U0125:-LOST COMMUNICATION WITH DYNAMICS SENSOR:C2114:Chrysler 300C:DTC:

U0125:-LOST COMMUNICATION WITH DYNAMICS SENSOR:C2114:Chrysler 300C: - 車QF - Yahoo!ブログ

U0125:-LOST COMMUNICATION WITH DYNAMICS SENSOR:C2114:Chrysler 300C:
LOST COMMUNICATION WITH ~ ~系通信失効:通信できず:

サクメカさん、DTC:U0125はまだ扱ってませんでした、 T/B させて頂ます。


サーチ結果:

http://www.300cforums.com/forums/general-discussion/62594-oxy-sens.html

U0125-LOST COMMUNICATION WITH DYNAMICS SENSOR

² When Monitored:
² With the ignition on
² Battery voltage between 10 and 16 volts
² IOD fuse installed
² FCM is configured correctly

² Set Condition:
Bus messages not received from the Dynamics Sensor for approximately 500ms.

Possible Causes
CAN B OR CAN C BUS CIRCUITS OPEN OR SHORTED
DTCS RELATED TO BATTERY VOLTAGE, IGNITION, OR VIN MESSAGES
FCM NOT CONFIGURED CORRECTLY
DYNAMICS SENSOR
DYNAMICS SENSOR POWER AND GROUND
MODULE THAT SET THIS DTC
__________________
http://www.lxforums.com/board/showthread.php?t=15036&page=6

C2114-DYNAMICS SENSOR SUPPLY VOLTAGE LOW
When Monitored: With the ignition on.
Set Condition: If the Dynamics Sensor status changes from initialized to not initialized due to low voltage on the (G4) Dynamics Sensor Supply circuit.
Possible Causes
WIRING HARNESS, TERMINAL, CONNECTOR DAMAGE 
(G4) DYNAMICS SENSOR SUPPLY CIRCUIT HIGH RESISTANCE 
(G94) DYNAMICS SENSOR GROUND CIRCUIT HIGH RESISTANCE 
(G4) DYNAMICS SENSOR SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO OTHER ABS CIRCUITS 
DYNAMICS SENSOR 
ANTI-LOCK BRAKES MODULE



U0125–LOST COMMUNICATION WITH DYNAMICS SENSOR
When Monitored: With the ignition on.
Set Condition: If the Anti-Lock Brakes Module fails to receive bus messages from the Dynamics Sensor.
Possible Causes
WIRING HARNESS, TERMINAL, CONNECTOR DAMAGE 
(D52) DYNAMICS SENSOR HIGH DATA LINK CIRCUIT SHORTED TO GROUND, SHORTED TO VOLTAGE, OR OPEN 
(D51) DYNAMICS SENSOR LOW DATA LINK CIRCUIT SHORTED TO GROUND, SHORTED TO VOLTAGE, OR OPEN 
DYNAMICS SENSOR 
ANTI-LOCK BRAKES MODULE 


any type of ESP mod tied into the dynamics sensor circuits?

http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?p=389546

http://www.motorcraftservice.com/vdirs/diagnostics/pdf/pca_32.xls

 

 

 

コメント(2)

  

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TASさん

センサーではなく配線のトラブルは厄介ですね。

このクルマは右ハンドルのディーラー車で、製造時の不具合だと思うのですが原因は不明です。

他にもいっぱい同じところに配線が通っているので正直不安は残ります。

2009/11/29(日) 午後 1:25g-nakajima ]返信する

  

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サクメカさん、その思いは多くの方が味わっているのではと思います。 先日も、当方でも配線系のゾーン特定で、ピンポイントまでのコスト負担は許諾して頂けないケースがありました。その場合でも、関連不調の連鎖の可能性を持ち主に充分説明して下さるようにお願いしておきました。 しかし、ゾーンでも情報の積み重ねがあればそれがいつしか成果にもなる可能性に期待を込めたいものです。
サクメカさんのご健闘に期待してます。

2009/11/29(日) 午後 3:40ogw*og*2返信する

 

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note:dynabook:power:AC100~250V:DC19V3.42A65W:

note:dynabook:power:AC100~250V:DC19V3.42A65W:...

2013/4/11(木) 午後 6:56 [ 車QF ]

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