SB:GC:GF:GD:GG:GE:GH:GR:GRB:GV:WRX:STI:GP:GJ:インプレッサ(IMPREZA) - 車QF - Yahoo!ブログ
SB:GC:GF:GD:GG:GE:GH:GR:GRB:GV:WRX:STI:GP:GJ:インプレッサ(IMPREZA)
http://ja.wikipedia.org/wiki/スバル・インプレッサ
2.1 初代GC・GF型(1992年-2000年)
2.1.1 年表
2.2 2代目GD・GG型(2000年-2007年)
2.2.1 年表
2.3 3代目GE・GH・GR・GV型(2007年-2011年[28])
2.3.1 ノーマルモデル
2.3.2 XV
2.3.3 WRX STI
2.3.4 年表
2.4 4代目GP・GJ型(2011年-)
2.4.1 年表
コメント(18)
GRB:
GRB インプレッサ
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/11189157.html
2013/3/27(水) 午後 6:41
マウンティング交換
STI:
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/11979651.html
2013/3/27(水) 午後 9:13
GRB:
インプレッサ スペックC
HKS製メタキャタ
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/13489025.html
2013/3/30(土) 午前 7:25
リアマルチリンクの動きは複雑
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/16952/car/17451/149338/note.aspx
2013/7/26(金) 午前 5:35
STI
http://www.bescaredracing.com/sti/misc/Subaru%20Select%20Monitor.pdf
http://www.bescaredracing.com/sti/
2014/3/1(土) 午後 3:27
So today i was doing some logging and i ran into a problem... my car just went to high idle and would not let me throttle. I just got a tune from i-speed but I am not sure how accurate the tune was because it was emailed to me. (I have the EcuTec) here are some reading i got while logging maybe someone could tell me what my car is doing.
2014/3/1(土) 午後 8:25
Minimum Maximum
Primary wastegate duty cycle: 83.1
Manifold absolute pressure: 2.0 27.1
Manifold relative pressure: -11.6 13.3
ignition timing: -8.5 45.0
knock correction: -13.0 5.5
Fuel Injection #1 Pulse width: 0.77 18.43
air/fuel sensor #1: 0.75 1.40
Advance Multiplier: 1.0 1.0
atmospheric pressure: 13.6 13.6
2014/3/1(土) 午後 8:27
mass air flow: 1.99 238.16
air/fuel correction 1: -25.0 25.0
air/fuel correction 3: -51.6 -43.8
air/fuel leaning #1: -1.6 1.6
air/fuel sensor #1 current: -1.38 1.75
air/fuel sensor #1 resistence: 25.0 39.0
rear o2 sensor: .005 1.015
CPC valve duty ratio: 0.0 100.0
tumble valve position sensor right: .34 4.24
tumble valve position sensor left: .3 4.24
2014/3/1(土) 午後 8:28
accelerator opening angle: .0 100.
throttle motor duty: -62 77.
fuel pump duty: 0.0 100.
2014/3/1(土) 午後 8:29
roughness monitor cylinder #1: 0 0
roughness monitor cylinder #2: 0 0
roughness monitor cylinder #3: 0 1
roughness monitor cylinder #4: 0 1
so i am not sure what this all means and if it looks good or bad... feedback please
2014/3/1(土) 午後 8:29
ABS点灯
インプレッサ
http://hiratads.blog31.fc2.com/
2014/4/29(火) 午前 6:04
SUBARU CAN&K-LINE EcuTek
インプレッサGVBデータ取り&セッティング!
http://blog.livedoor.jp/screenpowers/archives/50510066.html
2015/4/21(火) 午前 5:22
ECU teck
Open ECU
http://impreza.pekori.jp/gdb_tuning2/ecu_index.html
2015/4/21(火) 午前 11:56
EcuTek International Ltd
https://www.facebook.com/EcuTek
2015/4/21(火) 午後 0:00
GC8
Fuel Pump Control Unit
22648AA011
R122
http://minkara.carview.co.jp/en/userid/834529/blog/31635453/
2016/8/13(土) 午前 7:54[ ogw*og*3 ]
フューエルポンプコンピュータ
●メーカー品番 DENSO 22648AA011 104993-0270
レガシイ
型式 GF-BH5
フル型式 GF-BH5-A59P
初度登録 H10.7月
グレード GT
類別区分番号 0129
型式指定番号 09042
色コード 81N
トリムコード 010
エンジン型式 EJ206DXAKS(ターボ)
ミッション区分 4FAT
トランスNO TV1A4YBAAA
アクスルNO
フレームNO BH5-00XXXX
形状 5BW
走行距離 200445km
その他 エアバック有/HFC/ABS付
http://page3.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/c450427856
2016/8/13(土) 午前 8:09[ ogw*og*3 ]
5代目 GT/GK系(2016年-)
GT6/GT7/GK6/GK7型
5人
ボディタイプ 5ドアハッチバック(スポーツ)
4ドアセダン(G4)
エンジン 水平対向4気筒
FB16 1.6L DOHC 16バルブ デュアルAVCS
FB20 2.0L DOHC 16バルブ デュアルAVCS 直噴
駆動方式 FF/4WD
変速機 CVT(リニアトロニック)
サスペンション 前ストラット/後ダブルウィッシュボーン
全長 4,460mm(スポーツ)
4,625mm(G4)
全幅 1,775mm
全高 1,480mm(スポーツ)
1,455mm(G4)
ホイールベース 2,670mm
車両重量 1,300 - 1,400kg
https://ja.wikipedia.org/wiki/スバル・インプレッサ
2016/10/21(金) 午前 3:56[ ogw*og*3 ]
スバルの水平対向エンジン(ボクサーエンジン)のしくみ 【Learn About Subaru Boxer Engine Technology】
https://www.youtube.com/watch?v=KidYOnnjxxY
2016/10/21(金) 午前 5:01[ ogw*og*3 ]