BW:E46:GH-AV25:M54:256S:VANOS:MIL on:DTC:E4:E3:(P0171:P0174:)YSI:AT:EGS:3B:41:

BW:E46:GH-AV25:M54:256S:VANOS:MIL on:DTC:E4:E3:YSI:

WN19No5p16

10826-0012

 

DTC:

E4:Fuel trim bank2,permissible rang exceeded

E3:Fuel trim bank1,permissible rang exceeded

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001 bmw 325ci 113,225 mileage fault codes E3 and E4. After…

2001 bmw 325ci 113,225 mileage fault codes E3 and E4. After following suggestions from a previous owners similar problem I replaced the mass air flow sensor, I found no indication of cracks or vacuum leaks as also suggested in the answer. The car does not start or run and had no previous indication of problems, i.e. normal fuel consumption, engine ran perfectly fine with no stumbling, misses or other problems. Broke down in the garage day after an approx. 50 mile non-stop freeway drive.

2001 bmw 325ci 113,225 mileage fault codes E3 and E4. After following suggestions from a previous owners similar problem

 

 

BMW Mechanic: JayPutelis

You absolutely need to start with a fuel pressure check; under the top engine trim cover (the trim on top of the injectors/ intake manifold; which is held down by (2) 10mm nuts) there is a screw type cap on the front of the fuel rail, remove the cap and that will expose the schrader valve that the fuel pressure test lead connects to; you should be able to pick up a gauge from a local parts store.

 

Fuel pressure should be around 3.5 bar with the key on, and cranking. You have to make sure theres fuel getting to the engine before any other testing

 

Hope this helps, if it does please use the accept button as this is the only way I get credit for my work

 

-JP

 

 

BMW Mechanic: JayPutelis

If fuel pressure is good, you need to check for spark; lets stick to the basics to what makes an engine run; if you don't already have one you'll need to also pick up a cheap spark tester. Pull out an igniton coil leaving it connected to the electrical connector, then install the tester on the end (i.e. replacing the spark plug), then attach the clamp of the spark tester to a good ground on the engine; crank the engine over and make sure your getting a strong spark.

 

-JP

 

 

 

 

 

 

 

 

forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1032009 - キャッシュ

My Ride: 11BMW m3 E92, 02 BMW. View My Garage. I had the same lean codes (19 E3 E4) which would only show up at an autocross. I replaced the valve cover, the rubber boot behind the MAF, and was still getting the code ...

 

 

 

ja.wikipedia.org

 

 

 

www.eonet.ne.jp

 

M54では、ダブルVANOSやMS43によるDME(Digital Motor Electronics)を世界に先駆けて採用し、
数値上でも名実ともに高性能エンジンを完成させた。
それが20世紀最後の年、2000年であった。

また、このころまでの車台は、まだスチールフレームが主流であり、
M54がE46・E39・E53などのシャーシと奏でるシンフォニーは類まれな官能的サウンドを生み出し
BMWの歴代ストレート6の中で、最もBMWらしい車を輩出したのである。

 

 

[20191016]

AT:

EGS:

3B:P0705:

41: Limp home program

 

Limp mode

リンプホーム(limp home)

 

 

 

the 059 3B - Stall speed error. No others...

059 3b - Stall Speed Error (P0720) - Transmission Warning light - exclamation - E46Fanatics

 

3B Stall speed (p0720)

みんカラ - p0720 コードのキーワード検索結果一覧

 

 

  • 578E - EGS Gearbox oil wear
  • CF17 No message from JBBF. Vehicle mode receiver DKG/EGS transmitter DSC/DME
  • 5140 is No CAN message from DME 
  • 4F8F - EGS: Ratio monitoring, gearshift 3-2
  • 5149 is No CAN message from power module
  • 27EB No message (EGS 2) from electronic transmission control (EGS) unit 
  • 27EC No message (EGS 1) from electronic transmission control (EGS) unit 
  • 299A CAN fault management, electronic transmission control (EGS) 
  • 4f81 - Gear ratio monitoring, Clutch A
  • cf17 - Calibration between ISTA/D and ISTA/P missing
  • 507B or 507C - Parking gear sensor implausible signal
  • 507D - Parking gear incorrectly disengaged
  • 4f89 -  ratio monitoring gearshift incorrect
  • 4f92 -   EGS ratio monitoring,clutch A-C
  • 4f8d - Ratio monitoring, gearshift 5-4 – plausibility 
  • 37 - Voltage Low
  • 4f85 - 4F85 RATIO MONITORING CLUTCH E
  • 4f8a - RATIO MONITORING.GEAR SHIFT 4-5 GEAR
  • 5088 - Sensors, transmission switch L1-L4
  • 507C - Parking gear sensors implausible
  • 507B PARKING GEAR SENSOR IMPLAUSIBLE
  • 4F84 RATIO MONITORING CLUTCH D
  • 4F97 RATIO MONITORING CLUTCH "B"-D
  • 4F83 RATIO MONITORING CLUTCH C

 

 

This list does not include all BMW EGS fault codes.  A BMW scanner is required to read and clear these BMW codes.

•578E EGSギアボックスのオイルの劣化
•CF17 JBBF[この略語はわかりません]からメッセージがありません。
自動車モード レシーバーはDKG/EGS トランスミッターはDSC/DME

•5140 DMEからのCANメッセージがありません。
•4F8F EGS:レシオ監視、ギアシフト3〜2
•5149 パワーモジュールからのCANメッセージがありません。
•27EB エレクトロニック トランスミッション コントロール(EGS)からのメッセージ(EGS2)がありません。
•27EB エレクトロニック トランスミッション コントロール(EGS)からのメッセージ(EGS1)がありません。
•299A CANエラーマネージメント、エレクトロニック トランスミッション コントロール(EGS)
•4F81 クラッチAのギアレシオ監視
•CF17 ISTA/DとISTA/Pの間の調整が失われています。
•507B 又は 507C パーキングギアセンサーからあり得ない信号
•507D パーキングギアの不正確な切断
•4F89 レシオ監視におけるギアシフトの不正確
•4F92 クラッチA〜Cのレシオ監視
•4F8D ギアシフト 5〜4のもっともらしさのレシオ監視
•37 電圧低下
•4F85 クラッチEのレシオ監視
•4F8A ギアシフト4〜5ギアのレシオ監視
•5088 トランスミッションスイッチ L1〜L4
•507C パーキングギアセンサーが信じがたい
•507B パーキングギアセンサーが信じがたい
•4F84 クラッチD のレシオ監視
•4F97 クラッチ B〜D レシオ監視
•4F83 クラッチC レシオ監視

 

(PDF) BMW Complete Diagnostic Fault Code List [E36, E46, E90 and more | Gabriel Balteanu - Academia.edu