VW:Jetta:2.0T:WVWZZZ1KZ6M-83X:BWA:VW504:EFV-991801:ENG:OIL:4.6L(w/ FILTER):X431:data:
http://vwmaniacs.com/fs/maniacs/15988425
http://pics.tdiclub.com/data/3005/V170801.pdf
http://www.tokyo-kyohan.com/toku/tkkai/tacti/O010_1.pdf V9210-3278 416,000 円200L V9210-3276 41,600 円20L
X431:data:
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コメント(38)
フォルクスワーゲンの純正エンジンオイルは、高性能オイルのトップメーカー・カストロール社と共同で、エンジンとともに専用開発されたもの。公的機関が定めた規格とは別に、独自の厳しい「VW504」規格で開発されています。100%化学合成オイルならではの高い品質を誇り、優れたエンジン保護性能を実現。燃焼効率、燃費、クリーンな排ガス性能に優れたフォルクスワーゲンのエンジンに欠かせない存在です。そして、ロングライフ規格により、最長で2年または30,000kmまで交換を不要にしました。その間は定期的に減少分を補充すれば良く、交換や補充の時期は車載のコンピューターが判断して知らせてくれます。フォルクスワーゲンのロングライフ エンジンオイルは、全国の正規ディーラーで交換・補充が可能です。※ 一部VW504規格エンジンオイルに対応していないモデルがあります。
http://web.volkswagen.co.jp/service/owners/genuine_parts/engine_oil.html
2013/8/30(金) 午後 3:01
これまでエンジンオイルの交換サイクルは3,000~5,000km、もしくは3~6ヶ月が適当だといわれてきました。フォルクスワーゲンが実現した「ロングライフ」とは、エンジンや環境のために高性能を長く維持するものです。ロングライフ エンジンオイルは基本性能が極めて高く、それが長距離にわたって維持されるので、エンジン本来の性能をフルに発揮し続けることができます。そして、オイル交換の手間と負担を軽減するとともに、交換による廃棄オイルを減らせるので、環境保全と資源の有効活用にも貢献します。エンジンにも環境にも優しく、オーナーである人にも優しいフォルクスワーゲンのロングライフオイル。これからの時代の常識になるでしょう。
2013/8/30(金) 午後 3:02
VW504
10W-40
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/293710/car/768073/1427643/note.aspx
2013/8/30(金) 午後 3:07
VW504
http://pics.tdiclub.com/data/3005/V170801.pdf
2013/8/30(金) 午後 3:19
カストロールジャパン - Castrol
www.castrol.com/jp
あなたの車に最適なエンジンオイル、ATF、ギヤーオイルをご紹介します。 2012年10月~12月の新型車、マイナーチェンジ車の情報を追加しました。 詳しくはこちら. Links. 最適オイル選び · ATF交換の重要性(ビデオ) · マグナテックシリーズ. 驚異のエンジン ...
2013/8/30(金) 午後 3:25
BOSCH オイルフィルター 参考品番:1 457 429 243 フォルクスワーゲン/VOLKSWAGEN ジェッタ 2.0 TFSI ABA-1KAXX,GH-1KAXX BWA 2005年09月~2008年06月 2000cc
http://item.rakuten.co.jp/autoparts-agency/411828300/
2013/8/30(金) 午後 4:36
VW AUDI OIL FILTER A3 A4 QUATTRO TT BETTLE JETTA PASSAT
2007 Volkswagen Jetta All 2.5L 2480CC 151Cu. In. l5 GAS DOHC Naturally Aspirated
http://www.ebay.com/itm/VW-AUDI-OIL-FILTER-A3-A4-QUATTRO-TT-BETTLE-JETTA-PASSAT-/280638560080
2013/8/30(金) 午後 4:46
CARTRIDGE OIL FILTER
CF3012
CF2622
R2646P
http://www.ebay.com.au/itm/Oil-Filter-R2646P-VOLKSWAGEN-VW-GOLF-VI-R-V-JETTA-FSi-GTi-PASSAT-3C-SCIROCCO-/251168317644
2013/8/30(金) 午後 4:54
09.05~06.09 2000 BWA 1K2 OE0047 AC0119L
Specification
Length 125
Outside Diameter 63.5
Inside Diameter 31
Inside Diameter(D) 31
Material Plastic
http://www.js-filter.com/catalogue#91/2697/VW_VOLKSWAGEN_/Jetta_III
2013/8/30(金) 午後 5:02
09.04~12.09 2000 AXX,B ... 8P1/8PA OE0047 A0454 AC0119L JT133K
http://www.js-filter.com/catalogue/filter/28617/OE0047
2013/8/30(金) 午後 5:04
Head Lamp Washer
1枚目の写真の 304,348の座標付近のカバーが開いて、
そこから洗浄液が噴射される。
特に、Head Lampが点灯していると、 washerが連動する条件がある。
作業時、もしそれが不都合の場合は HL をoffして試してみるとよい。
2013/8/30(金) 午後 6:01
How to Check Transmission Fluid in a Jetta
Read more: http://www.ehow.com/how_4813090_check-transmission-fluid-jetta.html#ixzz2dRTa5erN
2013/8/30(金) 午後 6:14
By Jody L. Campbell, eHow Contributor
A VW Jetta is known in the automotive industry world as a sealed transmission. If you own one and spent the last 30 minutes or so looking for the transmission fluid dipstick, you're going to find out that it's not so easy to check the fluid.
2013/8/30(金) 午後 6:16
There are a lot of models on the road these days that have this type of transmission, both foreign and domestic. It is the belief of the manufacturers that the owners should bring the vehicles to the professionals at each recommended maintenance service and have them check and adjust the fluid. Have a question? Get an answer from a Mechanic now!
2013/8/30(金) 午後 6:17
Instructions
1
Drive the Jetta for ten minutes or so to warm up the transmission fluid.
2
Drive the Jetta into the work area and place your foot on the brake. Shift the shifter into each gear and hold it there for 3 to 4 seconds. Return the shifter back to drive.
2013/8/30(金) 午後 6:18
3
With the engine running, lift the Jetta on a four-post side-by lift or a drive-on lift. The vehicle must be level when elevated to get a proper fluid level reading.
Read more: http://www.ehow.com/how_4813090_check-transmission-fluid-jetta.html#ixzz2dRUuiJiE
2013/8/30(金) 午後 6:19
4
Locate the transmission. On the low right hand side (passenger side) of the transmission is a small service plug. Place a drain bucket strategically beneath the plug and remove it with a hand wrench. A small amount of transmission fluid should trickle out indicating that the fluid level is okay.
2013/8/30(金) 午後 6:21
VW recommends during these maintenance service interval checks to test the temperature of the transmission fluid using a scan tool. VW also recommends replacing the transmission check plug each time it is removed.
2013/8/30(金) 午後 6:22
5
If any transmission fluid is needed to be added, locate and remove the fill plug that is on the front left upper corner by the oil pan. Add a little bit of fluid at a time through this portal while watching the check level portal and as soon as it begins to trickle out from that outlet, the transmission fluid level is full.
2013/8/30(金) 午後 6:24
95oF-113oF.
35℃~45℃
First start the engine and warm it up until the transmission pan is luke warm. The procedure in the factory service manual specifies a test temperature of 95oF-113oF. Use a Ross tech VCDS cable to measure the ATF temperature. Shut the engine off before that temperature is reached so that it's at the test temperature later when you refill.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/atf-fluid-drain.htm
2013/8/30(金) 午後 6:58
2007 gti pk0 dsg 06/06 build date
Sunday,03,September,2006,16:21:24
VAG-COM Version: Release 607.2-UD
Chassis Type: 1K0
Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 19 1C 25 42 44 46 52 55 56 65
VIN Number: WVWFV71K47Wxxxxxx
-----------------------------
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.LBL
Part No SW: 1K0 907 115 H HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0010
Coding: 0403010A1C070160
Shop #: WSC 01279
No fault code found.
Readiness: 0110 0101
2013/8/31(土) 午前 8:11
Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.LBL
Part No SW: 02E 300 043 C HW: 02E 927 770 AE
Component: GSG DSG 070 1115
Coding: 0000020
Shop #: WSC 01279
No fault code found.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3044031-2007-USA-GTI-with-DSG&p=35456111&viewfull=1
2013/8/31(土) 午前 8:12
ECUメモリの読取
診断システム : 02 トランスミッション エレクトロニクス
Part number : 02E-300-043-C
GSG DSG : 070 1116
ECU(電子コントロールユニット)コード化 : 0000020
サブステーションコード : 00066
必ず、・・・
2013/08/30:16:30:58:
2013/8/31(土) 午前 8:37
ECUメモリの読取
診断システム : 01 トランスミッション エレクトロニクス
Part number : 1K0-907-115-F
2.01 R4/4V TFSI 0010
ECU(電子コントロールユニット)コード化 : Long Code
サブステーションコード : 00066
必ず、・・・
2013/08/30:16:56:17
2013/8/31(土) 午前 8:38
ENG:01
Gr.:001
Basic Functions
1> Engine Speed : 800.0 r/min
2> Coolant, Temperature : 87.00 ℃
Specification : 80...115
3> Lambda, Regulator : -0.39 %
4> Basic Setting : 1001 1111
Requirements, see labelfile
Gr.:002
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 18.80 %
3> Injection,Timing? : 0.77 ms
4> Intake Air mass : 3.44 gr/s
2013/8/31(土) 午前 8:57
Gr.:003
1> Engine Speed : 800.0 r/min
2> Intake Air mass : 3.31 gr/s
3> Throttle Drive,Angle Sensor 1,for EPC (G187)
: 2.35 %
Display Range : 0~100%
4> Ignition, Timing Angle : 5.25 °(n.OT?)
2013/8/31(土) 午前 9:22
Gr.:004
1> Engine Speed : 800.0 r/min
2> Voltage Supply : 13.91 V
,,Specification : 12.0~15.0V
3> Intake Air, Temperature : 87.00 ℃
,Specification : 80 ~115
4> Intake Air, Temperature : 45.00 ℃
,Specification : -40.0 ~+140
表示されたデータを掲載してますが、若干加筆しながら、しつつ、
疑問点部は?を付記したりと、参考程度みてください。重複検証されれば利用可能となる。
2013/8/31(土) 午前 10:26
Gr.:005
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 20.30 %
3> Vehicle Speed : 0.00 km/h
4> Load Status : アイドリング
Gr.:006
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 20.30 %
3> Intake Air, Temperature : 45.00 ℃
,Specification : -40.0 ~+140
4> Hights Correction, Factor : -1.56 %
2013/8/31(土) 午前 10:28
Gr.:007
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 19.00 %
3> Engine Coolant, Temperature : 87.00 ℃
,Specification : -40.0 ~+140
4> Operating Mode : 0000 0001
See Label File
Gr.:008
反応なし
2013/8/31(土) 午前 10:29
Gr.:009
2013/08/30:17:02:13: > 17:02:54:
1> Engine Oil, Level : 60.02 mm > 60.02 mm
2> Engine Oil, Warning Barrier : 38.84 mm > 38.84 mm
3> Fuel Consumption, Signal : 10424 > 23540
4> Consumption, Equivalent : 22 > 20
2013/8/31(土) 午前 10:48
Gr.:010
Ignition
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 18.80 %
3> Throttle Drive,Angle Sensor 1,for EPC (G187)
: 1.96 %
Display Rang (display range)
4> Ignition, Timing Angle : 3.00 °(n.OT?)
Gr.:011
1> Engine Speed : 800.0 r/min
2> Engine Coolant, Temperature : 87.00 ℃
3> Intake Air, Temperature : 46.00 ℃
,Specification : -40.0 ~+140
4> Timing Angle (Current Value): 3.75 °(n.OT?)
Gr.012
反応なし
Gr.013
反応なし
2013/8/31(土) 午前 11:11
Gr.014
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 19.55 %
3> Misfire, Sum Counter : 0
4> Misfire, Recognition : アクティブ
Gr.15
Misfire Recognition
Cylinder 1 : 0
Cylinder 2 : 0
Cylinder 3 : 0
Malfunction, : アクティブ
Recognition,
Display Range :
activated / blocked
2013/8/31(土) 午前 11:58
Gr.16
Misfire Recognition
Cylinder 4 : 0
Malfunction, : アクティブ
Recognition,
Display Range :
activated / blocked
Gr.17
反応なし
2013/8/31(土) 午後 0:01
Gr.18
Lower, RPM Barrier : 0.0 r/min
Upper, RPM Barrier : 0.0 r/min
Lower, Load Barrier : 0.00 %
Upper, Load Barrier : 0.00 %
Gr.19
反応なし
2013/8/31(土) 午後 0:13
Gr.020
Ignition(Knock Control -Cyl 1~4)
Cylinder 1 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
Cylinder 2 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
Cylinder 3 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
Cylinder 4 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
Gr.021
反応なし
Gr.022
Ignition(Knock Control-Cyl 1~2)[実際の表示は Cyl 1 && 2 で?]
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 18.80 %
3> Cylinder 1 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
4> Cylinder 2 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
2013/8/31(土) 午後 3:11
Gr.023
Ignition(Knock Control-Cyl 3~4)[実際の表示は Cyl 3 && 4 で?]
1> Engine Speed : 840.0 r/min
2> Engine Load : 19.55 %
3> Cylinder 3 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
4> Cylinder 4 Ignition, Angle Delay : 0.00 ° KW
Gr.021
反応なし
2013/8/31(土) 午後 3:13
元報道カメラマン
五味 宏基
報道特集: イラク戦争での不発弾爆発事件 元カメラマンの「空白の10年」を追う
まんたんウェブ - 1 日前
2003年5月1日、イラク戦争取材からの帰国途中、ヨルダンの空港で毎日新聞写真部の五味宏基記者(当時)が持っ ... 人が死亡、5人が重軽傷を負う事件を起こした五味元記者のその後を追ったドキュメンタリー「報道カメラマン 空白の10年を ...
2013/8/31(土) 午後 6:38
神部金史
元同僚(取材)
米のクラスタ爆弾の子爆弾で爆発事件となった
。
2013/8/31(土) 午後 6:42