NI:DBA-SNC11:HR15DE:e-4WD:143:HDM3K:水温表示の青灯緑灯の消灯:55℃::TIIDA

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NI:DBA-SNC11:HR15DE:e-4WD:143:HDM3K:水温表示の青灯緑灯の消灯:55℃:ティーダ:TIIDA

2004.12MY
12727-0010


水温表示の青灯の消灯:55℃:で消灯までの時間は 5M54S,冷間始動2℃からの場合





2012.01.17:42600km
2010.01.06:37000km

 

 

 コメント(15)

  

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初代 C11型(2004年 - 2012年)

2代目 C12型(2011年 -)


http://ja.wikipedia.org/wiki/日産・ティーダ

2014/1/15(水) 午前 7:56ogw*og*2

  

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e-4WDシステム(トランスファー・プロペラシャフトを用いず電気モーターによって後輪を駆動する)搭載車には、CVTとe-4WDとのマッチングが良くなかったためにCVT(エクストロニックCVT)は設定されず4速ATのみの設定となる。

http://ja.wikipedia.org/wiki/日産・ティーダ

2014/1/15(水) 午前 8:00ogw*og*2

  

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e・4WD(電動4WD)システム(2WD-4WD切替えスイッチ付)
前輪駆動をベースに、後輪を一時的にモーターで駆動する電動式4WD。トルク伝達のタイムラグの短縮やトラクション制御機能*1の採用で、雪道や凍結した路面でも安定走行が可能です。軽量でトルクの伝達ロスが少なく、スイッチ操作*2で2WD←→4WDを切替えるシステムなので低燃費にも貢献します。
*1 前輪のスリップ量に応じてエンジントルクを制御し、スリップを抑える機能(4WDモード選択時に作動)。*2 切替えスイッチが4WDの状態(4WDランプ点灯中)であっても、車速が約30km/hを超えると自動的に2WD(前輪駆動)走行に切替わります。※オンロードを前提とした4WDであるため、一般的な使用条件(道路、キャンプ場など車両乗り入れ可能区域)を超えた場所などでのご使用はおやめください。

http://www.nissan.co.jp/TIIDA/C11/0801/XML/card/eq4isr000004mczf.html

2014/1/15(水) 午前 11:41ogw*og*2

  

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View Full Version: All wheel drive or e-4WD



Просмотр полной версии : Полный привод или e-4WD


http://www.clubtiida.ru/forum/archive/index.php/t-1869.html

2014/1/15(水) 午前 11:54ogw*og*2

  

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Good afternoon, Recently became the proud owner of NISSAN TIIDA 2004. Japanese assembly and right hand drive respectively . Obsolyutno pleased with the purchase , lounge in the configuration M ( with leather inserts ) . The only drawback for me is a small clearance. Four-wheel drive car that turns the salon button 4WD.

2014/1/15(水) 午前 11:58ogw*og*2

  

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 Somehow sat down in the snow in the parking lot , and that is characterized by spinning only the front wheels and the rear is not ( despite the connected 4 WD), when the car pulled out , and she went on it was obvious that the rear wheels turn at the same steel and driving further slippage , so why when I sat on the bottom , they have not connected ?

2014/1/15(水) 午前 11:58ogw*og*2

  

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Maybe it's because of this system eWD, I heard that it is not a full 4 WD and works on a different principle , be grateful for your answers. And who knows what sports mode ( on the scoreboard have a bulb on the odometer ), and how to enable it .

2014/1/15(水) 午前 11:59ogw*og*2

  

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こんにちは、 最近、日産ティーダ2004の誇りの所有者となった。 それぞれ日本の組み立ておよび右ハンドル車。 (革インサート付き)構成Mの購入、ラウンジに満足してObsolyutno 。私のための唯一の欠点は、わずかな隙間である。 サロンボタン4WDをオン四輪駆動車。 車が引き出され、彼女はそれに行った後輪が同じ鋼で回すことは明らかだったし、さらに滑りを駆動する場合にどういうわけか、 、駐車場で雪の中に座って、それは前輪のみを回転することを特徴とし、リアには(接続4 WDにもかかわらず)ではありません私は一番下に座ったときに、なぜ、彼らは接続していない?多分それが原因で、このシステムのEWDだ、私はそれが完全な4 WDはなく、異なる原理で動作することを聞いて、あなたの答えに感謝する。 そして、誰がスポーツモード(スコアボードには、走行距離計に電球を持っている)ものを知っているし、それを有効にする方法。

2014/1/15(水) 午後 0:00ogw*og*2

  

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it has been stated several times by me )) eWD - this motor mounted at the rear , which transfers the load through the clutch to the rear wheels . Naturally, there is no transmission, do not go any shaft from the engine , so the car has to standing barely 5 % of its capacity. Well, we have the same electricity from a generator is , at low engine speeds , it no . If the machine is , and scroll through the motor power the rear wheels is not enough, he forced off the system , so as not to burn.

2014/1/15(水) 午後 0:03ogw*og*2

  

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Once started to move - he connects. Very well the system works on a slippery road in the corners , try. It also helps to break through the snow ( do not stop :) So try not to drive into drifts that can not overcome ... Or leave them vraskachku . Second - sports mode on our machines ( as we eWD then automatic transmission ) is not implemented. This is for CVT- transmissions ( CVTs peredneprivodnyh ) lamp left :) PS finally chosen and the Far East steel )))

2014/1/15(水) 午後 0:03ogw*og*2

  

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it ))は、私がEWDを数回述べられている - このモータは、後輪にクラッチを介して荷重を伝達する後方に取り付けられた。当然、そこには送信がされないエンジンからのシャフトを行っていないので、車はその容量のかろうじて5パーセントに立ってする必要があります。まあ、我々はそれが無い、低エンジン速度で、発電機から同じ電気をされている。マシンがある場合は、モータ電源を介して後輪をスクロール火傷しないように十分ではない、彼は、システムの電源を強制。一度動き始めた - 彼が接続されている。非常によく、システムがコーナーでの滑りやすい路面上で動作し、試してみてください。また、 (停止:)だから、克服することはできませんが漂いに運転しないようにしようしない雪を突破するのに役立ちます...または、それらをvraskachkuままにしておきます。 二 - 我々のマシン上でスポーツモードは(我々は、自動変速機をEWDとして)実装されていません。これは左のCVT -トランスミッション無段変速機のperedneprivodnyh )ランプ用です:) PS最終的に選ばれ、極東鋼) ) )

2014/1/15(水) 午後 0:05ogw*og*2

  

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Thanks for the detailed response , I really thought that something is not in order, over the SPORT mode, you probably are right because I have lamp lights O / D ( can be handy for dummies Explain how to use it , I heard a bunch of opinions on this subject , in default is enabled ) .

2014/1/15(水) 午後 0:08ogw*og*2

  

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By the way I have conditionally Dalnevostochnik as soon going to peribiratsya Peter TIIDu going to take with you and wanted to ask whether really there to sell a couple of three years , I have heard that there is preduubezhdenie against the right steering, although it seems to me that Japanese quality still important . TII added 10.03.2008 at 11:18 On my question about OverDrive read as a topic in this forum

2014/1/15(水) 午後 0:08ogw*og*2

  

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詳細な応答のおかげで、私は本当に何かが、私はランプが点灯し、O / Dを(ダミーがそれを使用する方法を説明するために、私はこの問題についての意見をたくさん聞いて、便利です持っているので、スポーツモードを介して、あなたはおそらく正しい、の順序ではないことを考えたデフォルトは)有効になっています。ちなみに私は条件付きでDalnevostochnikとすぐピーターTIIDuがあなたと取るために行くと3年のカップルを販売することを実際にそこにいるかどうかお聞きしたかったperibiratsyaしようとしてきた、それが私には思われるが、私は、右ハンドルに対してpreduubezhdenieがあることを聞いたことがある日本の品質が重要という。

TII 11:18で2008年3月10日を追加しました
このフォーラムでトピックとオーバードライブの読み取りについての私の質問に

2014/1/15(水) 午後 0:10ogw*og*2

  

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Today went to the car wash on the diagnosis and during the conversation with the master he was catching up on my horror, say electrical motor which is on the rear wheel drive is nonsense that you can not drive through puddles and mud as if he blows up the car can be disposed in a landfill. Although I believe it is not the LLC, as such we have almost no cars and it is unlikely he ever saw them before. As far as your opinion eletroprivod he reliable?

2014/1/15(水) 午後 0:11ogw*og*2