SU:EA11R:EA21R:F6A:カプチーノ (Cappuccino):DIFFERENTIAL

SU:EA11R:EA21R:F6A:カプチーノ (Cappuccino):DIFFERENTIAL - 車QF - Yahoo!ブログ

イメージ 1 イメージ 2


イメージ 2

SU:EA11R:EA21R:F6A:カプチーノ (Cappuccino)DIFFERENTIAL


添付した図でも明らかなように、デフの調整は2軸の方向で行う。
ドライブピニオンの位置関係、プレロードはその軸方向の寸法に依存する。

リングギヤとの関係もその回転軸方向の位置関係に依存する。其処に、使われるベアリングの
タイプによってもそこのプレロードの状態が変わる。多くがテーパーローラー型のものが使われている。



DIFFERENTIAL:

プレロード
ピニオン上面の高さとリングギア回転中心までの位置関係保ちつつ、規定プレロードの確保

シム調での位置関係を確定するには、多くの場合ダミー軸などでシム選定量を推定する。
部品精度などで一部作業が簡略化されるものもあるが、資料がなければダミーTOOLでいくつかの
寸法を確定する必要がある。
添付の図の交点がギヤの中心点(全てが幾何学的な中心が最適かは未確認)を参考値に。
このドライブ・ピニオンの組付けを確定しないと、次の作業にも、その結果から再作業となる恐れも
あるので慎重に対応する必要がある。

この段階の組付け完了状態でのプレロードを確認する。

歯先
Face:Top Land:High contact, move pinion toward gear. ピニオンをリング・ギヤへ移動(近づける)

歯元
Flank:root:Low contact, move pinion away from gear. ピニオンをリング・ギヤから離す



次に、リングギアの位置関係を計測して図の交点になるべくシム選定をする。
仮組付けでバックラッシュと歯辺りを確認する。 
駆動面とその背面の歯当たりから最終の位置関係を判断することになる。バックラッシュと歯当たり
は密接に関係するので、両者が適正になるようにする。
 この歯当たりもドライブ(駆動)方向のみで解説しているものとか、その背面(coast)も含めて判断する
ものとかある。


外周側
Heel:Outer end:Heel contact , move GEAR toward PINION. リング・ギヤをピニオンへ近づける

内周側
Toe:Inner end:Toe contact,move GEAR away from pinion. リング・ギヤをピニオンから離す


添付図は2軸の交点を計測しやすいタイプのものを想定してました。それ以外のデフもあるので、
それおぞれに工夫する必要がある。その場合はそれにあったツールが用意されているが、それが
所謂特殊工具とか言われるスペシャル・ツール群でもある。


ピニオン ハイト標準高さ X がNI:の古い資料では記載されている。
それとヘッド・ナンバーが印字されている。これは幾何学中心ではない、最適移動量をXに対し
1/100を1単位として図の左側を-、右側を+としている。 ここでのXの寸法はリング・ギヤ回転中心から
ピニオンの首下までとしている。 実測ではピニオンの先端を使うが、事前にピニオンの高さを測って対応する。

 新品での対応ではあらかじめ馴染んだ状態を想定したパターンを見極められるとよいのだろう。
加えて、馴染んだ状態の部品の組み合わせでも実際の駆動力を加えた状態では確認しにくいので、
その塩梅をすると一味違ったものとなる。

故障

オイル漏れ
焼付き(オイル管理、適切な組付け)
異音(運転状態での異音の変化など観察する)
騒音(これも、運転状態の変化などから識別)いずれにしても、異音の判断は大切だ
破損(これも上記までの状態が過度に進行した場合の最悪の事態で、上記の初期段階、定期点検で早期発見で回避したいものです。)



coast:coasting:
「滑走する」「惰力で進む」

IDEAL:
典型的

http://ja.wikipedia.org/wiki/スズキ・カプチーノ
http://home.att.ne.jp/yellow/onmitu/lsd.htm

http://www.autotropolis.com/wiki/index.php?title=Differential

Special Differential types 

Viscous Coupling- Sometime's found on all-wheel drive setups, the viscous coupling differential employs a temperature-sensitive fluid sealed inside a case. Retaining itself as a fluid under low stress operations, when one set of wheels begin to slip, stress is transmitted through the driveshaft generating into heat. This heat causes the fluid to harden locking the two axles. Once both axles regain traction, the differential contents return to fluid. Recent vehicles using viscous couplings includes manual transmissionSubarus 

Limited-slip differential- Similar to a conventional differential, a limited-slip unit allows torque to be transferred when one drive wheel is slipping. Inside the differential case is a set of four small clutch plates to release pressure in a manner to assist traction. If a vehicle turns right, the limited-slip differential clutches will let the pinion gears move, releasing the pressure on the left side clutches thereby allowing that side to move more freely. This type of differential is widely employed for high performance vehicles for aiding acceleration. Limited-slip differentials are not used in front-wheel drive due to the increased weight of the engine enabling greater traction. 

Locking differential- Designed overcome the negative compromise of overall traction resulting in the operation of a standard differential, a locking differential links the left and right drive wheels of a vehicle together regardless to traction. Using a powered unit to lock the wheel shaft pinions, the locking is controlled either manually or automatically. The considerable traction of a locking differential makes it favored for off-roading.

Torsen?? Differential- Considered a leading differential for off-road activities, the operation depends on a unique collection of gears to supply up to five times to a gripping wheel once the other wheel slips. Torsen design is a fixture to the superior traction of the Hummer H1 where Torsen differentials function on the front and rear axles. 

Epicyclic Gear- In the Toyota Prius and other front-wheel drive vehicles, a set of planetary gears are used as a differential. This design is favoured for its compact design.

 

 

 

 

コメント(44)

  

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先日ジムニーの5.375ファイナルを組んだ
エブリィDA51Vのファイナルギア。
減速比は5.857。
http://blog.livedoor.jp/cozylights/archives/2006-08.html

2011/1/26(水) 午後 6:50ogw*og*2返信する

  

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DA64Vのファイナルリングギアのボルト数は10本ですが,カプチーノのボルト数は8本です。
カプチーノLSDをエブリィに移植する場合,8本ボルトの同サイズリングギアを着けなければ
いけません。

また,DA64Vターボミッションのギアは,5速が直結と特殊なギア比。
それ故,ファイナルギアが「4.3」と通常ではありえない高ギア。

カプチーノLSDをエブリィに移植する場合,8本ボルトの同サイズリングギアかつ,ファイナル
ギア比が4.3に近いリングギアを装着しなければならないことになります。
(ファイナルギアの場合,数字を落とすと高ギア,あげると低ギアになります)

スズキ純正のリングギアをわかる範囲でリストアップしてみました。

では
http://www5.famille.ne.jp/~skinski/e-finalgear.htm

2011/1/26(水) 午後 7:05ogw*og*2返信する

  

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ギア比の低いのから順に(本数はボルト数)

6.428(10本)
6.142(10本DA64V NAAT)
5.857(10本DA64NAAT)
5.375(8本,10本DA64ターボAT)
5.125(8本カプチーノMT,10本DA64NAMT)
4.875(10本SJ10II)
4.777(10本SJ30)
4.625(8本カプチーノAT)
4.556(10本SJ20)
4.555(10本DA32エブリィランディ)
4.300(10本DA64ターボMT)
4.111(10本SJ40)
4.090(8本JA11AT)
3.909(8本JB32)←サイズわからず

2011/1/26(水) 午後 7:05ogw*og*2返信する

  

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Bevel pinion & gear set 

27300-80860-000

STD,SA,SB,SC;NT:8,41 12 340 р. 

スペーサ,ピニオンベアリング 

27315-80F00-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Shim,30x38x1 

09170-30381-100

STD,SA,SB,SC; 1 290 р. 

シム,30X38X1.03 

09170-30381-103

STD,SA,SB,SC; 30X38X1.03 не продаётся 

Shim,30x38x1.06 

09170-30381-106

STD,SA,SB,SC; 1 290 р. 

シム,30X38X1.09 

09170-30381-109

STD,SA,SB,SC; 30X38X1.09 не продаётся 

Shim,30x38x1.12 

09170-30381-112

ST

2011/1/26(水) 午後 7:36ogw*og*2返信する

  

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Shim,30x38x1.15 

09170-30381-115

STD,SA,SB,SC; 1 290 р. 

Шайба (T:0.90) 

09181-30043-000

STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.90) не продаётся 

Shim, t 0.9 

09181-30164-000

STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.90) 110 р. 

Шайба (T:0.95) 

09181-30044-000

STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.95) не продаётся 

Шимма 

09181-30165-000

STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.95) 110 р. 

Shim,bevel pinion t0.72 

29521-74C40-000

STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р.

2011/1/26(水) 午後 7:38ogw*og*2返信する

  

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Shim,bevel pinion t0.75 

29521-74C50-000

STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р. 

Shim,t/f pinion brg t0.78 

29521-74C60-000

STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р. 

Shim,bevel pinion t0.81 

29521-74C70-000

STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р. 

Shim,bevel pinion t0.84 

29521-74C80-000

STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р. 

ベアリング,25X62X18.25 

09265-25005-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Rt 30x72x21 brg 

09265-30012-000

STD,SA,SB,SC; 2 466 р

2011/1/26(水) 午後 7:39ogw*og*2返信する

  

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Oil seal,diff input 

27371-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 349 р. 

Flange,universal joint 

27110-63202-000

STD,SA,SB,SC; 1 283 р. 

Nut,drive pinion 

27375-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 196 р. 

ピニオン,ディファレンシャル 

27331-83000-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 
10 
ギヤ,ディファレンシャル 

27341-64B00-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся

2011/1/26(水) 午後 7:40ogw*og*2返信する

  

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11 
Вал шестерни 

27351-64B20-000

STD,SA,SB,SC; 462 р. 
12 
Spring pin,5x45 

09205-05003-000

STD,SA,SB,SC; 55 р. 
13 
Шайба упорная 

09164-15006-000

STD,SA,SB,SC; 560 р. 
14 
Шайба (35X46X1.0) 

09160-35002-000

STD,SA,SB,SC; 610 р. 

Шайба (35X46X1.1) 

09160-35003-000

STD,SA,SB,SC; 770 р. 

Шайба (35X46X0.9) 

09160-35004-000

STD,SA,SB,SC; 770 р.

2011/1/26(水) 午後 7:42ogw*og*2返信する

  

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Шайба (35X46X0.9) 

09160-35006-000

STD,SA,SB,SC; 660 р. 

Шайба (T:0.95) 

09160-35008-000

STD,SA,SB,SC; 165 р. 

Шайба (35X46X1.05) 

09160-35009-000

STD,SA,SB,SC; 770 р. 

Шайба (35X46X1.15) 

09160-35010-000

STD,SA,SB,SC; 740 р. 
15 
Case,diff 

27411-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 3 565 р. 
16 
ボルト,10X18.5 

09103-10200-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся

2011/1/26(水) 午後 7:43ogw*og*2返信する

  

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17 
Bearing,diff side 

27395-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 1 450 р. 
18 
Shim,diff side t2.30 

27453-80F00-230

STD,SA,SB,SC; 271 р. 

Shim,diff side t2.36 

27453-80F00-236

STD,SA,SB,SC; 271 р. 

Shim,diff side t2.42 

27453-80F00-242

STD,SA,SB,SC; 271 р. 

Shim,diff side t2.48 

27453-80F00-248

STD,SA,SB,SC; 271 р. 

Shim,diff side t2.54 

27453-80F00-254

STD,SA,SB,SC; 271 р.

2011/1/26(水) 午後 7:44ogw*og*2返信する

  

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Shim,diff side t2.60 

27453-80F00-260

STD,SA,SB,SC; 271 р. 
19 
Seal, defferential side oil 

27431-73B20-000

STD,SA,SB,SC; 212 р. 
20 
Flange comp,drive shaft 

27780-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 3 634 р. 
21 
Болт (10X30) 

09119-10049-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Болт 

09119-10049-XC0

STD,SA,SB,SC; 110 р. 
22 
Гайка 

08316-10103-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Гайка 

08316-1010B-000

STD,SA,SB,SC; 110 р

2011/1/26(水) 午後 7:45ogw*og*2返信する

  

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23 
Кольцо 

09381-24001-000

STD,SA,SB,SC; Ring (od:24,d:1.6) 55 р. 
24 
Carrier assy,diff 

27450-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 17 432 р. 
25 
Болт 

09111-10054-000

STD,SA,SB,SC; 1 210 р. 
26 
カバー,ディファレンシャル 

27461-80F00-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Cover,diff 

27461-80F01-000

STD,SA,SB,SC; 10 283 р. 
27 
Болт 

01550-08303-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Болт 

01550-0830B-000

STD,SA,SB,SC; 110 р

2011/1/26(水) 午後 7:46ogw*og*2返信する

  

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28 
Заглушка 

09246-16010-000

STD,SA,SB,SC;マグネットツキ 1 500 р. 
29 
Заглушка 

09247-16005-000

STD,SA,SB,SC; 1 360 р. 
30 
Прокладка (16X22X2.0) 

09168-16002-000

STD,SA,SB,SC; 55 р. 
31 
Plate,oil protect 

27465-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 69 р

2011/1/26(水) 午後 7:47ogw*og*2返信する

  

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32 
Болт 

01500-06103-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Винт 

01500-0610B-000

STD,SA,SB,SC; 55 р. 
33 
Union,t/f breather 

24714-56F00-000

STD,SA,SB,SC; 152 р. 
34 
Шланг топливный 

09355-70125-600

STD,SA,SB,SC;L:600>40 231 р. 
35 
プラグ,ブリーザ 

24821-78000-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 
36 
Mount,diff rear 

29658-80F00-000

STD,SA,SB,SC; 779 р.

2011/1/26(水) 午後 7:48ogw*og*2返信する

  

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37 
Gear,speedometer drive 

26121-80F00-000

STD,SA,SB,SC;NT:6 911 р. 
38 
Gear,speedometer driven 

26131-80F00-000

STD,SA,SB,SC;NT:27 779 р. 
39 
Case set,speedometer gear 

29430-60810-000

STD,SA,SB,SC; 559 р. 
40 
Пружина 

09205-03022-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Штифт фильтра масляного бака 

09205-03028-000

STD,SA,SB,SC; Pin, driveshaft spring 320 р. 
41 
Кольцо уплотнительное 

09280-24009-000

STD,SA,SB,SC; O ring 110 р

2011/1/26(水) 午後 7:49ogw*og*2返信する

  

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42 
オイルシール,7X16X5 

09282-07002-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 
43 
Болт 

01550-06123-000

STD,SA,SB,SC; не продаётся 

Болт скрепляющий 

01550-0612B-000

STD,SA,SB,SC; 110 р. 
44 
Заглушка 

09246-16010-000

STD,SA,SB,SC; 1 500 р.

2011/1/26(水) 午後 7:50ogw*og*2返信する

  

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昔(この車の時代)
伝達効率は同じ歯の形状のハイポイドなのに?ピニオンとリングギヤの寸法/枚数/比率からか?
トヨタのデファレンシャルは日産より5%ほど効率が高い設計だった
日産もR230デフからトヨタに伝達効率は追いついたそうだが・・・
バックラッシュを0.08~0.13で決める
歯当たりの位置確認は光明炭を極少量
3枚だけに塗って1回転させて精度を高める
http://simex.sakura.ne.jp/blog/2007/01/5125_1.html

2011/1/27(木) 午前 0:53ogw*og*2返信する

  

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FD3:4.1(10+41)>4.3(10+43)換装
shim:R001-27-413
シムの厚みを変えることでピニオンギアの位置が
矢印の方向に変化します。
キャリアに対してベアリングの位置は固定になるので
厚くすれば左側に、薄くすれば右側にギアの位置が動きます。
http://www.auto-r.com/sagyou/fd3s/nifddif/nifddif.html

2011/1/27(木) 午前 1:10ogw*og*2返信する

  

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このキャリーはまだ走行が10万キロほどしか走ってない(元年式)のでエンジンは調子がよく、捨てるにはもったいない。以前からエンジンブレーキのときベアリングのイオンが出ていたが、最近知り合いにこの車を貸したところ大型車の排気ブレーキのような音がすると言われたので、そろそろ修理の時期かと思い音の原因を探ることにした。
アクセルオンのときは良いがアクセルオフのとき駆動系のベアリングの音がする。この年代のスズキのFR車の5速ミッションは5速ギヤのベアリングから音が出始めるものがあり、この車もそれだと思っていたが、バラす前に確認をと思い、ジャッキアップして回してみることにした。確かめて良かった、ミッションに調整用のロングドライバーを当てて音を聞いたところ普通の作動音しかしない。デフに当てて音を聞くとこっちの方がにぎやかな音がしている。危なくミッションを分解するところだった。
http://43676984.at.webry.info/200808/article_1.html

2011/1/27(木) 午前 1:14ogw*og*2返信する

  

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最後にドライブピニオンシャフトを外しベアリングを点検したら、ドライブピニオンベアリングのフランジ側のベアリングがダメ、レース及びロラーに傷、剥離有。押しつけて回すと引っ掛かりがありこれがイオンの原因と判明。ギヤ側のベアリングはぎりぎりセーフ、再使用する。
交換部品はベアリング(ドライブピニオンシャフトフランジ側)、ドライブピニオンオイルシール、ドライブピニオンロックナット、ドライブピニオンスペーサー、デフサイドベアリングシム(0.9ミリが2枚入っていたがバックラッシュ調整用に0.1と0.3と0.5を1枚ずつ注文)とギヤオイル 以上で部品代は5000円位。
http://43676984.at.webry.info/200808/article_1.html

2011/1/27(木) 午前 1:18ogw*og*2返信する

  

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総合プレロードは 4kgでやはり軽めで基準値の半分位
バックラッシュの基準値は 0.13~0.18

測定値は0.07

でも焦りません。hatの昔の感覚が甦ってきます。
hatの感覚では0.15の最高の状態。

http://www.a-i-net.com/86baka/071022.html

2011/1/27(木) 午前 1:21ogw*og*2返信する

  

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セドグロ用H190系ファイナルドライブに採用された主な最終減速比ファイナルギヤ比 3.889 4.111 4.375 4.625
リングギヤ歯数:ドライブピニオンギヤ歯数 35:9 37:9 35:8 37:8

Y31営業車用LSD付きH190A型ファイナルドライブ部品番号 38300-V7312 38300-V7412 38300-V7512
歯数比 4.111 4.375 4.625
http://members3.jcom.home.ne.jp/230hb/jikken_kun/LSD/index.htm

2011/1/27(木) 午前 1:45ogw*og*2返信する

  

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http://fanfan777.naturum.ne.jp/e669661.html
基準値
T=0.39-0.69N・m{4-7kgf・cm}
総合プレロード=ドライブピニオンプレロード+0.29-0.49N・m{+3-5kgf・cm}
ピニオンをリヤディファレンシャルケースの方向へ固定し、バックラッシュを点検する。
基準値
0.05-0.20mm
デイフアレンシヤルドライブピニオンプレロード調整
限度
T=245N・m{2500kgf・cm}以下
T'=223N・m{2273kgf・cm}以下(トルクレンチ2800F使用時)

リヤディファレンシャルケースを正転、逆転させてバックラッシュを測定する。
基準値
0.10-0.15mm

■ 注 意 ■
リングギヤ円周上の3箇所以上で測定する。
http://www.irsural.ru/caldina24x/x343/servinfo/x34300000m9000a.html

2011/1/27(木) 午前 2:24ogw*og*2返信する

  

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Ring & Pinion gears
The driveshaft is connected to and drives the pinion gear, which in-turn drives the ring gear at a reduced rate and at a 90 degree angle from the driveshaft. The ring gear is basically connected to the wheels. 
Backlash
This is the term used to describe the "clearance" between the ring & pinion gears and is usually measured in thousandths-of-an-inch by a dial indicator. Example .008-.012
http://www.thedirtforum.com/differential.htm

2011/1/27(木) 午前 8:27ogw*og*2返信する

  

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Drive / Coast
The drive side of the ring gear is the side of the tooth that is contacted when the vehicle is accelerating / The coast side is the side of the tooth on the ring gear that is contacted when the vehicle is decelerating (during engine-braking). 
Pattern
This refers to the tooth contact area of the gearset; In other words, Where the Ring gear and the Pinion gear "Rub" together.

2011/1/27(木) 午前 8:29ogw*og*2返信する

  

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Preload
The Pinion bearings and Carrier bearings run a little tight, similar to the way a wheel bearing should be "loaded". The tapered bearings are adjusted to eliminate any play and then they are set a little tighter, making them a little "hard to turn". This is measured by checking the torque required to turn the bearings with a dial torque wrench. Example 15 to 25 in.lbs.

2011/1/27(木) 午前 8:32ogw*og*2返信する

  

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Pinion Depth
This is set with "pinion shims" and controls how the pinion contacts the ring gear in relation to the axle center. 
Crush Sleeve
A piece of "pipe" that is used to hold the pinion bearings apart and offer some resistance for the pinion nut. The pinion nut must be tightened down, crushing the crush sleeve, until proper pinion preload adjustment is achieved.

2011/1/27(木) 午前 8:32ogw*og*2返信する

  

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S13:
Disk-friction:38433-N9000
Pinon:31 -1
ring: -2
backlash:0.11mm
preLOAD:9kgf-cm
http://tgkj.fc2web.com/fudan/f-68.html

2011/1/27(木) 午前 8:45ogw*og*2返信する

  

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Checking the Pattern 

Check the pattern for proper pinion depth only after setting the backlash. Brush three or four of the ring gear teeth with a moderate coat of gear marking compound in two different places on the ring gear. Rotate the ring gear past the pinion gear three or four times and then back so the pattern can be seen. 


http://www.differentials.com/install.html

2011/1/28(金) 午前 0:01ogw*og*2返信する

  

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Pinion depth is indicated by the position of the pattern between the face and flank of the ring gear teeth. Backlash must be kept within specifications, and will therefore only slightly affect the pattern between the heel and toe of the ring gear teeth. Housing alignment and pinion bearing bore alignment can also affect the pattern from heel to toe and can not be corrected without machine work. In some cases an ideal heel to toe pattern can not be achieved.

2011/1/28(金) 午前 0:02ogw*og*2返信する

  

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If the backlash is within specifications, you may disregard the heel to toe pattern. A contact pattern that is centered from face to flank always indicates correct pinion depth even if a pattern that is centered from heel to toe can not be obtained.

2011/1/28(金) 午前 0:03ogw*og*2返信する

  

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If the contact pattern is towards the face of the ring gear teeth then the pinion is too far away from the ring gear. Adjust the pinion shims to move the pinion gear towards the ring gear centerline (add shims; subtract shims for pinion support designs).

2011/1/28(金) 午前 0:04ogw*og*2返信する

  

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If the contact pattern is towards the flank of the ring gear teeth then the pinion is too close to the ring gear. Adjust the pinion shims to move the pinion gear away from the ring gear centerline (subtract shims; add shims for pinion support designs).

2011/1/28(金) 午前 0:05ogw*og*2返信する

  

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Acceptable Contact Pattern - Click to see larger image Pinion is too shallow - Click to see larger image Pinion is too deep - Click to see larger image

2011/1/28(金) 午前 0:06ogw*og*2返信する

  

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When changing the pinion depth, make large changes (0.005" to 0.015") until the pattern is close. By making adjustments that move the pinion too far, you can determine that the correct pattern is somewhere between the two extremes. Then make smaller changes (0.002" to 0.004") until the pattern is centered between the face and the flank of the ring gear teeth.

2011/1/28(金) 午前 0:07ogw*og*2返信する

  

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When setting up a used ring & pinion, pay more attention to the pattern on the coast side of the ring gear teeth and pay less attention to the drive side. Low mileage gears should be patterned as if new.

2011/1/28(金) 午前 0:08ogw*og*2返信する

 

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2012/10/15(月) 午後 7:21 [ 車QF ]

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