NI:AK12:CR12DE:ENG:MIL on:DTC:P1611:P0171:too LEAN:U1001:U1000:X431-CAN:OGW:FP:360KPa:

NI:AK12:CR12DE:ENG:MIL on:DTC:P1611:P0171:too LEAN:U1001:U1000:X431-CAN:OGW:FP:360KPa:ENG:

[77]

警告灯の点灯のみで、その時点まで体感的な実害は感じてないようだ。
50000km



P1611:

Engine will not start with a Diagnostic Trouble Code (DTC) of P1610/P1611 found stored in
Engine ECM
http://groups.yahoo.co.jp/group/ats-index/messages/3347?viscount=14&expand=1

http://launchx431.proboards.com/index.cgi?board=diagnissan&action=display&thread=328


http://blogs.yahoo.co.jp/shadow_vehicle/MYBLOG/comment.html?p=7
日産 P1000~ 
DTC
2009/9/22(火) 午後 10:20

P1611:イモビC/U(BCMとECCS C/U間の照合不良)
平成15年 マーチK12:CR12DE

不具合状況 エンジン始動不良リモコン・キー作動不良

故障箇所 BCMの故障

http://pdf.textfiles.com/manuals/AUTOMOBILE/NISSAN/quest/2009_Quest/BL.pdf





P0171:


Fuel Pressure:360KPa w/ IDLing, driving(実測、残圧除去操作要)



http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=nissan_dtc_p1143_ho2s1
DTC P0171 is noted: Perform Trouble Diagnosis 

You find it difficult to start the engine: Perform Trouble Diagnosis.

OK: proceed to the next step.



4. HO2S1 Heater: check

OK: proceed to the next step. NG: replace the sensor.



5. HO2S1: check

OK: proceed to the next step. NG: replace the sensor



6. Intermittent Incident: check.



End of Inspection.



Component Inspection of the Sensor1



With Consult II

Start and bring engine temperature up to normal operating level. 

In Data Monitor mode, choose Manu Trig, 

adjust Trigger Point to 100%

Click HO2S1 (B1) & HO2S1 MNTR (B1).

Perform the following while maintaining engine speed at 2000 rpm under no load.

Put your finger on ‘Record’ on the screen and check:



Cycle HO2S1 MNTR (B1) In Data Monitor mode the HO2S1 MNTR (B1) 

1 - rich to lean to rich changes 5 times in 10 seconds. (rich to lean)

2 - ,, ,, ,, once the voltage: goes above 0.6V

3 - ,, ,, ,, goes below 0.3V

4 - ,, ,, ,, Never goes above 1.0V 

5 - ,, ,, ,,



Without Consult II



Start and bring engine temperature up to normal operating level. 

Between engine ground and ECM terminal 35 HO2S1 signal set the voltmeter probes.

With engine speed at 2000 rpm under no load check following:

Within 10 seconds the voltage fluctuates more than 5 times as under: 



0 to 0.3V ? 0.6 to 1.0V ? 0 to 0.3V

Once at least voltage goes: over 0.6V (maximum)

below 0.3V (minimum)

never above 1.0V



If a sensor has been dropped from a height onto any hard surface, it has to be discarded. 

The exhaust system threads need to be cleaned thoroughly before a new sensor is installed. 
]

http://www.obd-codes.com/p0171

Causes

A code P0171 may mean that one or more of the following has happened:
The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty. Note: The use of "oiled" air filters may cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled. There is also an issue with some vehicles where the MAF sensors leak the silicone potting material used to protect the circuitry.
There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor.
Possible Solutions

Possible solutions include:
In the vast majority of cases, simply cleaning the MAF sensor does the trick. Consult your service manual for it's location if you need help. I find it's best to take it off and spray it with electronics cleaner or brake cleaner. Make sure you are careful not to damage the MAF sensor, and make sure it's dry before reinstalling
Inspect all vacuum and PCV hoses, replace if necessary
Check for a dirty fuel filter and proper fuel pressure






U1001:
U1000

 

コメント(4)

          

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カーエアコン修理! アルファロメオ GTV!!
http://blogs.yahoo.co.jp/ogunidenki/26035413.html
この寒い中・・・ファンヒーター故障(こっちもポンプ不良??)の話。。。
http://blogs.yahoo.co.jp/sougawa_tenobe2/12212275.html

2010/6/21(月) 午後 0:31ogw*og*2返信する

          

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P0171:O2sensorの挙動と実際の空燃比の状態確認
MA:TA-CPEW:FS:ENGINE:MIL on:エンスト:DTC:P0171:AIR LEAK:JS0611p98WTM44:
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/32273405.html

2010/6/22(火) 午前 6:18ogw*og*2返信する

          

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ジョルダンラッセル車(その7)
http://blogs.yahoo.co.jp/lailai7tom/5531635.html

2010/6/22(火) 午前 6:43ogw*og*2返信する

          

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クランキングをすると、エンジンが始動できない。
リモコンキーでドア・ロックの開閉ができない。
メータのキー・マークが点灯しない。
テール・ランプ及びヘッドライト・ロービームが点灯している。
(CAN通信系統が故障時のフェイル状態)
http://kiroku.bufsiz.jp/TOP/top47.html

2012/1/27(金) 午後 0:27ATS ]返信する

 

 

 

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NI:AK12:CR12:MIL on:DTC:P0171:system too LEEN:OGW:

NI:AK12:CR12:MIL on:DTC:P0171:system too LEEN:OGW: 一部点検手順はT/B先などとか、サーチするとあります。 排気の状態を見ているのは O2sensorが主体なのでそこから観察するのだろう。 今回もリーン状態は確認されている。  一度DTCを消去するとしばらくは点灯しない。 FFデータは以下の記録があった。 (X431での読み出し) 燃油系統 -B1 モード2 水温

2010/6/22(火) 午後 5:07 [ 車QF ]

         
NI:DTC:ENG:P0350:AT:CVT?P0725U1000P1705P0826P0703:ABS:C1 ...

NI:DTC:ENG:P0350:AT:CVT?P0725U1000P1705P0826P0703:ABS:C1130:HDM3K: 車種情報など不明 これだけのDTCが残っていケースの事情とは? system search:2013/03/29:11:24:47: ENG:P0350:IG coil AT:CVT? P0725 engine Ne input U1000 CAN通信 P1705 TPS P0826 Mモード系SW異常 P0703: B

2013/6/3(月) 午前 11:33 [ 車QF ]

 

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