MI:FUSO:FIGHTER:FK61F:6M60:MIL on:DTC:DTC:P1243:FlowLimiterCylinder#4:TPM1000BZ:F3-G:Fcar:

MI:FUSO:FIGHTER:FK61F:6M60:MIL on:DTC:DTC:P1243:FlowLimiterCylinder#4:TPM1000BZ:F3-G:Fcar:

[02]

 

http://blog.goo.ne.jp/koyomi86/e/f2e0a3ffde5cfe90eb6a0af6fafe4e0a

 

コメント(16)

   

顔アイコン

三菱ふそう ファイター 故障 1
2012-07-30 18:41:22 | 三菱ふそう

H16年 FK61F エンジン6M60

先々週、道の駅でのイベントで不在中にチェックランプ点灯で寄って頂いたようです。

少しびっくりしたんですが、うちの人間、診断機がほぼ扱えません

つなげて見る、消す程度ならできる様なのですが、カプラーの位置だの故障コードの意味だの

ファイネスから資料取るとか全然ダメっぽいです。

頻繁にF3-Gとかバンザイのつなげて写真撮るとかはたから見てるはずで、ある程度は扱えるかと思ってました。

カプラーどこにあんだ?とか、このコードなんだよ?っていちいち電話してくるもんだからあったまきて「コードメモしとけ!」ってブチ切れました。

自由にさわって確認しといてと時折言っておいたんですけどねぇ・・・

ま、愚痴ってもしゃーないんで本題に入ります。削除

2015/2/21(土) 午前 7:17ogw*og*2返信する内緒

   

顔アイコン

この型のエンジン、コモンレールだからかガリガリいって評判悪かったですよね。



まずTPMで確認



3番4番のインジェクターが過去故障で残ってます。



ライブデータでフローダンパ回数を確認、整備書によると正常時は0回削除

2015/2/21(土) 午前 7:19ogw*og*2返信する内緒

   

顔アイコン

F3-Gでも確認します。言語の切替しなくて済みそうなくらい日本語化増えましたねー





この項目で見れるのはエンジン系のみ



ユーロ2,3から



ここまでは順調



過去故障が出ない・・・



ライブデータのフローリミッタは相違無し



EGRのアクティブも動きます。



インジェクターもアクティブおk・・・だけど復帰ができずエラーになります。



一通り確認したのでバラします。今回は3番4番のみインジェクター交換。

直射日光で死んじゃうんでパラソル完備



いきなりですいません、カバーはぐりました。オイル管理完璧。



たまーにねインジェクターナットがキッツイトルクで締められてるので、安いのでコレおすすめ。



こんな感じで使います。削除

2015/2/21(土) 午前 7:20ogw*og*2返信する内緒

   

顔アイコン

ノズルをひっこ抜く特殊工具、無いので



溶接の銅線で作りました。4番は簡単に抜けたんですが、3番が抜けねぇぇぇぇ!



スライドハンマーじゃダメだからと、てこにしても抜けねぇぇぇ!



最終的に延長でテンション掛けつつ、インジェクターホルダーを叩いてようやく抜けました・・



左が3番・・・そら抜けねーわ。



あとはファイネスで印刷しまくって、部品間待ちです。

あ、あとキャブチルトの油圧パイプからのオイル漏れ発覚。

今日もサウナ状態!麦茶がうめー削除

2015/2/21(土) 午前 7:21ogw*og*2返信する内緒

   

顔アイコン

[PDF] 
CANdelaStudioを用いたダイアグノーシスデータ開発 - ベクター・ジャパン ...
download.vector-japan.co.jp/portal/.../MFTBC_CANdela_JP.pdf
2012年4月2日 ... 三菱ふそうトラック・バス株式会社(以下、三菱ふそう)様は、ダイムラーAG (以下、 ダイムラー)のトラック部門で ... はなく、ダイアグコード(DTC)やデータIDの領域まで 踏み込んで共 ... 共用できる低コストの故障診断装置を実現されています。削除

2015/2/21(土) 午前 7:22ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

三菱ふそう ファイター 故障 1 - 診断機 修理 アレコレ - Gooブログ
blog.goo.ne.jp/koyomi86/e/f2e0a3ffde5cfe90eb6a0af6fafe4e0a
2012年7月30日 ... つなげて見る、消す程度ならできる様なのですが、カプラーの位置だの故障コードの 意味だの. ファイネスから資料取るとか全然ダメっぽいです。 頻繁にF3-Gとかバンザイ のつなげて写真撮るとかはたから見てるはずで、ある程度は扱えるかと ...削除

2015/2/21(土) 午前 7:22ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

三菱ふそう キャンター ABS警告灯点灯修理 ( 自動車 ) - まさみの整備 ...
blogs.yahoo.co.jp/porche964_rs/62756360.html
2014年4月1日 ... 三菱ふそう キャンター ABS警告灯点灯修理 PA-FE72DE 三菱ふそうキャンター 走行中 ABS警告灯が点いたそうだ さっそく診断機で調べると 故障コードは 35番 資料を調べて みると ABSエキブレカットリレーの信号異常 まずは A...削除

2015/2/21(土) 午前 7:23ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

Use Fcar F3-D scanner to diagnose When FUSO engine fault light on 

Model:FUSO
Year:June, 2007
Chassis model:FV51JK
Engine type:6M70
VIN:JL6ERK6BX7K034727
Fault phenomenon:

http://www.fcar.com/blog/224-use-fcar-f3-d-scanner-to-diagnose-when-fuso-engine-fault-light-on.html削除

2015/2/21(土) 午前 7:43ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

Owner reflected that engine fault light of this vehicle is on, meanwhile speedometer not work, Fuel consumption increase, speed limit meter always alarm overspending.
Fault analysis:
This vehicle is electronically controlled system, needs to use Fcar F3-D automotive scan tool to diagnose and inspect,削除

2015/2/21(土) 午前 7:45ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

method as below:
1 First connect testing cable with OBD test head and main unit
2 Find diagnostic socket position of this vehicle
3 Connect diagnostic socket and turn on ignition switch to ON
4 Turn on Fcar F3-D Truck Diagnostic tools power switch削除

2015/2/21(土) 午前 7:46ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

5 Enter menu and select【Diesel】——【FUSO】—【V5.1】——【Engine system】——【Read Fault code】——【5280 25 speed sensor】——【Clear fault code】——【Fault code clear success】——【Read fault code】——【5280 25 speed sensor】appears again,then means it’s true fault code.削除

2015/2/21(土) 午前 7:47ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

According to analysis of symptoms of this vehicle and fault code 【5280 25 speed sensor】,it is caused by vehicle speed sensor damage and line fault. Vehicle speed sensor is installed on nearby shell of output shaft for automatic transmission, ECU compute vehicle speed base on signal of vehicle speed sensor, and as the basis for shift control and remind owner of overspend driving.削除

2015/2/21(土) 午前 7:47ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

Detection of sensor as below:
1. Vehicle inspection. Unplug vehicle speed sensor connector, to measure resistance between two terminals of sensor with multimeter,For different model of automatic transmission, resistance of vehicle speed sensor induction coil is different, normally hundreds of Ohm to thousands of Ohm削除

2015/2/21(土) 午前 7:48ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

Jack up vehicle, rotate impending drive wheel with hand, meanwhile to measure whether there is pulse induced voltage between two terminals of vehicle speed sensor. If pointer of multimeter swings, means sensor has output pulse voltage, sensor work normally; If not, means sensor malfunction, further inspection of sensor rotor and induced coil for dirty should be carried out.削除

2015/2/21(土) 午前 7:49ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

If dirty, please clean and test again. If sensor no pulse voltage, confirm that sensor has been damaged and needs to be replaced, vehicle speed sensor pulse voltage measurement

2 Individual detection. Remove vehicle speed sensor, and measure sensor output pulse voltage. Specific operation is: Use a iron rod or a magnet to approach to or leave sensor rapidly, at the same time, to measure whether there is pulse voltage generated between two terminals of sensor with multimeter.削除

2015/2/21(土) 午前 7:50ogw*og*2返信する

   

顔アイコン

If no induced voltage or induced voltage is very weak, means sensor is faulty, a further inspection should be carried out, and test again. Replace after confirm faulty.
Troubleshooting:

No signal output of vehicle speed sensor is detected, replace vehicle speed sensor and test run on road. Fault light off, speedometer normal, trouble removed. 


http://www.fcar.com/blog/224-use-fcar-f3-d-scanner-to-diagnose-when-fuso-engine-fault-light-on.html削除

2015/2/21(土) 午前 7:51ogw*og*2返信する

 

トラックバック先の記事