BZ:W203:G2:Generator:Генератор:engine:Двигатель:Using a vacuum gauge:

BZ:W203:G2:Generator:Генератор:engine:Двигатель:Using a vacuum gauge: - 車QF - Yahoo!ブログ

 

イメージ 1

イメージ 2

イメージ 3

イメージ 4

イメージ 5

イメージ 6

BZ:W203:G2:Generator:Генератор:engine:Двигатель:Using a vacuum gauge:


図のゲージは

ゲージ圧
最小・最大の値から単位を推察(換算利便の為別のゲージも借用掲載)


デジタル表示も良いがアナログも手軽で便利、
温故知新
も忘れるべからず。






http://www.cdxetextbook.com/toolsEquip/hpt/measuring/vacgauge.html






14.36.2.2. Gasoline engine management system 112

http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/14-36-2-1-sistema-upravleniya-benzinovogo-dvigatelya-111.html





http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/images/pict-kniga-merc220-a-13.jpg

 

 

 

 

 

 

f:id:TAS-net:20191027112911p:plain

 

 

f:id:TAS-net:20191027113224p:plain

 

 

 

 

 

 

 

 コメント(18)

  

顔アイコン

I fanfare horn relay (N10/1kl)  To relay terminal 87, the chassis (N10/1kK)  L relay speed modes (1 and 2) wipers (N10/1kL)  M relay terminals 15R (N10/1kM)  N Control pump relay KSG (N10/1kN)  On pump relay secondary air mixing (N10/1kO)  P relay terminal 15 (N10/1kR)  Q switch on / off the wiper (N10/1kQ)  R Relay terminal 87, the engine (N10/1kR)  S Starter relay (N10/1kS)

http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/14-1-specifikacii.html

2014/1/4(土) 午後 2:45ogw*og*2

  

顔アイコン

I fanfare horn relay (N10/1kl)
To relay terminal 87, the chassis (N10/1kK)
L relay speed modes (1 and 2) wipers (N10/1kL)
M relay terminals 15R (N10/1kM)

2014/1/4(土) 午後 3:17ogw*og*2

  

顔アイコン

N Control pump relay KSG (N10/1kN)
On pump relay secondary air mixing (N10/1kO)
P relay terminal 15 (N10/1kR)
Q switch on / off the wiper (N10/1kQ)
R Relay terminal 87, the engine (N10/1kR)
S Starter relay (N10/1kS)

http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/14-1-specifikacii.html

2014/1/4(土) 午後 3:22ogw*og*2

  

顔アイコン

4. engine
4. Двигатель


C180 111.951//с 05/00 по 05/02
C180K 271.946//с 06/02
C200K 111.955//с 05/00 по 05/02
C200K 271.940//с 06/02
C200CGI 271.942//с 12/02


http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/4-dvigatel.html

2014/1/14(火) 午前 4:13ogw*og*2

  

顔アイコン

3 . Check how quickly recovered after a sharp gauge readings and wide open throttle position and return to its original position .

2014/1/14(火) 午前 5:01ogw*og*2

  

顔アイコン

If the engine is in normal condition , readings fall almost to zero , and then increases by about 130 mm. Hg. Art. above normal , and again reduced to their previous values ​​at constant idle. If the readings are restored slowly and pass through a maximum after closing the throttle , then maybe damaged piston rings. If there is a long delay , it may be clogged exhaust system .


http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/4-2-proverka-dvigatelya-s-pomoshhyu-vakuummetra.html

2014/1/14(火) 午前 5:01ogw*og*2

  

顔アイコン

2. Consider indications gauge. If the engine is in a normal state, the gauge reading should be 430-560 mm. Hg. Art., and the gauge needle should stand still.


http://www.autoprospect.ru/mercedes-benz/w203/images/pict-kniga-merc220-a-13.jpg

2014/1/14(火) 午前 5:05ogw*og*2

  

顔アイコン

vacuum gauge

Using a vacuum gauge

http://www.cdxetextbook.com/toolsEquip/hpt/measuring/vacgauge.html

2014/1/14(火) 午前 5:26ogw*og*2

  

顔アイコン

Re: Vacuum Gauge

by artificer » Sat Apr 21, 2012 1:36 pm
The vacuum gauge is not that hard to use but experience can help interpret some of the less common fault readings.

2014/1/14(火) 午前 5:43ogw*og*2

  

顔アイコン

You say you have links I posted to second chance garage etc so open them up & study the different diagnostic readings
http://www.secondchancegarage.com/public/186.cfm
http://www.international-auto.com/fiat- ... gauges.cfm
http://www.iwemalpg.com/Vacuum_gauge.htm
http://expertscolumn.com/content/how-use-vacuum-gauge
http://www.cdxetextbook.com/toolsEquip/ ... gauge.html
The engine is a big vacuum pump pure & simple.

2014/1/14(火) 午前 5:44ogw*og*2

  

顔アイコン

負圧計は
すでに一部の車にも使われてきましたので、それの
活用は過去ログにも紹介してます。

電圧計だけあれば見れます。

2014/1/14(火) 午前 5:47ogw*og*2

  

顔アイコン

今向き
ではkPa単位で絶対圧にしたほうがよいのだろう。
単位換算は各位にお願いしたい。

スキャンツールもkPa単位などになりつつあるが、まだ流通資料には
一貫性と資料が古かったりと混乱があるので、情報交換では留意したい。

2014/1/14(火) 午前 5:57ogw*og*2

  

顔アイコン

故障診断で
今使われてないデバイスも図にはあるので、
個別特性を配慮して参照する

2014/1/14(火) 午前 6:05ogw*og*2

  

顔アイコン

Vacuum Gauge Reading , What Does It Mean ?

http://www.3geez.com/forum/carb-tech/48569-vacuum-gauge-reading-what-does-mean.html

2014/1/14(火) 午前 6:14ogw*og*2

  

顔アイコン

古典TOOLは無用
と言われてしまいそうな昨今、さて?

DTCで多くが解決してしまっている方にはそのように指摘されそうです。

一方、DTCで解決できない、方向を失った方は、原典に戻ることで光を得たケースも稀にはあるようだ。

混乱した場合は原点に、温故知新も原典にしがりつきたい。

スキャンツールは万能ではない。コストに見合った、便利な使い方をしたいものだ。

2014/1/14(火) 午前 6:21ogw*og*2

  

顔アイコン

6枚目の図
DECEL > 22~30 in Hg[減速域]
GOOD > 14~22 in Hg[良好域]
FAIR > 5~14 in Hg[まずまず域](フェア域)
POOR > 0~ 5 in Hg[悪化域]

MOTOR MONITOR

古いVWの一部に燃費ガイド・メーターが付いていたが
これも、これらの応用だったのではとみている。詳細情報を
まだサーチしていないが、比較してみたいものだ。



WN14No.00 ,P26
http://www.iwemalpg.com/vac_g1.jpg

2014/1/14(火) 午前 6:45ogw*og*2

閉じる トラックバック(1)

トラックバックされた記事

  
NI:PNZ50:VQ35DE:DTC:P0300:P0305:吹け上がらず:Vacuum(MAP):12inH ...

NI:PNZ50:VQ35DE:DTC:P0300:P0305:吹け上がらず:Vacuum(MAP):12inHg(...

2014/2/26(水) 午前 10:27 [ 車QF ]

トラックバック先の記事