2013 Toyota’s full-size pickup Tundra:USA:CCK:alignment:

2013 Toyota’s full-size pickup Tundra:USA:CCK:alignment: ( その他環境問題 ) - 車QF - Yahoo!ブログ

 

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2013 Toyota’s full-size pickup Tundra:USA:CCK:akignment:


Upper armの取りつけ部前、後ろを結ぶ軸はy軸に対し(側面から見て) x軸(全長方向)に対し
前方に傾斜して設定されている。z軸面に対しては(未確認)

図上数値43/292らの推定では 約8.3度程度で、ここの前後の偏心カムでcam,casなどが調整できる。(これらは、出荷状態を元にした調整範囲で、人為的な対応は必ずしも全てを保証されない。)


x軸全長方向
y軸車巾方向
z軸高さ方向

 

 

 コメント(18)

  

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2015 Toyota Tundra TRD Pro: First Drive

http://news.pickuptrucks.com/2014/05/2015-toyota-tundra-trd-pro-first-drive.html

2015/1/12(月) 午後 2:55ogw*og*2

  

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Wheelbase
Length
Width
Height
Tread-Front
Tread-Rear
Curb Weight
126.8 inches
209.8 inches
79.9 inches
75.8 inches
67.9 inches
67.9 inches
4,730 pounds

Specifications based on 2010 Toyota Tundra 4.6L-V8 4x2 Regular Cab with standard bed size

http://www.truespeedcommunication.com/media_kits/kyle_busch_motorsports/Toyota%20Tundra%20Spec%20Sheet%20FINAL.pdf

2015/1/12(月) 午後 3:10ogw*og*2

  

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Camber is usually set slightly positive. In the case of the Tundra and Sequoia,
the spec is about +0.25 degrees.

2015/1/12(月) 午後 11:03ogw*og*2

  

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caster

My Tundra can be "in spec", according to Toyota, with caster at one-half (1/2) degree, which is blitheringly stupid of them -- it is UNSTABLE.

http://www.toyota120.com/forum/showthread.php?t=19595

2015/1/12(月) 午後 11:07ogw*og*2

  

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SAI:10..87degree(2WD),10.41degree(4WD)

WHEEL ALIGNMENT Year Model Caster Camber Toe-in (in.) Steering Axis Inclination (Deg.)
Range (+/- Deg.) Preferred Settings (Deg.) Range (+/- Deg.) Preferred Settings (Deg.)
2001 2WD 0.75 2.05 0.75 -0.12 0.06+/-0.08 10.87
4WD R 0.75 1.07 0.75 0.33 0.07+/-0.08 10.41

1All alignment figures based on nominal ride height and standard tires

2015/1/12(月) 午後 11:39ogw*og*2

  

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Below is a picture of the Excel spreadsheet with approximately the correct suspension and strut mounting points entered into the formula, and a graph of the camber curve over the suspension travel, in degrees of lower control arm movement and also in inches of up and down wheel movement:

http://fepower.net/Drag%20Week/rtdw11-101114.html

2015/1/13(火) 午前 6:32ogw*og*2

  

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Analytical models correlation for vehicle dynamic handling properties

http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1678-58782011000400007&script=sci_arttext

2015/1/13(火) 午前 6:35ogw*og*2

  

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Automobile Ride, Handling, and Suspension Design

http://www.rqriley.com/suspensn.htm

2015/1/13(火) 午前 6:45ogw*og*2

  

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Your thoughts?
http://www.fiero.nl/forum/Forum3/HTML/000116-13.html

2015/1/13(火) 午前 7:26ogw*og*2

  

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tundra

http://www.toyotacertified.com/ebrochures/13_tundra.pdf

2015/1/13(火) 午前 7:46ogw*og*2

  

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Tundra | 2007-2014

http://bds-suspension.com/instructions/028702.pdf

2015/1/13(火) 午前 7:49ogw*og*2

  

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アライメント調整とは?

http://ashimawari.tireman.co.jp/cgi-bin/ashimawari/siteup.cgi?category=1&page=0

2015/1/14(水) 午後 5:09ogw*og*2

  

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従来からあるトーインゲージ及び
キャスター&キャンバーゲージを使用しています。

http://www.funnydrive.h-inds.com/araimennto-setumei.html

2015/1/14(水) 午後 6:37ogw*og*2

  

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シム調整式アライメント測定

http://www.kts-web.com/shop_menu/alignment/shim.html

2015/1/14(水) 午後 6:59ogw*og*2

  

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jzz30

alignment

http://detail.chiebukuro.yahoo.co.jp/qa/question_detail/q12106279647

2015/1/14(水) 午後 7:46ogw*og*2

  

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Rx=input('Rx=') ; // R点x値
Ry=input('Ry=') ; // R点y値
Fx=input('Fx=') ; // F点x値
Fy=input('Fy=') ; // F点y値
Cx=input('Cx=') ; // C点x値
Cy=input('Cy=') ; // C点y値

h=Cy-Fy
CAS=Fx-Rx

L2=sqrt(h^2+CAS^2)

概算値

2015/2/6(金) 午前 6:06ogw*og*2

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