SU:EA11R:EA21R:F6A:カプチーノ (Cappuccino):DIFFERENTIAL - 車QF - Yahoo!ブログ
SU:EA11R:EA21R:F6A:カプチーノ (Cappuccino)DIFFERENTIAL
添付した図でも明らかなように、デフの調整は2軸の方向で行う。
ドライブピニオンの位置関係、プレロードはその軸方向の寸法に依存する。
リングギヤとの関係もその回転軸方向の位置関係に依存する。其処に、使われるベアリングの
タイプによってもそこのプレロードの状態が変わる。多くがテーパーローラー型のものが使われている。
DIFFERENTIAL:
プレロード
ピニオン上面の高さとリングギア回転中心までの位置関係保ちつつ、規定プレロードの確保
シム調での位置関係を確定するには、多くの場合ダミー軸などでシム選定量を推定する。
部品精度などで一部作業が簡略化されるものもあるが、資料がなければダミーTOOLでいくつかの
寸法を確定する必要がある。
添付の図の交点がギヤの中心点(全てが幾何学的な中心が最適かは未確認)を参考値に。
このドライブ・ピニオンの組付けを確定しないと、次の作業にも、その結果から再作業となる恐れも
あるので慎重に対応する必要がある。
この段階の組付け完了状態でのプレロードを確認する。
歯先
Face:Top Land:High contact, move pinion toward gear. ピニオンをリング・ギヤへ移動(近づける)
歯元
Flank:root:Low contact, move pinion away from gear. ピニオンをリング・ギヤから離す
次に、リングギアの位置関係を計測して図の交点になるべくシム選定をする。
仮組付けでバックラッシュと歯辺りを確認する。
駆動面とその背面の歯当たりから最終の位置関係を判断することになる。バックラッシュと歯当たり
は密接に関係するので、両者が適正になるようにする。
この歯当たりもドライブ(駆動)方向のみで解説しているものとか、その背面(coast)も含めて判断する
ものとかある。
外周側
Heel:Outer end:Heel contact , move GEAR toward PINION. リング・ギヤをピニオンへ近づける
内周側
Toe:Inner end:Toe contact,move GEAR away from pinion. リング・ギヤをピニオンから離す
添付図は2軸の交点を計測しやすいタイプのものを想定してました。それ以外のデフもあるので、
それおぞれに工夫する必要がある。その場合はそれにあったツールが用意されているが、それが
所謂特殊工具とか言われるスペシャル・ツール群でもある。
ピニオン ハイト標準高さ X がNI:の古い資料では記載されている。
それとヘッド・ナンバーが印字されている。これは幾何学中心ではない、最適移動量をXに対し
1/100を1単位として図の左側を-、右側を+としている。 ここでのXの寸法はリング・ギヤ回転中心から
ピニオンの首下までとしている。 実測ではピニオンの先端を使うが、事前にピニオンの高さを測って対応する。
新品での対応ではあらかじめ馴染んだ状態を想定したパターンを見極められるとよいのだろう。
加えて、馴染んだ状態の部品の組み合わせでも実際の駆動力を加えた状態では確認しにくいので、
その塩梅をすると一味違ったものとなる。
故障
オイル漏れ
焼付き(オイル管理、適切な組付け)
異音(運転状態での異音の変化など観察する)
騒音(これも、運転状態の変化などから識別)いずれにしても、異音の判断は大切だ
破損(これも上記までの状態が過度に進行した場合の最悪の事態で、上記の初期段階、定期点検で早期発見で回避したいものです。)
coast:coasting:
「滑走する」「惰力で進む」
IDEAL:
典型的
http://ja.wikipedia.org/wiki/スズキ・カプチーノ
http://home.att.ne.jp/yellow/onmitu/lsd.htm
http://www.autotropolis.com/wiki/index.php?title=Differential
Special Differential types
Viscous Coupling- Sometime's found on all-wheel drive setups, the viscous coupling differential employs a temperature-sensitive fluid sealed inside a case. Retaining itself as a fluid under low stress operations, when one set of wheels begin to slip, stress is transmitted through the driveshaft generating into heat. This heat causes the fluid to harden locking the two axles. Once both axles regain traction, the differential contents return to fluid. Recent vehicles using viscous couplings includes manual transmissionSubarus
Limited-slip differential- Similar to a conventional differential, a limited-slip unit allows torque to be transferred when one drive wheel is slipping. Inside the differential case is a set of four small clutch plates to release pressure in a manner to assist traction. If a vehicle turns right, the limited-slip differential clutches will let the pinion gears move, releasing the pressure on the left side clutches thereby allowing that side to move more freely. This type of differential is widely employed for high performance vehicles for aiding acceleration. Limited-slip differentials are not used in front-wheel drive due to the increased weight of the engine enabling greater traction.
Locking differential- Designed overcome the negative compromise of overall traction resulting in the operation of a standard differential, a locking differential links the left and right drive wheels of a vehicle together regardless to traction. Using a powered unit to lock the wheel shaft pinions, the locking is controlled either manually or automatically. The considerable traction of a locking differential makes it favored for off-roading.
Torsen?? Differential- Considered a leading differential for off-road activities, the operation depends on a unique collection of gears to supply up to five times to a gripping wheel once the other wheel slips. Torsen design is a fixture to the superior traction of the Hummer H1 where Torsen differentials function on the front and rear axles.
Epicyclic Gear- In the Toyota Prius and other front-wheel drive vehicles, a set of planetary gears are used as a differential. This design is favoured for its compact design.
コメント(44)
トラックバックされた記事
SU:LE-DA62V:K6A:DIF:OIL SEAL交換後NOISE:コンコン異音:JK1109p125TD ...
SU:LE-DA62V:K6A:DIF:OIL SEAL交換後NOISE:コンコン異音:JK1109p125TDA28: デフミッド部フランジ奥のオイル・シールを交換しただけで、異音が! 事前のリスクを調整する必要がある場合が散見されるので注意したい。...
2011/8/9(火) 午後 6:43 [ 車QF ]
LSD:
http://pocketpine.blog16.fc2.com/blog-category-1.html
http://www5.famille.ne.jp/~skinski/e-finalgear.htm
http://home.att.ne.jp/yellow/onmitu/lsd.htm
2011/1/26(水) 午後 6:09返信する
http://flat.dreamblog.jp/blog/2446.html
http://www.suzukisport-racing.com/faq/faq_lsd.html
2011/1/26(水) 午後 6:48返信する
先日ジムニーの5.375ファイナルを組んだ
エブリィDA51Vのファイナルギア。
減速比は5.857。
http://blog.livedoor.jp/cozylights/archives/2006-08.html
2011/1/26(水) 午後 6:50返信する
http://www.g-tenryu.com/car/kaputi/kaputi.htm
http://kimura-jidousha.com/company/index.html
http://sound.jp/mho/used/used-58.htm
2011/1/26(水) 午後 7:01返信する
DA64Vのファイナルリングギアのボルト数は10本ですが,カプチーノのボルト数は8本です。
カプチーノ用LSDをエブリィに移植する場合,8本ボルトの同サイズリングギアを着けなければ
いけません。
また,DA64Vターボミッションのギアは,5速が直結と特殊なギア比。
それ故,ファイナルギアが「4.3」と通常ではありえない高ギア。
カプチーノ用LSDをエブリィに移植する場合,8本ボルトの同サイズリングギアかつ,ファイナル
ギア比が4.3に近いリングギアを装着しなければならないことになります。
(ファイナルギアの場合,数字を落とすと高ギア,あげると低ギアになります)
スズキ純正のリングギアをわかる範囲でリストアップしてみました。
では
http://www5.famille.ne.jp/~skinski/e-finalgear.htm
2011/1/26(水) 午後 7:05返信する
ギア比の低いのから順に(本数はボルト数)
6.428(10本)
6.142(10本DA64V NAAT)
5.857(10本DA64NAAT)
5.375(8本,10本DA64ターボAT)
5.125(8本カプチーノMT,10本DA64NAMT)
4.875(10本SJ10II)
4.777(10本SJ30)
4.625(8本カプチーノAT)
4.556(10本SJ20)
4.555(10本DA32エブリィランディ)
4.300(10本DA64ターボMT)
4.111(10本SJ40)
4.090(8本JA11AT)
3.909(8本JB32)←サイズわからず
2011/1/26(水) 午後 7:05返信する
1
Bevel pinion & gear set
27300-80860-000
STD,SA,SB,SC;NT:8,41 12 340 р.
2
スペーサ,ピニオンベアリング
27315-80F00-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
3
Shim,30x38x1
09170-30381-100
STD,SA,SB,SC; 1 290 р.
シム,30X38X1.03
09170-30381-103
STD,SA,SB,SC; 30X38X1.03 не продаётся
Shim,30x38x1.06
09170-30381-106
STD,SA,SB,SC; 1 290 р.
シム,30X38X1.09
09170-30381-109
STD,SA,SB,SC; 30X38X1.09 не продаётся
Shim,30x38x1.12
09170-30381-112
ST
2011/1/26(水) 午後 7:36返信する
Shim,30x38x1.15
09170-30381-115
STD,SA,SB,SC; 1 290 р.
Шайба (T:0.90)
09181-30043-000
STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.90) не продаётся
Shim, t 0.9
09181-30164-000
STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.90) 110 р.
Шайба (T:0.95)
09181-30044-000
STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.95) не продаётся
Шимма
09181-30165-000
STD,SA,SB,SC; Shim (t:0.95) 110 р.
Shim,bevel pinion t0.72
29521-74C40-000
STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р.
2011/1/26(水) 午後 7:38返信する
Shim,bevel pinion t0.75
29521-74C50-000
STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р.
Shim,t/f pinion brg t0.78
29521-74C60-000
STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р.
Shim,bevel pinion t0.81
29521-74C70-000
STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р.
Shim,bevel pinion t0.84
29521-74C80-000
STD,SA,SB,SC;CHKK 104 р.
4
ベアリング,25X62X18.25
09265-25005-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
5
Rt 30x72x21 brg
09265-30012-000
STD,SA,SB,SC; 2 466 р
2011/1/26(水) 午後 7:39返信する
6
Oil seal,diff input
27371-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 349 р.
7
Flange,universal joint
27110-63202-000
STD,SA,SB,SC; 1 283 р.
8
Nut,drive pinion
27375-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 196 р.
9
ピニオン,ディファレンシャル
27331-83000-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
10
ギヤ,ディファレンシャル
27341-64B00-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
2011/1/26(水) 午後 7:40返信する
11
Вал шестерни
27351-64B20-000
STD,SA,SB,SC; 462 р.
12
Spring pin,5x45
09205-05003-000
STD,SA,SB,SC; 55 р.
13
Шайба упорная
09164-15006-000
STD,SA,SB,SC; 560 р.
14
Шайба (35X46X1.0)
09160-35002-000
STD,SA,SB,SC; 610 р.
Шайба (35X46X1.1)
09160-35003-000
STD,SA,SB,SC; 770 р.
Шайба (35X46X0.9)
09160-35004-000
STD,SA,SB,SC; 770 р.
2011/1/26(水) 午後 7:42返信する
Шайба (35X46X0.9)
09160-35006-000
STD,SA,SB,SC; 660 р.
Шайба (T:0.95)
09160-35008-000
STD,SA,SB,SC; 165 р.
Шайба (35X46X1.05)
09160-35009-000
STD,SA,SB,SC; 770 р.
Шайба (35X46X1.15)
09160-35010-000
STD,SA,SB,SC; 740 р.
15
Case,diff
27411-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 3 565 р.
16
ボルト,10X18.5
09103-10200-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
2011/1/26(水) 午後 7:43返信する
17
Bearing,diff side
27395-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 1 450 р.
18
Shim,diff side t2.30
27453-80F00-230
STD,SA,SB,SC; 271 р.
Shim,diff side t2.36
27453-80F00-236
STD,SA,SB,SC; 271 р.
Shim,diff side t2.42
27453-80F00-242
STD,SA,SB,SC; 271 р.
Shim,diff side t2.48
27453-80F00-248
STD,SA,SB,SC; 271 р.
Shim,diff side t2.54
27453-80F00-254
STD,SA,SB,SC; 271 р.
2011/1/26(水) 午後 7:44返信する
Shim,diff side t2.60
27453-80F00-260
STD,SA,SB,SC; 271 р.
19
Seal, defferential side oil
27431-73B20-000
STD,SA,SB,SC; 212 р.
20
Flange comp,drive shaft
27780-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 3 634 р.
21
Болт (10X30)
09119-10049-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Болт
09119-10049-XC0
STD,SA,SB,SC; 110 р.
22
Гайка
08316-10103-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Гайка
08316-1010B-000
STD,SA,SB,SC; 110 р
2011/1/26(水) 午後 7:45返信する
23
Кольцо
09381-24001-000
STD,SA,SB,SC; Ring (od:24,d:1.6) 55 р.
24
Carrier assy,diff
27450-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 17 432 р.
25
Болт
09111-10054-000
STD,SA,SB,SC; 1 210 р.
26
カバー,ディファレンシャル
27461-80F00-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Cover,diff
27461-80F01-000
STD,SA,SB,SC; 10 283 р.
27
Болт
01550-08303-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Болт
01550-0830B-000
STD,SA,SB,SC; 110 р
2011/1/26(水) 午後 7:46返信する
28
Заглушка
09246-16010-000
STD,SA,SB,SC;マグネットツキ 1 500 р.
29
Заглушка
09247-16005-000
STD,SA,SB,SC; 1 360 р.
30
Прокладка (16X22X2.0)
09168-16002-000
STD,SA,SB,SC; 55 р.
31
Plate,oil protect
27465-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 69 р
2011/1/26(水) 午後 7:47返信する
32
Болт
01500-06103-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Винт
01500-0610B-000
STD,SA,SB,SC; 55 р.
33
Union,t/f breather
24714-56F00-000
STD,SA,SB,SC; 152 р.
34
Шланг топливный
09355-70125-600
STD,SA,SB,SC;L:600>40 231 р.
35
プラグ,ブリーザ
24821-78000-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
36
Mount,diff rear
29658-80F00-000
STD,SA,SB,SC; 779 р.
2011/1/26(水) 午後 7:48返信する
37
Gear,speedometer drive
26121-80F00-000
STD,SA,SB,SC;NT:6 911 р.
38
Gear,speedometer driven
26131-80F00-000
STD,SA,SB,SC;NT:27 779 р.
39
Case set,speedometer gear
29430-60810-000
STD,SA,SB,SC; 559 р.
40
Пружина
09205-03022-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Штифт фильтра масляного бака
09205-03028-000
STD,SA,SB,SC; Pin, driveshaft spring 320 р.
41
Кольцо уплотнительное
09280-24009-000
STD,SA,SB,SC; O ring 110 р
2011/1/26(水) 午後 7:49返信する
42
オイルシール,7X16X5
09282-07002-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
43
Болт
01550-06123-000
STD,SA,SB,SC; не продаётся
Болт скрепляющий
01550-0612B-000
STD,SA,SB,SC; 110 р.
44
Заглушка
09246-16010-000
STD,SA,SB,SC; 1 500 р.
2011/1/26(水) 午後 7:50返信する
昔(この車の時代)
伝達効率は同じ歯の形状のハイポイドなのに?ピニオンとリングギヤの寸法/枚数/比率からか?
トヨタのデファレンシャルは日産より5%ほど効率が高い設計だった
日産もR230デフからトヨタに伝達効率は追いついたそうだが・・・
バックラッシュを0.08~0.13で決める
歯当たりの位置確認は光明炭を極少量
3枚だけに塗って1回転させて精度を高める
http://simex.sakura.ne.jp/blog/2007/01/5125_1.html
2011/1/27(木) 午前 0:53返信する
FD3:4.1(10+41)>4.3(10+43)換装
shim:R001-27-413
シムの厚みを変えることでピニオンギアの位置が
矢印の方向に変化します。
キャリアに対してベアリングの位置は固定になるので
厚くすれば左側に、薄くすれば右側にギアの位置が動きます。
http://www.auto-r.com/sagyou/fd3s/nifddif/nifddif.html
2011/1/27(木) 午前 1:10返信する
このキャリーはまだ走行が10万キロほどしか走ってない(元年式)のでエンジンは調子がよく、捨てるにはもったいない。以前からエンジンブレーキのときベアリングのイオンが出ていたが、最近知り合いにこの車を貸したところ大型車の排気ブレーキのような音がすると言われたので、そろそろ修理の時期かと思い音の原因を探ることにした。
アクセルオンのときは良いがアクセルオフのとき駆動系のベアリングの音がする。この年代のスズキのFR車の5速ミッションは5速ギヤのベアリングから音が出始めるものがあり、この車もそれだと思っていたが、バラす前に確認をと思い、ジャッキアップして回してみることにした。確かめて良かった、ミッションに調整用のロングドライバーを当てて音を聞いたところ普通の作動音しかしない。デフに当てて音を聞くとこっちの方がにぎやかな音がしている。危なくミッションを分解するところだった。
http://43676984.at.webry.info/200808/article_1.html
2011/1/27(木) 午前 1:14返信する
最後にドライブピニオンシャフトを外しベアリングを点検したら、ドライブピニオンベアリングのフランジ側のベアリングがダメ、レース及びロラーに傷、剥離有。押しつけて回すと引っ掛かりがありこれがイオンの原因と判明。ギヤ側のベアリングはぎりぎりセーフ、再使用する。
交換部品はベアリング(ドライブピニオンシャフトフランジ側)、ドライブピニオンオイルシール、ドライブピニオンロックナット、ドライブピニオンスペーサー、デフサイドベアリングシム(0.9ミリが2枚入っていたがバックラッシュ調整用に0.1と0.3と0.5を1枚ずつ注文)とギヤオイル 以上で部品代は5000円位。
http://43676984.at.webry.info/200808/article_1.html
2011/1/27(木) 午前 1:18返信する
総合プレロードは 4kgでやはり軽めで基準値の半分位
バックラッシュの基準値は 0.13~0.18
測定値は0.07
でも焦りません。hatの昔の感覚が甦ってきます。
hatの感覚では0.15の最高の状態。
http://www.a-i-net.com/86baka/071022.html
2011/1/27(木) 午前 1:21返信する
セドグロ用H190系ファイナルドライブに採用された主な最終減速比ファイナルギヤ比 3.889 4.111 4.375 4.625
リングギヤ歯数:ドライブピニオンギヤ歯数 35:9 37:9 35:8 37:8
Y31営業車用LSD付きH190A型ファイナルドライブ部品番号 38300-V7312 38300-V7412 38300-V7512
歯数比 4.111 4.375 4.625
http://members3.jcom.home.ne.jp/230hb/jikken_kun/LSD/index.htm
2011/1/27(木) 午前 1:45返信する
http://fanfan777.naturum.ne.jp/e669661.html
基準値
T=0.39-0.69N・m{4-7kgf・cm}
総合プレロード=ドライブピニオンプレロード+0.29-0.49N・m{+3-5kgf・cm}
ピニオンをリヤディファレンシャルケースの方向へ固定し、バックラッシュを点検する。
基準値
0.05-0.20mm
デイフアレンシヤルドライブピニオンプレロード調整
限度
T=245N・m{2500kgf・cm}以下
T'=223N・m{2273kgf・cm}以下(トルクレンチ2800F使用時)
リヤディファレンシャルケースを正転、逆転させてバックラッシュを測定する。
基準値
0.10-0.15mm
■ 注 意 ■
リングギヤ円周上の3箇所以上で測定する。
http://www.irsural.ru/caldina24x/x343/servinfo/x34300000m9000a.html
2011/1/27(木) 午前 2:24返信する
http://www.ehow.com/how_2159877_set-up-differential.html
Checking the Pattern
http://www.differentials.com/install.html
http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=13&ved=0CCAQFjACOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.worldseed.org%2Fcms%2Fmedias%2Ffile%2FTradeIssues%2FDiseasesResistance%2FStrainIdentification%2FSpinach_downy_mildew_Differentials_29102010.pdf&ei=BaBATdbrIYW2vQPB4b2pAw&usg=AFQjCNGCkl7hsLFkduptvB6LZdYE0gbvzA
2011/1/27(木) 午前 7:39返信する
http://www.bimmers.com/02/
http://www.rc-fan.com/shop/differential-set-up-platform-3racing-st017-p-90019810.html
2011/1/27(木) 午前 8:26返信する
Ring & Pinion gears
The driveshaft is connected to and drives the pinion gear, which in-turn drives the ring gear at a reduced rate and at a 90 degree angle from the driveshaft. The ring gear is basically connected to the wheels.
Backlash
This is the term used to describe the "clearance" between the ring & pinion gears and is usually measured in thousandths-of-an-inch by a dial indicator. Example .008-.012
http://www.thedirtforum.com/differential.htm
2011/1/27(木) 午前 8:27返信する
Drive / Coast
The drive side of the ring gear is the side of the tooth that is contacted when the vehicle is accelerating / The coast side is the side of the tooth on the ring gear that is contacted when the vehicle is decelerating (during engine-braking).
Pattern
This refers to the tooth contact area of the gearset; In other words, Where the Ring gear and the Pinion gear "Rub" together.
2011/1/27(木) 午前 8:29返信する
Preload
The Pinion bearings and Carrier bearings run a little tight, similar to the way a wheel bearing should be "loaded". The tapered bearings are adjusted to eliminate any play and then they are set a little tighter, making them a little "hard to turn". This is measured by checking the torque required to turn the bearings with a dial torque wrench. Example 15 to 25 in.lbs.
2011/1/27(木) 午前 8:32返信する
Pinion Depth
This is set with "pinion shims" and controls how the pinion contacts the ring gear in relation to the axle center.
Crush Sleeve
A piece of "pipe" that is used to hold the pinion bearings apart and offer some resistance for the pinion nut. The pinion nut must be tightened down, crushing the crush sleeve, until proper pinion preload adjustment is achieved.
2011/1/27(木) 午前 8:32返信する
http://www.efunda.com/designstandards/gears/gears_auto_diff.cfm
http://www.motorera.com/history/hist10.htm
http://theleeburton.blogspot.com/2009/03/harmonic-differentials.html
2011/1/27(木) 午前 8:41返信する
S13:
Disk-friction:38433-N9000
Pinon:31 -1
ring: -2
backlash:0.11mm
preLOAD:9kgf-cm
http://tgkj.fc2web.com/fudan/f-68.html
2011/1/27(木) 午前 8:45返信する
http://www.drivetrain.com/parts_catalog/ring_and_pinions/gm_8.875_ring_and_pinions.html
http://www.rsmotorsport.com.au/technical/files/
2011/1/27(木) 午後 0:33返信する
Checking the Pattern
Check the pattern for proper pinion depth only after setting the backlash. Brush three or four of the ring gear teeth with a moderate coat of gear marking compound in two different places on the ring gear. Rotate the ring gear past the pinion gear three or four times and then back so the pattern can be seen.
http://www.differentials.com/install.html
2011/1/28(金) 午前 0:01返信する
Pinion depth is indicated by the position of the pattern between the face and flank of the ring gear teeth. Backlash must be kept within specifications, and will therefore only slightly affect the pattern between the heel and toe of the ring gear teeth. Housing alignment and pinion bearing bore alignment can also affect the pattern from heel to toe and can not be corrected without machine work. In some cases an ideal heel to toe pattern can not be achieved.
2011/1/28(金) 午前 0:02返信する
If the backlash is within specifications, you may disregard the heel to toe pattern. A contact pattern that is centered from face to flank always indicates correct pinion depth even if a pattern that is centered from heel to toe can not be obtained.
2011/1/28(金) 午前 0:03返信する
If the contact pattern is towards the face of the ring gear teeth then the pinion is too far away from the ring gear. Adjust the pinion shims to move the pinion gear towards the ring gear centerline (add shims; subtract shims for pinion support designs).
2011/1/28(金) 午前 0:04返信する
If the contact pattern is towards the flank of the ring gear teeth then the pinion is too close to the ring gear. Adjust the pinion shims to move the pinion gear away from the ring gear centerline (subtract shims; add shims for pinion support designs).
2011/1/28(金) 午前 0:05返信する
Acceptable Contact Pattern - Click to see larger image Pinion is too shallow - Click to see larger image Pinion is too deep - Click to see larger image
2011/1/28(金) 午前 0:06返信する
When changing the pinion depth, make large changes (0.005" to 0.015") until the pattern is close. By making adjustments that move the pinion too far, you can determine that the correct pattern is somewhere between the two extremes. Then make smaller changes (0.002" to 0.004") until the pattern is centered between the face and the flank of the ring gear teeth.
2011/1/28(金) 午前 0:07返信する
When setting up a used ring & pinion, pay more attention to the pattern on the coast side of the ring gear teeth and pay less attention to the drive side. Low mileage gears should be patterned as if new.
2011/1/28(金) 午前 0:08返信する
http://www.drivetrain.com/parts_catalog/ring_and_pinions/ring_and_pinion_installation_instructions.html
2011/1/28(金) 午前 0:14返信する