HO:GD1:L13A:走行時stall:DTC:P0336:noise:D-IG coil:SP plug:ex:G-scan:45:FIT:
[34]
2002MY
HO:GD1:L13A:CVT:HMM:TSM:HDM3K:data:TPS:0.47,0.49V w/ IDL on: HDM3K-TO(090),1shot data タイムスタンプ ms 7096 エンジン回転 rpm 645 スロットル開度センサ V 0.49 スロットル開度センサ ゚ 0 水温センサ V 0.75 水温センサ ゚C 83 吸気温度センサ V 3.39 吸気温度センサ ゚C 15 吸気圧力センサ V 0.96 吸気圧力センサ
2013/2/15(金) 午前 5:04 [ 車QF ]
車の故障事例交換とQF
http://immersionism48.rssing.com/chan-22112321/all_p8.html
2014/4/18(金) 午後 6:19返信する
P0336?
GD1
YSI:
PLUG:4x2
http://blogs.yahoo.co.jp/miyatyan381128/19101979.html
http://blogs.yahoo.co.jp/car_study/38267254.html
http://blogs.yahoo.co.jp/miyatyan381128/MYBLOG/comment.html?m=tb&p=7
P0336 クランクセンサノイズが検出
クランクセンサ故障診断 点検方法
http://syuuri2012.web.fc2.com/honda/fit/fit-6.html
2014/4/18(金) 午後 6:30返信する
P0336 58X CRANKSHAFT POSITION SENSOR NO PLAUSIBLE SIGNAL
http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=DTC_P0336
2014/4/18(金) 午後 6:45返信する
Knowing The Circuit:
The device, crankshaft position (CKP) sensor initiates the 58X reference signal.
As the name suggests, 58 crankshaft pulses will be generated after the completion of every crankshaft revolution.
This (58X) reference signal is considered by the engine control module (ECM) for calculating engine rpm and CKP.
2014/4/18(金) 午後 6:46返信する
The ECM keeps track of the number of pulses on the 58X reference circuit and compares them with the number of camshaft position (CKP) signal pulses obtained.
On receiving any incoherent number of pulses by the ECM, DTC P0336 will be set at once.
2014/4/18(金) 午後 6:46返信する