NI:C25:MR20DE:MIL:on:DTC:P2138:APS:18002-CY000:FFD:DST2:mode4:1300rpm:26km/h:3.8ms:
P2138:
http://engine-codes.com/make/nissan P2100 NISSAN Throttle Control Motor Relay Circuit Open P2101 NISSAN Electric Throttle Control Performance P2103 NISSAN Throttle Control Motor Relay Circuit Short P2119 NISSAN Electric Throttle Control Actuator P2135 NISSAN Throttle Position Sensor Circuit Range/Performance P2138 NISSAN Accelerator Pedal Position Sensor Circuit Range/Performance
Did you perform the acceleration pedal position learning procedure?
Accelerator Pedal Released Position Learning
DESCRIPTION
“Accelerator Pedal Released Position Learning” is an operation to learn the fully released position of the accelerator pedal by monitoring the accelerator pedal position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of accelerator pedal position sensor or ECM is disconnected.
OPERATION PROCEDURE
1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds. 3. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. 4. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds. 5. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. http://x.nissanhelp.com/forums/sentra/11305-2003-spec-v-p2138-ses-light.html
P2127 Accelerator Pedal Position (APP) Sensor 2 Circuit Low Voltage P2138 Accelerator Pedal Position (APP) Sensor 1-2 Correlation http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=179383
FFD: Fuel System B1: mode4 > close loop w/ O2sensor (normal operation) THW(CTS): 33 ℃ LTFT B1 : 105% STFT B1 : 105% Ne: 1300rpm Vs: 26km/h INJ: 3.8ms THA: 19℃
すでにclose loopではあるが暖機完了前の低速走行
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18010B
Гайка
01225N6011
76 р.
18002
レバ- コンプリ-ト,アクセルレ-タ- ウイズ/ドラム
18002-CY000
4 323 р.
2012/9/17(月) 午前 6:44返信する
以前 業者から診て欲しいの車 バネット
業者の訴えは 2ヶ月ほど前 チエックランプが点いてエンジンが
アクセルを踏んでも反応しなくなり 路肩で停止
掛け直すと 又普通に走る コレが 2ケ月程に 3回有った
今は何とも無い で 入庫
デハデハデ 診断
2012/9/17(月) 午前 6:53返信する
その時のフリーズフレームデーター
アクセルセンサーが 怪しい
センサー単体試験でも コレと言った確証が得られない
今は何とも無いし センサーを取り替えても 完治しないかも知れません と
念押しの 連絡
ユーザーは 取り合えず 悪いと思われる 部品を変えてくれ
怖い思いをしたくないから
で センサーを変える
何故か 部品番号が 微妙に違う
取り替えて納車
その後 電話追跡でも 快調との事
確証の持てない部品交換は 何時も ドキドキ
2012/9/17(月) 午前 6:54返信する
日産:NISSAN GT-R [GT-R] アクセルペダルストローク
history.nissan.co.jp/GT-R/R35/.../eq4isr000002qn2f.html - キャッシュ
カテゴリー:エンジン. アクセルペダルストローク. NISSAN GT-Rはアクセルのコントロールのしやすさにこだわり、従来より10mmほど長めのペダルストロークを採用している。わずか10mmだけのことのように思えるが、これによってより微妙なコントロールが可能に ...
2012/9/17(月) 午前 6:58返信する
エコドライブ : TIIDA BLOGアーカイブス - 日産自動車
www2.nissan.co.jp/TIIDA/.../fuchigami_foot_movie.html - キャッシュ
エコドライブを意識していない取材スタッフは足の先でアクセルを踏み、常にアクセル ペダルが上下に動いています。一方、淵上のアクセルワークは足の裏全体でアクセルを踏み、一度踏み込んだらその位置をキープ。ほとんどアクセルペダルが動いていません。
2012/9/17(月) 午前 6:59返信する
Fuel System B1
mode2:open loop w/ sytem fail
mode3:open loop w/ normal (It is fuel compensation at the time of acceleration and deceleration.
:加減速時燃料補正)
mode4:close loop w/ O2sensor (normal operation)
mode5:open loop w/o close loop condition un-completing
2012/9/17(月) 午前 8:34返信する
P2138:
MIL:DTC:P2138:
https://twitter.com/search?q=MIL%3ADTC%3AP2138%3A&src=typd
2015/7/11(土) 午前 8:36[ ogw*og*3 ]返信する