くので、増圧の圧力の大きすぎる原因は空気は更に循環する閥が開いていないのだかもしれません。
2009/6/15(月) 午後 3:28[ ogw*og*3 ]
Uses the special-purpose breakdown diagnostic equipment V.A.G1552 accent to take the engine failure code, does not have the breakdown code demonstration.
2009/6/15(月) 午後 3:30[ ogw*og*3 ]
The read data stream and lets the vehicle owner according to be able to send out the different sound condition driving, the key read turbo-charged value of pressure, enters gradually on V.A.G1552 01-08-115, the 3rd area for the theory supercharge pressure, the 4th area for surveys through the Leng Qichu pressure transmitter reality supercharge pressure.
2009/6/15(月) 午後 3:31[ ogw*og*3 ]
When the vehicle owner drives the vehicles when 3 keep off by the 40km/h slow acceleration, saw from V.A.G1552 the 3rd area the theory supercharge pressure is 101kPa, but the 4th area actual turbo-charged value of pressure had already achieved 127kPa, this time started to hear the engine spread “,” the sound, looked like the question the reason is the actual supercharge pressure causes the engine to present the conflagration oversized,
2009/6/15(月) 午後 3:34[ ogw*og*3 ]
but the supercharge pressure oversized reason had the possibility is the air circulating valve does not have opening again.
2009/6/15(月) 午後 3:35[ ogw*og*3 ]
まず空気の更に循環する閥の真空の源を検査するべきです。エンジンの上の保護覆いを開けて、発見は続けて更にエンジンの排出する熱量のが火であぶってすでにとても脆くなったため息の多岐管と空気循環する電磁の閥の真空管につないで、それとも1本が整えて管理を見ていて、得意にすぐ切れいくつ断ち切りますかになることを挟みますと。
2009/6/15(月) 午後 3:36[ ogw*og*3 ]
First should inspect the air again circulating valve's vacuum source. Dismantles the engine above guard shield, discovered that the connection intake manifold and the air circulate again solenoid valve's vacuum tube, because the engine discharges the thermal roasting already became very crisp, looks that is an entire tube, as soon as adept pinches succeeds in giving up several sections immediately.
2009/6/15(月) 午後 3:40[ ogw*og*3 ]
この真空管を替えた後に再度は試運転して、3さえぎることが40km/hそしてでゆっくりと速める時、V.A.G1552の第4区実際の増圧の圧力はすでに下がって110kPaに着いたことに値して、破裂しますか??軽くなる“、を吐き出して吐き出します”の音、この時実際的な増圧の圧力は正常なことに値して、110kPaを上回っていません。
2009/6/15(月) 午後 3:42[ ogw*og*3 ]
After replacing this vacuum tube, tests a car once more, when 3 keep off by 40km/h and the slow acceleration, the V.A.G1552 4th area actual turbo-charged value of pressure already fell 110kPa, explodes?? Light “,” sound, the actual turbo-charged value of pressure is also this time normal, has not surpassed 110kPa.
2009/6/15(月) 午後 3:43[ ogw*og*3 ]
筆者はこの問題の原因がこの半ヶ月からかめ内の圧力が比較的に高いためかもしれないことが現れると思って、エンジンをずっと1種の過熱の状態があらせて、それによって燃焼室とピストンのてっぺんで生んで炭を積んで、シリンダーの実際的な圧縮比が理論の圧縮比より高いことを招いて、同時に炭を積むのため発生のあぶる注目個所、もっと前に燃えることがと爆燃の可能性あります。
2009/6/15(月) 午後 3:45[ ogw*og*3 ]
The author thought that since has had this problem the reason to have the possibility is these a half month, because the cylinder internal pressure is quite high, causes the engine to be at one overheated condition, thus in the combustion chamber and the piston top coke formation,
2009/6/15(月) 午後 3:48[ ogw*og*3 ]
causes air cylinder's actual compression ratio to be higher than the theory compression ratio, simultaneously produces the burning hot spot as a result of the carbon deposit, has the preignition and the engine knock possibility.
2009/6/15(月) 午後 3:48[ ogw*og*3 ]
この問題に対応して、筆者はエンジンを採用して炭が設備をきれいに洗って息の道、気門とシリンダーの内部のに合って入って炭がきれいに洗うことを行ったことを積むことを積んで、第1回が点検して洗い終わりました後に、しばらくの時間をあけてまた第2回行ってきれいに洗って、それ以後故障は徹底的に解決します。
2009/6/15(月) 午後 3:50[ ogw*og*3 ]
In view of this question, the author used the engine carbon deposit decontaminatin unit to the air intake, the tire valve and the cylinder block carbon deposit has carried on the clean, after 1st time cleaned, separated period of time to carry on the 2nd clean, hereafter breakdown thorough settlement.
2009/6/15(月) 午後 3:51[ ogw*og*3 ]