Wheel Alignment:Before measuring:

Wheel Alignment:Before measuring: ( 自動車 ) - 車QF - Yahoo!ブログ

 

Wheel Alignment:Before measuring:

1. The lift shall be level including the turntables and roller plates.
A difference left/right of 5mm on the level of a typical vehicle gives a fault of 10' 
on the Camber value.
リフトはターンテーブルとローラ板を含め、(レベル)水平にしなければならない。
典型的な車両の水平(レベル)で5ミリメートルの右左差(違い)は、10’の(障害を与える)差と
なり(って)キャンバー値(によって決定されます。)になる。

5mmの水平左右差が10'のキャンバー値の違となる。

水平に留意


2. For the same reason the tyre pattern shall have the same height on all 4 wheels, 
and of course the tyres shall be of same type.

4輪のタイヤを同じ条件に揃える。

3. Tyre pressure shall be correct and the loading of the vehicle according to 
manufacture specifications.

タイヤの空気圧(が正しいし)を調整しなければならない 、車両の負荷は、仕様を製造する方法。


メーカーの仕様に対応した車両加重に、タイヤ空気圧を調整したまえ。


4. Turntable and roller plates shall move easily and freely to avoid that the 
suspension is blocked.

ターンテーブルとローラプレートは、サスペンションがブロックされていることを避けるために、簡単かつ自由に移動しなければならない。


サスペンションなど可動部位の自由度を確保して、安定させる。




5. Check that the rims are undamaged and meet the specifications from the manufacture.

リムが損傷していないことを確認し、製造からの仕様を満たしています。し、製造からの仕様を満たしています。

メーカー仕様に適合している、リムが損傷していないことを確認してください。

6. Check ball joints and bearings for play.
Check for broken springs, worn bushings and improper shock absorbers.


ボールジョイントや遊びのためのベアリングを確認してください。
スプリング、摩耗壊れたブッシング、不適切なショックアブソーバーを確認してください。

7. Check that the suspension height is correct and that the steering gear is 
correctly mounted. 

サスペンションの高さが正しいことと、ステアリングギアがされていることを確認してください
正しくマウント。





8.Incase the measured values are severely out of tolerance look for chassis damage 
Before performing Wheel Alignment all mechanical faults should be corrected.


場合には、測定値が厳しくてシャーシの損傷に対する耐性を見てである

実行ホイールアライメント前に、すべての機械的障害を修正する必要があります。

 

 

 コメント(11)

  

顔アイコン

During measurement
測定中
1. Perform run-out compensation carefully.
慎重に実行振れ補正。

2. Bump the vehicle.
車両のバンプ
車両の揺れ
Correct Toe and Camber values are measured with the front wheels in straight ahead position.
正しいトーとキャンバーの値がまっすぐポジションに前輪で測定されます。

2010/12/23(木) 午後 10:58ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Before Printout the front wheels shall be in straight ahead position and the measuring units in level.

直進ポジションと水準の測定単位でしなければならない前輪プリントアウトする前に。

印刷前に、直進状態で、測定ユニットを水平に

2010/12/23(木) 午後 11:10ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Conditions for correct measurement of wheel angles
ホイール角度の正確な測定のための条件
It is important to eliminate the different sources of inaccuracy in the measurement of the wheel angles.

これは、ホイールの角度の測定誤差の様々な原因を排除することが重要です。

2010/12/23(木) 午後 11:18ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

指示確認ミス
http://blogs.yahoo.co.jp/tomato_yoma_tplan/14632251.html

2010/12/27(月) 午前 8:14ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

運動性能の向上 その3「ホイールアライメント」
http://www.motorsportscom.info/column/3/index3.html

http://techon.nikkeibp.co.jp/article/COLUMN/20080122/146000/

2011/1/12(水) 午前 1:36ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

MultiLink Axle
DoubleWishbone Axle
McPherson Axle
TorsionBeam Axle

2011/1/12(水) 午前 9:19ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

SAI:Steering Axle Inclination:Swivel Axle Inclination

2011/1/12(水) 午前 9:20ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

ハイテクな設備もほし~けど・・・

うちは糸だっぺ~

http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/8934688.html

2013/3/27(水) 午前 4:57ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

E90
現状の数値
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/9045190.html
weitec ウ゛ァイテックの車高調をE90に付けましたよ
http://blogs.yahoo.co.jp/ek4desu/9084105.html

2013/3/27(水) 午前 5:07ogw*og*2返信する

 

 

トラックバックされた記事

  
Wheel Alignment:Slip angle:スリップ角

Wheel Alignment:Slip angle:スリップ角...

2010/12/23(木) 午後 11:38 [ 車QF ]

  
Wheel Alignment:Before measuring: タイヤの切れ角:回転角max.turning ...

Wheel Alignment:Before measuring: タイヤの切れ角:回転角max.turning angle: max.turning angle: outside:43°+-2° insside:35°+-1° CCKゲージの測定でタイヤの切れ角が出てきます。 変位で測定するには決まった角度で変化させます。 そこでタイヤ、ハンドルの回転角が必要になります。 各車の切れ角はスペックで各社から提示されてます。もし無くてもタイヤの切れから 概略測定できます。

2010/12/28(火) 午前 7:41 [ 車QF ]

  
Poor Handling TroubleshootingCondition Possible Cause

Poor Handling TroubleshootingCondition Possible Cause Front End Shimmy Excessive wheel/rim runout. Power steering reaction bracket loose. Steering gear box (rack) mount loose. Steering gear adjustment loose. Tires out of balance. Tires ou

2011/1/7(金) 午前 7:30 [ 車QF ]

  
Wheel Alignment:

Wheel Alignment: A steering axis with attached axle illustrated the geometry of caster, SAI, camber and toe. 車軸の接続されているステアリング軸は キャスター、SAI、キャンバーTOE幾何学的状態を図示 接続されている車軸とステアリング軸はキャスター、SAIは、キャンバー、つま先の形状を示す。 (1) The axle-steering axis assemb

2011/1/15(土) 午後 9:16 [ 車QF ]

  
ALIGNMENT:誰でもアラインメント

ALIGNMENT:誰でもアラインメント タイヤの摩耗は気にしてますか。(空気圧、ローテーションなどで充分対応できてますか) 内側と外側の摩耗状態も観察しよう。 特徴的な摩耗パターンがないか時々、タイヤ溝の異物 の有無を確認しながら観察ください。 ハンドル操作に取られ、振動など違和感はありませんか。 この場合、道路状態の違う場所でも走行して変化などあるか確認してみるとよい。 車の乗り心地の変化はどうでしょうか。 加速、減速での安定性は 騒音、異音の変化にも注意

2013/7/10(水) 午前 7:05 [ 車QF ]

トラックバック先の記事