HO:VTEC:P1021: - 車QF - Yahoo!ブログ
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Honda Codes – TroubleCodes.net
P1021 | Valve position control circuit – valve stuck on |
Oil level, wiring, VTEC solenoid valve assembly, oil pressure sensor – rocker arm
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Honda Codes – TroubleCodes.net
P1021 | Valve position control circuit – valve stuck on |
Oil level, wiring, VTEC solenoid valve assembly, oil pressure sensor – rocker arm
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DTC P1021 Sets After Oil
Change: ’03 Civic Hybrid
On ’03 Civic Hybrids, a DTC P1021 [valve pause
system (VPS) stuck on] can set the first time you
start the engine after an oil and filter change. What
causes this is the engine oil pressure sensor
detecting low oil pressure to the valve train.
2011/4/25(月) 午後 10:31返信する
This
isn’t a sign of a problem, just an annoyance. Once
you clear the DTC, it won’t come back because
the oil filter is full again. To keep this from
happening, fill the new oil filter with clean engine
oil before you install it.
2011/4/25(月) 午後 10:31返信する
P1021
http://www.tegger.com/hondafaq/p0420/A030400.pdf
2011/4/25(月) 午後 10:40返信する
http://www.tegger.com/hondafaq/p0420/
2011/4/25(月) 午後 10:42返信する
Possible failuer of OBD II Fault code P1021
Solenoid valve stuck on the ON position
Control line open/short
Oil leak
Oil line clogged
Sensor failure
http://www.micro-tronik.com/faultcodes/obdiifaultcode_p1021.html
2011/4/25(月) 午後 10:45返信する
P1020 Valve Pause System Stuck Off
P1021 Valve Pause System Stuck On
P1025 Valve Pause System Sticking Off
P1026 Valve Pause System Sticking On
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=466877
2011/4/25(月) 午後 10:49返信する
http://www.civic-club.ru/forum/archive/index.php?t-47837.html
http://turbod16.com/viewtopic.php?f=7&t=17119&p=154881
http://www.civic-eg.com/viewtopic.php?t=158&sid=39b4075d4c737d3e0cd7bfc350bf822d
2011/4/25(月) 午後 10:52返信する
http://www.torontocivics.com/showthread.php?t=11610
③スプールバルブ後の油路に設けられ、フロントバンクのVTEC系統の油圧を監視しています。
http://www.motown21.com/Tech/Trend_33/index.php
2011/4/25(月) 午後 11:11返信する
114-2
VTEC油圧センサ回路電圧が高い
2012/2/27(月) 午後 7:16[ ogw*og*3 ]返信する
VTECコントロールバルブを外し、エンジン側に網ストレーナーが
付いてます。それが詰まっているに一票!
シビックに付いてるか不明、CRVはこれがチェックランプの原因でした。
おととい、オイル交換をしたK6A、高速道路でストップ、ブロックから
コンロッドが見えてます。なんでこうなるか知っている方は教えて下さい。(大涙)
2011/4/3(日) 午後 1:04
2012/2/27(月) 午後 7:17[ ogw*og*3 ]返信する
ziziさん じつは この車 車検での入庫 OILがそこそこ痛んでましたので
最初にOILコックとフイルターを外し放置 他を済ましてからだったので
かなり 抜けて居たんだと思います で タイムラグが大きかったかも知れません。
2011/4/6(水) 午後 8:58[ のまけし ]
2012/2/27(月) 午後 7:18[ ogw*og*3 ]返信する