TO:NHW20:ECB2:DTC:C1343:,C1344:>BKF:ブレーキ・フルード:HV:Recall:EPS:Steering is very stiff and heavy:PRIUS:

NHW20:ECB2:C1343、C1344>BKF:ブレーキ・フルード:HV:Recall:EPS:Steering is very stiff and heavy:PRIUS: ( 省エネ ) - 車QF - Yahoo!ブログ

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NHW20:ECB2:C1343、C1344>BKF:ブレーキ・フルード:HV:Recall:EPS:Steering is very stiff and heavy:PRIUS:

C1343

DTC C1343 "malfunction in hydraulic system" relates to the right rear wheel. 
Possible trouble areas include the brake actuator, the wheel cylinder, or leaking fluid. Since they could not find anything wrong with the car, the brake actuator might have had a temporary glitch where a solenoid was stuck.

The brake actuator is an expensive part so the dealer is not eager to replace it unless it has failed for sure. 
This is why they suggest that you return if you see the warning lights reappear.

The repair manual suggests bleeding the brake system in case any dirt or tiny air bubbles are present, which might affect a solenoid valve.
__________________
2006 Highlander Hybrid 4WD-i
2004 Prius
2001 Prius (sold Feb. 2008, 75K miles)
2000 Ford Mustang GT conv.

C1344
malfunction in hydraulic system<RL>(05-842)
Fluid leakage
Brake actuator assy
Disc rotor



PRIUS
Recall:EPS:Steering is very stiff and heavy:
[20161221]
Steering is very stiff and heavy
https://priuschat.com/threads/steering-is-very-stiff-and-heavy.138797/
https://priuschat.com/attachments/rcmn-12v537-6789-pdf.62991/

Recall:EPS:

 

 

 

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HDM3K
http://www.hdm.hitachi-autoparts.co.jp/products/pcdata.html

http://www.hdm.hitachi-autoparts.co.jp/products/qanda.aspx 
Q: HDM-3000で車両データを保存するときに、保存されるデータの数がいつも違います。保存できるデータに何か条件があるのですか?

保存対象となるデータの条件は次のとおりです。 ①画面に表示されている項目(数値表示時:最大10個、グラフ表示時:最大3個)②画面外で選択させている(*マーク)項目:最大16個③画面外でトリガソースに選択されている項目:最大1個 よって、【画面数値表示項目(10)+選択項目(16)+トリガ項目(1)】の合計27項目が最大保存対象データとなります。

2011/3/24(木) 午後 6:14ogw*og*2返信する

    

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ハイテク装備の高級車、トラブルが続出

2004年7月 1日
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Julia Scheeres 2004年07月01日

自動車メーカーがせっせと車に搭載している複雑なテクノロジーの数々――ナビゲーション・システム、電子制御スロットル、圧力センサーなど――は、本来、さらに快適な運転を実現するためのものだ。ところが実際には、こうした車を購入した人の多くがトラブルに見舞われているという。

登場して間もない技術にはよくあることだが、車載技術にも不具合がいくつも見つかっており、消費者は苦情を寄せ、メーカーはリコールし、政府当局は調査に乗り出している。

http://wiredvision.jp/archives/200407/2004070102.html

2011/3/24(木) 午後 6:42ogw*og*2返信する

    

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DST2

line-mode
system-mode
と仮称の2つのモードがある
通常のBKFの交換と
部品交換の場合での使い分けとなる。

HDM3Kでは、相手側からの許諾がまだ得られてないのか、W30系などで
不都合が出るようで、HP:でも紹介されている。そちらを参考に注意ください。 もし、そのような場合はDST2で再度作業をして回避する。

2012/10/28(日) 午前 7:50ogw*og*2返信する

 

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DTC P0AA6 or P3009 with information codes 526 and 613.

Some customers with 2004 to 2007 model year Prius vehicles may experience a M.I.L. “ON” condition with DTC P0AA6 or P3009 with information codes 526 and 613. The transaxle assembly has been improved to prevent this condition. http://toyota.jus

2008/8/28(木) 午前 0:35 [ 車QF ]

    
NHW20:1NZ-FXE:ECB2:Brake master cylinder

NHW20:1NZ-FXE:ECB2:Brake master cylinder 2003...; комплектация: NHW20AHEGB; двигатель: 1NZFXE; комплектация: G На карт. Название и номер Цена 47233 Кронштейн reservoir 47233-47030 Nhw20 350 р. 44571A Hose, brake actuator, no.1

2010/11/17(水) 午後 6:53 [ CQF ]

    
TO:NHW20:1NZ-FXE:[P]パーキングスイッチ:インジケータ:sub-BAT:低下

TO:NHW20:1NZ-FXE:[P]パーキングスイッチ:インジケータ:sub-BAT:低下...

2012/3/24(土) 午後 3:57 [ 車QF ]

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