CAN:Controller Area Network:NM04A,164:MI:COLT:Z25A:4G19:Z27A:4G15:DTC:P1830:

CAN:Controller Area Network:NM04A,164:MI:COLT:Z25A:4G19:Z27A:4G15:DTC:P1830: - CQF - Yahoo!ブログ

 

 

 

DTC U code list
p169


SB:BL5:BP5:EJ20:
LAN,CAN

LAN:Local Area Network


故障情報の表示と表示内容、p132

DTC B code list



immobilize:(動かなくする)

Engine DTC

P0513
P1570
P1571
P1572
P1574
P1576
P1577
P1578

Body I.U. DTC

B0401
B0402
B0403




マルチセレクト4WD、UA-NA4W,4G69,p171

DTC C code list
p176




http://forum.quattroruote.it/threads/problemi-cambio-colt-all-shift.91926/

robotic 6-speed AllShif gearbox

DTC:

P1830:

P1830伝達圧力制御エラー

 

 

コメント(34)

     

顔アイコン

I've got the following iKKEGOL iCar 2 Mini OBD2 II Bluetooth Car Diagnostic Scanner:
iCar 2 scantool is a high-quality automotive scanning tool, supports all OBD-II protocols :
0.Automatic
1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)

2017/1/25(水) 午前 8:42ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)
Default settings(user adjustable)


https://priuschat.com/threads/hybridassistant-beta-testers-wanted.170700/

2017/1/25(水) 午前 8:42ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

but HybridAssistant does not work with it for the reasons beyond my understanding.
Am I doing something wrong?
Please note that this adapter does work with Carista and Torque.
#12alexgrigori, Friday at 2:37 PM Last edited: Friday at 2:42 PM

2017/1/25(水) 午前 8:44ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Hey guys. Great job with that app.
I've tested it with Samsung Galaxy S5 and S6 with Carista adapter and it works fine. All the app functionalities works. 
Is there any limitations to Android version? I would like to dedicate older Huawei tablet with Android 4.0.1 to run this app. 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#9SharkNX, Jan 4, 2017

2017/1/25(水) 午前 8:47ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

frenchie, thanks for your assistance.
Any luck with Prius gen 4?

My intention is get access to the hybrid component info, like battery temperature, voltage, cooling fan speed, etc. Ideally, if possible, it would nice to map the status if individual cells in battery pack.
#7alexgrigori, Oct 12, 2016 Last edited: Oct 12, 2016

2017/1/25(水) 午前 8:48ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Bonjour ccdisce.
Today, the application is not "finished", but you can use a wifi adapter:

create in the application folder "_hybridassistant" a file named "connexionmode.txt".
the content of this file should be the word WIFI
config is the same as Torque: 192.168.0.10 , port 35000.

If the content of this file is USB, HA will work perfectly with OBDLINK SX.

2017/1/25(水) 午前 8:50ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

With HA, we do not use passive frames. (Anyway there are not any more passive frames in actual models)
Only requests, different depending on car model.

By curiosity, you can activate obdlogging from Settings in ReportViewer and have a look to the logs (files starting with fx )
#6frenchie, Sep 7, 2016

2017/1/25(水) 午前 8:51ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Thanks for doing this. I downloaded the App and it works fine with my OBDLink MX (bluetooth)

I could not find the WiFi version as I realy wanted to test out my high speed OBD2 adapter which runs its internal UART bus at 2Mbaud..
I use a high speed WiFi module from Espressif. 
Priidash likes to see a speed higher than 921600 to be able to execute the ATMA command on a CAN Bus running at 500K.
#5ccdisce, Sep 6, 2016

2017/1/25(水) 午前 8:53ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

コルトオールシフトのギアボックスの問題
コルトオールシフトの交換の問題 - Quattroruoteフォーラムに関する意見と議論

CLABER
登録日: Invalid date

誰かが "私を慰める"ことができるかどうか尋ねる。 All-ShiftのMy Colt 1300が私を夢中にさせる。 特別な理由がなくても、必ずしもそうではなく、私が行進しようとしているときに、適切に適合せず、ひどく裂く。 私はアクセラレータに降りて、さらに別の一連の涙が出てから問題は消える。 この問題は初めだけではなく、ギアにも、特に明らかな涙の後にギアが挿入されている登りで発生します。 私の整備士のコンピュータは「1830未知のエラー」を検出し、これまで誰もこの問題を解決していないことは知られていません。
CLABER 、 2014年11月3日 #1

2017/12/25(月) 午前 8:51ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

バルブの問題の後、どのような不幸。 
コードはこれである可能性があります 
P1830ギア係合(クラッチ) 

私は数年前に小さな涙が始まった(私は10回も起こらなかった)ロボット化されたギアボックスを備えたコルトDI-Dを持っていた。 クラッチにスケーリングがあるように思えたので、わずかにリリースするために2番手からスタートしようとしました。 
今私は155,000キロメートルあり、私はこれ(私の場合はわずか)の異常に気づいてから長い時間です 

あなたのガソリンでも、私はあなたが2番目に始めることができると思います。(問題が起きたときに2番目に逸脱して何か変わったかどうかを確認してください。 

トリッキーなヒント:ギアボックスオイルレベルをチェックしているかどうかメカニックに尋ねてください(問題はないと思います)。 

多くのスマートなForfour(同じ変更)はクラッチアクチュエータに問題があり、適切な計器でチューニングが必要でした(油を点検した後、一般的なメカニックが私には適切なプログラムがないと思うので、トレントのMitsuに行くべきです)。

2017/12/25(月) 午前 8:52ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

私はコンクールに向かった。 BassanoのMitsu。クラッチの問題の確認診断(P1830伝達圧力制御エラーとP1710 - ギアシフトモジュールエラー)。

2017/12/25(月) 午前 8:54ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

この問題を前進させることが不可能であることを考えると、アクチュエータの交換、クラッチディスクのディスクとレバーの押し付けによって、約1200ユーロの見積もりで手を入れなければなりません。 私はその問題がアクチュアリー(それは400ユーロ以上の費用がかかる)にあると思っていますが、すでにクラッチを作るべきだと思っています。 壁は泣いていますが、私は本当にジャンクケットから車を持ち出す前に最後の大きな問題になることを願っています。しかし、5年前には...少なくとも私はそう望みます。
CLABER 、 2014年11月21日 #3

2017/12/25(月) 午前 8:56ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

販売代理店がstrasicuraの場合は、クラッチを交換する時間ですので、手持ちの財布を入れなければなりません。 

しかし、クラッチアクチュエータの交換だけが簡単で高速な操作であるため、度を進めて最初に行ってから、残りの部分を交換する必要があるかどうかを確認してください(ほとんどの場合、アクチュエータの較正が2倍になります。数十ユーロですが、それでも問題なければ、摩擦と圧力のコストを節約してください)。
giumel2009 、 2014年11月23日 #4

あなたはそれを正しく持っていますか?
topomillo 、 2014年11月24日 #5

2017/12/25(月) 午前 8:57ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

私は155,000 km(現在156,000)です。 
なぜあなたは尋ねますか? あなたはしばらくの間、私を変えてくれますか? :D
非常に郊外、良いストレッチ。 私はまた行進を全部撃ちますが、私は、あるギアから別のギアへの移行において(クラッチが掛かった後に沈むという意味で)繊細であるように努めます。 
整備士として私が実際に新しい15,000 kmに慣れた同じ車を運転するように私にようである。
giumel2009 、 2014年11月24日 #6

2017/12/25(月) 午前 8:58ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

私はMitsu Italiaと話し、アクチュエータだけを変えてから、クラッチなどを交換するために段階的に変えてください。 最終的には、仕事が一括して行われると、より安全な方法で私を守るという保証をつけて混乱を招く。 しかし、BassanoのMitsuの機械主任は、アクチュエータだけを変更することはせいぜい、実際には130,000キロメートルに及ぶ全てのクラッチブロックをカスケードする問題を解決しないことを除いている。 確かにそれは最善の条件ではありません。 さらに、ロボット化されたギアボックスの場合、クラッチがサポートする作業は手動変速機よりも大きくなります。
CLABER 、 2014年11月27日 #7

いいえ....クラッチが肩にたくさんのマイルを持っていることだけ.... ;) もしあなたがポイントを持っていたら、クラッチはすでに死んでいた...
topomillo 、 2014年11月28日 #8

2017/12/25(月) 午前 8:59ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

修理されたクラッチは見積りごとに1200ユーロです。 クラッチが切れて、アクチュエータに問題がありました。 最初のインスタンスではすべてが正常です。 我々は良いことを願っています。
CLABER 、 2014年12月4日

2017/12/25(月) 午前 9:00ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Colt All-Shift gearbox problems
Colt All-Shift exchange issues - opinions and discussions on the Quattroruote 
I ask if anyone can "console me". My Colt 1300 with the All-Shift drives me crazy. Without a specific reason, and not always, when I'm about to leave the march does not fit properly and rips terribly. I go down with the accelerator and after another series of further tears the problem disappears.

2017/12/25(月) 午前 9:02ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

The problem does not occur only at the start but also in gear, especially in the climb where the gear is inserted only after some obvious tears. My mechanic's computer detects "1830 unknown error" and is so unknown that nobody has solved the problem to date.

2017/12/25(月) 午前 9:02ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

What a misfortune, after the valve problem. 
The code could be this 
P1830 Gear engagement (clutch) 

I with the Colt DI-D with robotized gearbox I had years ago a few small tears at the start (I happened no more than 10 times). It seemed like there was a scaling on the clutch and I tried to start second in order to release slightly. 
Now I have 155,000 km and it is a long time since I noticed this (in my case slight) anomaly

2017/12/25(月) 午前 9:03ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Even on your petrol I think you can start in second (try when the problem happens to make some departures in the second and see if anything changes). 

Tricky tip: ask the mechanic if he has checked the gearbox oil level (but I do not think the problem is there).

2017/12/25(月) 午前 9:04ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Many smart Forfour (same change) had problems with the clutch actuator and needed a tuning made with appropriate instrumentation (so after checking the oil you should go to Mitsu in Trento because the general mechanic I do not think has the appropriate program ). 

Good luck, let us know

2017/12/25(月) 午前 9:04ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

I turned to the conc. Mitsu in Bassano. Confirmed diagnosis of clutch problems (P1830 transmission pressure control error and P1710 - gear shift module error). Given the impossibility of going forward with this problem I have to put my hand up with an estimate of about 1200 euros with the actuator replacement, the clutch disc pushing the disc and the lever.

2017/12/25(月) 午前 9:06ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

I am of the idea that the problem is in the actuary (it costs more than 400 euros) but already that there are I think I should also make the clutch. The wall is crying but I really hope it will be the last big problem before bringing the car from the junket..but not before five years ... at least I hope so.

2017/12/25(月) 午前 9:06ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

If the dealership is strasicura it's time to change the clutch then you have to put your wallet in hand. 

But since the replacement of only the clutch actuator is a simple and fast operation maybe you could proceed by degrees and do that first and then see if you need to change the rest (at most they will double the calibration of the actuator - that will cost a few tens of euros - but if it's OK, save the cost of friction and pressure).
giumel2009 , November 23rd 2014

2017/12/25(月) 午前 9:06ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

155,000 have you got it right?
topomillo , November 24th 2014 # 5

I 155,000 km (now 156,000). 
Why do you ask? You say that in a while 'the change me? :D
The stretch good, very suburban. I also shoot the marches all but I try to be delicate in the transition from one gear to another (in the sense that I sink after the clutch has hung up). 
As a mechanic it seems to me to drive the same car that I have taken used to practically new 15,000 km.
giumel2009 , November 24th 2014 # 6

2017/12/25(月) 午前 9:08ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

I spoke with Mitsu Italia and only change the actuator and then step by step to change also clutch etc. in the end it creates a mess with the guarantee that, if the work is done en bloc, it protects me in a more secure way.

2017/12/25(月) 午前 9:09ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

The mechanical chief of the Mitsu of Bassano, however, excludes that changing only the actuator resolves at best the problem that in fact regards to cascade all the clutch block which having on the rump 130,000 km. for sure it is not in the best conditions. Moreover, with the robotized gearbox, the work that the clutch supports is greater than the manual transmission.
CLABER , November 27th 2014

2017/12/25(月) 午前 9:09ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

no .... only that the clutches have many miles on their shoulders .... ;) if you had a point the clutch was already dead ...
topomillo , November 28th 2014

2017/12/25(月) 午前 9:10ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Repaired clutch cost 1200 euros as per estimate. The clutch was over and the problem was in the actuator. In the first instance everything is ok. Hope for the best.
CLABER , 4 December 2014

2017/12/25(月) 午前 9:11ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

コルト
燃料:
ガソリン
問題のタイプ:
ギアボックス/クラッチ
モーター:
1.3
建築の年:
2004年
問題:
クラッチアクチュエータを交換し、エラーコードP1710、P1830、P1705を返します。 オートは切り替わらずニュートラルにとどまります。 表示されているギアは表示されません。

http://www.amtreparatiewijzer.nl/problemen/mitsubishi/colt/bak-schakelt-niet-t19193.html

2017/12/25(月) 午前 9:14ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Colt
Fuel:
Gasoline
Problem type (s):
Gearbox / clutch
Motor:
1.3
Construction year:
2004
Issue:
Replace clutch actuator and comes back with error codes P1710, P1830 and P1705. Auto does not switch and stays in neutral. Display does not show the engaged gear.

http://www.amtreparatiewijzer.nl/problemen/mitsubishi/colt/bak-schakelt-niet-t19193.html

2017/12/25(月) 午前 9:16ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

ColtUK - The Mitsubishi Colt Owners Club • View topic - Please ...
www.coltuk.org › Board index › Community › General

2015/11/23

matic for my partner. It is her first car after passing her test. Two weeks after buying it it started juddering and revving engine and would not go into gear so she told me. Called out RAC and they came up with a fault code P1830 K/D servo switch open- intermittent.

2017/12/25(月) 午前 9:18ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Also another fault code P1862 which is listed "unknown". The car is in mint condition apart from this but she is now scared to drive it (also because of baby onboard) ...



http://www.coltuk.org/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=28029

2017/12/25(月) 午前 9:19ogw*og*3 ]返信する

     

顔アイコン

Colt 05 judders in 1st/reverse gear - boards.ie
https://www.boards.ie/b/thread/2056972192

2013/06/16 - Hello I bought a 05 Colt Mitsubishi automatic 1.3 (triptonic) a year ago. (not under warranty) It intermittently judders in first / reverse ge...

2017/12/25(月) 午前 9:22ogw*og*3 ]返信する

 

トラックバックされた記事

    
1C-090322-78-11:CAN:ドミナント:レセシブ:ENG-1C、p211

1C-090322-78-11:CAN:ドミナント:レセシブ:ENG-1C、p211 3) ISO規格に定められているCAN通信で    デジタル信号「0」の領域は、メッセージの送受信の作動が行われている状態で    ドミナントという。...

2009/10/30(金) 午前 8:34 [ CQF ]

トラックバック先の記事