Wheel Alignment:Before measuring: ( 自動車 ) - 車QF - Yahoo!ブログ
Wheel Alignment:Before measuring:
1. The lift shall be level including the turntables and roller plates.
A difference left/right of 5mm on the level of a typical vehicle gives a fault of 10'
on the Camber value.
リフトはターンテーブルとローラ板を含め、(レベル)水平にしなければならない。
典型的な車両の水平(レベル)で5ミリメートルの右左差(違い)は、10’の(障害を与える)差と
なり(って)キャンバー値(によって決定されます。)になる。
5mmの水平左右差が10'のキャンバー値の違となる。
水平に留意
2. For the same reason the tyre pattern shall have the same height on all 4 wheels,
and of course the tyres shall be of same type.
4輪のタイヤを同じ条件に揃える。
3. Tyre pressure shall be correct and the loading of the vehicle according to
manufacture specifications.
タイヤの空気圧(が正しいし)を調整しなければならない 、車両の負荷は、仕様を製造する方法。
メーカーの仕様に対応した車両加重に、タイヤ空気圧を調整したまえ。
4. Turntable and roller plates shall move easily and freely to avoid that the
suspension is blocked.
ターンテーブルとローラプレートは、サスペンションがブロックされていることを避けるために、簡単かつ自由に移動しなければならない。
サスペンションなど可動部位の自由度を確保して、安定させる。
5. Check that the rims are undamaged and meet the specifications from the manufacture.
リムが損傷していないことを確認し、製造からの仕様を満たしています。し、製造からの仕様を満たしています。
メーカー仕様に適合している、リムが損傷していないことを確認してください。
6. Check ball joints and bearings for play.
Check for broken springs, worn bushings and improper shock absorbers.
ボールジョイントや遊びのためのベアリングを確認してください。
スプリング、摩耗壊れたブッシング、不適切なショックアブソーバーを確認してください。
7. Check that the suspension height is correct and that the steering gear is
correctly mounted.
サスペンションの高さが正しいことと、ステアリングギアがされていることを確認してください
正しくマウント。
8.Incase the measured values are severely out of tolerance look for chassis damage
Before performing Wheel Alignment all mechanical faults should be corrected.
場合には、測定値が厳しくてシャーシの損傷に対する耐性を見てである
実行ホイールアライメント前に、すべての機械的障害を修正する必要があります。
コメント(11)
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During measurement
測定中
1. Perform run-out compensation carefully.
慎重に実行振れ補正。
2. Bump the vehicle.
車両のバンプ
車両の揺れ
Correct Toe and Camber values are measured with the front wheels in straight ahead position.
正しいトーとキャンバーの値がまっすぐポジションに前輪で測定されます。
2010/12/23(木) 午後 10:58返信する
Before Printout the front wheels shall be in straight ahead position and the measuring units in level.
直進ポジションと水準の測定単位でしなければならない前輪プリントアウトする前に。
印刷前に、直進状態で、測定ユニットを水平に
2010/12/23(木) 午後 11:10返信する
Conditions for correct measurement of wheel angles
ホイール角度の正確な測定のための条件
It is important to eliminate the different sources of inaccuracy in the measurement of the wheel angles.
これは、ホイールの角度の測定誤差の様々な原因を排除することが重要です。
2010/12/23(木) 午後 11:18返信する
指示確認ミス
http://blogs.yahoo.co.jp/tomato_yoma_tplan/14632251.html
2010/12/27(月) 午前 8:14返信する
http://www.iyasaka.co.jp/products/p02_r811.html
http://www.amtecs.co.jp/doc/index.html
2011/1/11(火) 午後 7:36返信する
ホイール・アライメントの狂いと調整。
http://www.saga-auto.com/suspension/suspension5.html
http://www.patentjp.com/06/I/I100003/DA10614.html
http://www.geocities.jp/mekabaka_shinzan/kodawari/mekakouza/seinou.htm
http://lexus.car.coocan.jp/ALIGNMENT/sub1.htm
2011/1/12(水) 午前 0:00返信する
運動性能の向上 その3「ホイールアライメント」
http://www.motorsportscom.info/column/3/index3.html
http://techon.nikkeibp.co.jp/article/COLUMN/20080122/146000/
2011/1/12(水) 午前 1:36返信する
MultiLink Axle
DoubleWishbone Axle
McPherson Axle
TorsionBeam Axle
2011/1/12(水) 午前 9:19返信する
SAI:Steering Axle Inclination:Swivel Axle Inclination
2011/1/12(水) 午前 9:20返信する
ハイテクな設備もほし~けど・・・
うちは糸だっぺ~
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/8934688.html
2013/3/27(水) 午前 4:57返信する
E90
現状の数値
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/9045190.html
weitec ウ゛ァイテックの車高調をE90に付けましたよ
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/9084105.html
2013/3/27(水) 午前 5:07返信する