The OBD-II spec requires a connector within a certain distance of the steering wheel. If you haven't got one can you be sure it's OBD-II?
If it is OBD-II then you could just add a connector and use one of the devices that AdderD mentioned, although I have no experience with them. You're going to have to connect to the bus anyway, right?
Failing that then I see no reason why you couldn't use the XBee shield with the CAN-Bus shield. The CAN-Bus uses SPI to communicate with the Arduino, which can then send any data recieved out via the UART to the XBee. You'd probably have to go with an XBee with a chip antenna as the CAN-Bus shield would have to go at the top because of its DB9 plug/socket.
コメント(11)
PC oscilloscope
http://blogs.yahoo.co.jp/makim7aki200/48768336.html
EXCELでFFT:応用例サーチ
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/22155132.html
2009/8/27(木) 午後 6:46[ ogw*og*3 ]
ドミナント、p211
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/trackback/823222/29422422
レセシブ、p211
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/29422459.html
2009/8/27(木) 午後 6:51[ ogw*og*3 ]
ツイスト・ペア線、p210
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/29422422.html
終端抵抗、p210
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/29422386.html
シングル・エンド、p211
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/29422386.html
ディファレンシャル・エンド、p211
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/29422422.html
2009/8/27(木) 午後 7:02[ ogw*og*3 ]
自動車整備技能登録試験の問題と模範解答
http://www.paradise-mall.co.jp/yamasei/kensyu_sight/sub2/H20_2toroku_kaito.htm
2009/8/28(金) 午前 9:34[ ogw*og*3 ]
整備士登録試験 過去の問題と解答
http://www.paradise-mall.co.jp/yamasei/kensyu_sight/sub4.htm
2009/8/28(金) 午前 9:40[ ogw*og*3 ]
http://www.ls2.com/boggs/a4/DTC%20P1810%203.8.htm
2009/8/30(日) 午前 1:03[ ogw*og*3 ]
CAN通信の規格に関する記述として,不適切なものは次のうちどれか。
(1) デジタル信号の「0」はドミナントといいメッセージの送受信の作動が行われていない。また,「1」はレセシブといい,メッセージの送受信の作動が行われている。
(2) 高速CAN通信の場合は,ECUより信号が出力されると,終端抵抗の電圧降下によりCAN-HとCAN-Lの間にレセシブ0V,ドミナント2Vの電圧の差が発生する。
(3) CAN通信の「メッセージ」のデータ構成の識別子フィールドは,複数のメッセージが同時に送信されそうになったときの優先順位を表している。
(4) CAN通信の「メッセージ」のデータ構成のアック・フィールドは,正常受信信号を表し,正常に受信したときに受信ユニットが「1」を書き込んで返信する。
http://www.jidoshaseibishi.com/commentary/1S/2008_11/No12/No12.html
2009/8/31(月) 午後 2:56
Japan
Compass Lab. Inc.
2F Aoi-Bldg , 7-9-17 Kishi-machi, Saitama-shi
Saitama-ken 336-0012 JAPAN
Phone: +81 (0)48-834-7066
Fax: +81 (0)48-834-7066
e-mail: sales@compass-lab.com
WWW: http://www.compass-lab.com
http://www.canusb.com/dealers.htm
2010/11/13(土) 午前 1:14
The OBD-II spec requires a connector within a certain distance of the steering wheel. If you haven't got one can you be sure it's OBD-II?
If it is OBD-II then you could just add a connector and use one of the devices that AdderD mentioned, although I have no experience with them.
You're going to have to connect to the bus anyway, right?
http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1289475308
2010/11/14(日) 午前 6:29
Failing that then I see no reason why you couldn't use the XBee shield with the CAN-Bus shield.
The CAN-Bus uses SPI to communicate with the Arduino, which can then send any data recieved out via the UART to the XBee.
You'd probably have to go with an XBee with a chip antenna as the CAN-Bus shield would have to go at the top because of its DB9 plug/socket.
http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1289475308
2010/11/14(日) 午前 6:32
CAN Database Documents
http://www.racelogic.co.uk/_downloads/vbox/Vehicles/Other/Docs/Alfa%20Romeo-147%20(Type%20937).pdf
2018/2/20(火) 午前 9:59[ ogw*og*3 ]