BZ:C240:W202086:ENG:V6:始動悪いエンストDIAG:15-0.4542:NGH:i-scan:
1ヵ所のみスパーク確認との連絡あり。 その際プラグに燃料の痕跡は感じられなかった」とのこと。
始動に十分な点火系全体の確認も必要が、スパークが一部にあるという点は 留意しておきたい。
燃料系統の点検をするというので、その結果をまちたい。
燃料系に間違いはないようだ。Y社の優秀な一部メカには感謝していたようだが、応対に 問題のあるフロントには?を感じたようだ。お客様にそのような雰囲気をさとられるとは 情けない。
データからある程度切り分けができたようなので、そのデータも検証できるとよいのだが。
図は現車とは少し違いもあるようで、配線の接続部に注意したい。
i-scan:
でシリンダー#*のスムーズ作動 」という項目が目にとまり少し観察してみた。
.00を中心に各気筒別に表示されているが、(-0.91~-0.45~0.00~0.45~0.91~1.36)
などと変動していた。1/s^2の表示。 #1: -0.45~0.00~1.36 #4: -0.91~0.45~0.00 #3: 0.00~0.45
#6: -0.45~0.00 #2: 0.00~0.45 #5: 0.00~0.45~0.91~1.36
別項目の シリンダー#*の故障カウンター 」なるものは 0 から全く変動はなかった(正確に反映されているのかは、未確認!)
エンジンがは暖機状態でIDL 706~713 rpmで ほぼ安定していた。若干の条件の違いはあるが参考にしておきたい。
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Code 1542 (Pedal Value Sensor or Throttle Position Sensor)
2012/2/10(金) 午後 5:27返信する
Can't find 2001 C240 Throttle Position Sensor/Pedal Travel Sensor online
I think I have determined that my TPS needs replacement. I want to buy one online then have a Bring Your Parts place put it in.
2012/2/10(金) 午後 5:28返信する
However, my problem is that I can't find the Throttle Position Sensor for sale anywhere for my 2001 C240. It is bizarre. On every website I look at, they sell lot of these, but not for my car. I have seen it called Pedal Travel Sensor as well, but it's also not for sale for my car.
Would one for an M class work for my car? Or can someone point me in the right direction?
2012/2/10(金) 午後 5:28返信する
You need to use the MB EPC. Electronic Parts Catalog. Used by dealerships, available to the public. I use it everyday.
http://epc.startekinfo.com
Register, it's free. You must use a CC# as a precaution, it's to not allow just anybody to casually register. It will NOT charge you anything nor save your CC information.
2012/2/10(金) 午後 5:31返信する
From there you can type in your VIN # and you can pull up any part that appeared in your car from easy-to-use drop down menus.
http://www.benzworld.org/forums/w203-c-class/1578333-cant-find-2001-c240-throttle-position.html
2012/2/10(金) 午後 5:32返信する
My 2002 c240 stalls when going up mountain road or if it is really hot outside with a/c on....when your car stall check how the coolant temp by using multifunction switch on steering
2012/2/10(金) 午後 5:43返信する
when your car stall check how the coolant temp by using multifunction switch on steering wheel you can see on instrument cluster display rang should be between 80 dig to 95dig if it's withing the range check crank angle sensor, normally crank angle sensor play when it's too hot if it's play need to be replace it's bit hard to do in 112 engine in c class.
2012/2/10(金) 午後 5:44返信する
Hi, I have a mercedes C240 2001 and just lately the idle speed has dropped to about 600rpm and the car feels like it wants to stall. Any ideas ?
Posted by pistol1 on Jun 21, 2009
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2012/2/10(金) 午後 5:46返信する
Yes,check the fuel pressure & filter. There's about a million other things to cause this,so start simple. Ask again if this doesn't help.
By Pete MacSparran Jun 21, 2009
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This Solution was Helpful
http://www.fixya.com/cars/t2427835-mercedes_c240_2001_low_idle_speed
2012/2/10(金) 午後 5:47返信する
My 2002 C240 will not crank
I have a C240 and I have had it towed to the mechanic 5 times for this same problem. They can not find any problems. They replaced the fuel pump relay and that did not solve the problem. Computer has been replaced, still not cranking.
Posted by barksdales20 on Jul 12, 2009
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2012/2/10(金) 午後 5:48返信する
starter or selenoid
By twin_turbosu Jul 12, 2009
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0
merc 220 wont turnover.new battery ignition lights come on then turn key nothing happens?
By plaster4u Jul 10, 2011
2012/2/10(金) 午後 5:50返信する
MERCEDES C240 WILL NOT START, ENGINE TURNS OVER,
MERCEDES C240 WILL NOT START, ENGINE TURNS OVER STRONG; HOWEVER, APPEARS THAT NO FUEL IS IGNITING. CAR WAS BEING DRIVEN AND JUST SHUT DOWN, CODE PO304, PO305, PO221...Yup, either NO
2012/2/10(金) 午後 5:51返信する
By domend May 11, 2010
what ever happened ? My c240 is experiencing the same problem.
Solutions (1)
Yup, either NO fuel or NO spark !!
By robbyvb_tech Aug 11, 2009
2012/2/10(金) 午後 5:53返信する
H16型Cクラスを再始動しようとしたら、途中までセルが回りましたが、エンジンが掛からない状況になりました。ディーラーが盆休みだったので今日からやっと修理開始になりましたが、結局燃料ポンプの故障で、修理に20万円掛かると言われました。フィルター詰まり、タイヤの編磨耗でこれも要交換との事でしたが、実は昨年車検を受けたばかりで、これらの部品は交換したばかりです。ここぞとばかりにむしりとる○ナセに恐怖を覚えました。
http://minkara.carview.co.jp/car/mercedes-benz/c-class/qa/unit140812/
2012/2/10(金) 午後 5:56返信する
220ベンツ燃料漏れ修理です。
http://www.sawada-autoservice.com/electrical/index.html
2012/2/10(金) 午後 6:00返信する
W203|エンスト・エンジン始動不良
http://motorize.jp/repair/repair-035.html
2012/2/10(金) 午後 6:14返信する
C240がエンジン不調で入庫してきた。
街中走行中に突然エンジンが停止したそうだ。
走行㌔は112000km。
ノーメンテナンスっぽいコンディション。
C240は4気筒でダイレクトイグニッションが2個ついており、それを分配しているシステム。
この一つがダメなのでエンジンが止まってしまったのだ。
http://f1mono.gifulog.com/e156714.html
2012/2/10(金) 午後 6:24返信する
C240 V6 .2002. FUEL GAUGE VALVE / FUEL SENSOR
I've MERCEDES C240. 2002. W203
My FUEL GAUGE VALVE is down & it doesnt move at all. It just sits under empty (not blinking when i start engine) and when you check the screen in the cluster it says the range is ---. pls if anyone can advice me how to solve this problem...
http://www.benzworld.org/forums/w203-c-class/1600934-c240-v6-2002-fuel-gauge-valve.html
2012/2/10(金) 午後 6:35返信する
Assuming you have not done any work on the instrument cluster, the rear SAM or the fuel sender, it sounds like one of those parts has gone bad.
2012/2/10(金) 午後 6:37返信する
If you have done any work on those parts, then you may have replaced one with a newer version that uses updated wiring, in which case you will need to replace the other two parts with updated versions as well. You might try pulling the fuel sender fuse with the ignition in position 2 (but the engine NOT running) to see if it will reset it, but that's a long shot.
2012/2/10(金) 午後 6:37返信する
Take the back seat bottom out and look closely at the passenger's side fuel pump/fuel level sensor and at the driver's side fuel level sensor/sending units. Make sure that the small triangle that is stamped into the top of each of those units is pointing exactly to the marks on the frame area.
2012/2/10(金) 午後 6:38返信する
If either of these units in not properly aligned, the float can get stuck which would give a false tank reading. If you aren't lucky enough for this to be the cause, then as the previous poster said, it is most likely a faulty level sensor. The problem is it could be either one of the units.
2012/2/10(金) 午後 6:39返信する
You could unplug the electrical connection of the driver's side sending unit and see if the gauge changes. I sort of remember that there is a pressure sensor in the driver's side unit as well but it is a smaller connector that I recall and you shouldn't have to remove that (although that's from memory).
2012/2/10(金) 午後 6:39返信する
BE VERY CAREFUL in your troubleshooting of these units as there is gas and gas vapor involved in that area! Do not drop tools or anything that would give a spark if you remove either side!
2012/2/10(金) 午後 6:40返信する
A special tool is needed to remove the ring that hold each unit down. You can make one out of a short piece 2x6 planed down and notched in the middle. I think the tabs need to be 1" to fit in between the ring spokes that I remember. Then you can just take a large Crescent wrench on the wood and unscrew the ring.
2012/2/10(金) 午後 6:41返信する
Hi i was wondering if you can help me with a problem on a 2001 C200 Kompressor.
I changed the fuel pump because sometimes it worked and sometimes not with a new one that has the same number part but the fuel gauge and the pump doesnt work
2012/2/10(金) 午後 6:44返信する
but with the new one the problem was still there so i checked the fuse box and i found that a terminal of the fuse box was burned by a short cut so the terminal sometimes make contact and that was the problem now the pump works but the fuel gauge not and i dont know if a have to change the sam
2012/2/10(金) 午後 6:45返信する
because the scantool gives me two codes B1044- Under voltage <10.4 and B1085 B4 component fuel indicator fault. I read here that theres a way to reset it or a way to know if i must change the rear sam and the fuel sensor or just one
Thanks
2012/2/10(金) 午後 6:46返信する
starting a c240 v6 conversion to a c43 amg - MBClub UK - Bringing ...
www.mbclub.co.uk/.../120440-starting-c... - キャッシュ - このページを訳す
投稿 75 件 - 4 人の編集者 - 2011年11月17日
hi all as many may know i have a c240 v6 sport im going to be converting it soon to a c43 i have collected c43 ... Regarding the fuel pump and filter, the 43 items are different from any other 202, they are different to the ClK 430 ...
2012/2/10(金) 午後 6:48返信する
Compatible Vehicles Year Make Model Engine
2006 Mercedes-Benz C230 V6-2496cc 2.5L DOHC F/I Vin 272.920
2003 - 2005 Mercedes-Benz C230 L4-1796cc 1.8L DOHC F/I Supercharged
2002 Mercedes-Benz C230 L4-2295cc 2.3L DOHC F/I Supercharged Vin 111.981
2002 - 2005 Mercedes-Benz C240 V6-2597cc 2.6L SOHC F/I Vin 112.912
2004 - 2005 Mercedes-Benz C240 V6-2597cc 2.6L SOHC F/I Vin
2012/2/10(金) 午後 7:06返信する
2001 Mercedes-Benz C240 V6-2597cc 2.6L SOHC F/I
2006 - 2007 Mercedes-Benz C280 V6-2996cc 3.0L DOHC F/I Vin 272.941
2006 - 2007 Mercedes-Benz C280 V6-2996cc 3.0L DOHC F/I Vin 272.940
2002 Mercedes-Benz C32 AMG V6-3199cc 3.2L SOHC F/I Supercharged
2002 - 2005 Mercedes-Benz C320 V6-3199cc 3.2L SOHC F/I Vin 112.946
2001 Mercedes-Benz C320 V6-3199cc 3.2L SOHC F/I
2003 - 2005 Mercedes-Benz CLK320 V6-3199cc 3.2L SOHC F/I
2012/2/10(金) 午後 7:06返信する
A11追加基板(?基盤)、失敗。
http://blogs.yahoo.co.jp/fumfumneko/12241044.html
エンジンを再始動してみた
http://blogs.yahoo.co.jp/matu1701/3169905.html
昇圧回路【V-UP16】
http://blogs.yahoo.co.jp/bg32823/8414228.html
2009/8/14 スパークプラグ交換
http://blogs.yahoo.co.jp/coolcarib1600/5560699.html
スパークプラグ
http://blogs.yahoo.co.jp/kaninukaninu/6010036.html
2012/2/11(土) 午前 4:55返信する
BZ:C240:INJECTION VALVES,FUEL DISTRIBUTOR
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/35722942.html
BZ:C240:FUEL PUMP CABLE
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw3ogw3/35722920.html
2012/2/11(土) 午前 7:22[ ogw*og*3 ]返信する
M112
2012/2/11(土) 午前 8:50[ ogw*og*3 ]返信する
ゆきみの為替研究室(専攻・値幅ww)11月 1日観測w
http://blogs.yahoo.co.jp/whitekuriumu22/6724143.html
収支報告】何かが変わったのでしょうか・・・。
http://blogs.yahoo.co.jp/pyontanmakotan/32982733.html
2007年6月11日
出来事写真:KIHACHIソフトクリーム;ARIO亀有店
http://blogs.yahoo.co.jp/kaz290405/48204876.html
2012/2/11(土) 午後 1:07返信する
BenzC Class 202086 R right door
carme-ka: Mercedes Benz
car name: BenzC Class
model: E-202086
type: Station Wagon
part name of product: R right door
full model: WDB2020862F891532
stock form: $,,P/W, green,M23100, color molding attaching type, protectorkta- attaching, repeated paintingsou, silver,[4578]E80x50cm,[5]A2x3cm 2,[6].G1x1cm 2,[4]H10cm
2012/2/11(土) 午後 1:33返信する
OEM No/Model: 000 470 49 94
Export Ratio: 81% - 90%
Quality Certificate: ISO 9001
Place of Region: China
Payment Terms: T/T
Price Terms: FOB
Delivery Port: Ningbo
Delivery Time: 25 Days
Market Type: After Market
Packing: Neutral
Current Export Market: North America,Western Europe,Eastern Europe,Mid East,Africa
http://zhzpump.en.gasgoo.com/auto-products/1338102.html
2012/2/11(土) 午後 1:53返信する
1997 - 2000 Mercedes_Benz C230
Part Number: 36-10114 AN
Part: Fuel Pump - Fuel Pump
Descript: 2.3L Engine - Manufactured in USA - From I.D. Number F175421
Original Price: $148
Sale Price: $148
Core: $0
Free Shipping!
2012/2/11(土) 午後 1:55返信する
fuel pump for C240-W202086-V6
は以下に近い
Mercedes-Benz C-Class Fuel Pump 0004706394
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/36200155.html
特徴はポンプにビスで固定され、そこから配線が長く上部へ
伸びる。
これより古いタイプでは、+、-をナットで端子を固定していた、
まだ現品を外してないが、もしサンプルが手に入れば端子部の接続を確認しておきたい。
2012/2/11(土) 午後 4:14[ ogw*og*3 ]返信する
relay, fuel pumpは以下のタイプが使われている可能性がある。
Mercedes Benz C - Class 202 - 96Body Fuel Pump Relay 001 542 96 19
http://blogs.yahoo.co.jp/ogw2ogw2/29269323.html
の規格品らしきシンプルなものが使われているようだ。
これの取り付け位置は燃料ポンプのトランク空間にありそうだ。
トランクにはSAMなども年式車種からあるようにジャンクションとか
いくもの装置があるので識別情報が必要だ。
このリレーを見つけておくと、リフト/ジャッキアップしなくても切り分けのポイントとして便利だろう。
2012/2/11(土) 午後 4:28[ ogw*og*3 ]返信する
今回の症状は以前からその兆候はあったようで、
其のつどなんとかつかえていたようです。
ついに、今回始動できなくなり、入庫したようです。
始動すると問題な使えていたとのこと。これは、燃料系の点検でポンプが作動し、そのエンジンの作動状態が物語っているようだ。
2012/2/11(土) 午後 4:48[ ogw*og*3 ]返信する
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BZ:C240:V-BELT
BZ:C240:V-BELT...
2012/2/11(土) 午前 8:32 [ CQF ]
BZ:C240:FUEL PUMP PACKAGE:
BZ:C240:FUEL PUMP PACKAGE: http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/202086/45H/47/030/...
2012/2/11(土) 午前 8:44 [ CQF ]
BZ:C2**:L4:ENG:stall:FUEL PUMP:再発?:+α:KRI:
BZ:C2**:L4:ENG:stall:FUEL PUMP:再発?:+α:KRI: 以前、エンストで燃料ポンプを交換した事例が記憶にひっかかっている。 しばらくして再発したのが原因だが、直接の作業でないので責任はないのだが、 原因が究明できてないので尾を引いているのだろう。 直接作業でないので、 詰めが甘かったのが心の残りとなるのは、リモート探究の辛いところだ。 その辛い点の1つが、説明がくどくなる(これは、うまく説明できない手前の責任大なのだが) ことだ、これはその必死な対
2012/2/11(土) 午後 1:28 [ 車QF ]
Mercedes-Benz C-Class Fuel Pump 0004706394
Mercedes-Benz C-Class Fuel Pump 0004706394...
2012/2/11(土) 午後 2:03 [ 車QF ]
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