SU:MA34S:M13A:247:ENG:不調:stall:Pending DTC:P0171:Lean:

SU:MA34S:M13A:247:ENG:不調:stall:Pending DTC:P0171:Lean:

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いくつかのテストをしている過程でPending DTC:P0171が記録されていた。
MILの点灯はないので、どのテストで記録されたか不明。


Stored(記録)前にPending(保留)が残る条件の場合は、どの時点でそれが記録されたのかも注意しておきたい。

今回の一連のケースでは、すでに心当たりの方も多いのだろう。 機会があれば、同じ条件でやってみたい。
詳細に無関心でも実践で応用されているケースもよく聞かれる。 これも緊急対応には欠かせないのかも知れない。 事後の対応が適切になされているかは問題ではあるが。


もし、データが記録されていれば、それでも再検証できる可能性もある。




P0171:空燃比リーン異常バンク1

燃料トータル補正量(空燃比フィードバック補正値+空燃比学習補正値)が一定時間以上規定値以上にとなった。

 
 

 コメント(24)

     

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今年も49ccの記録を狙いに行きますww
http://blogs.yahoo.co.jp/bre_drag_monkey/30495825.html
今日は改めてセッティングデータチェック・・・(^_^;)
http://blogs.yahoo.co.jp/bluenasupra/47607578.html
Buellの燃調MAPを手打ちで書き換える。4
http://blogs.yahoo.co.jp/buell_xb12s_2004/47000398.html
イノベート空燃比計装着! 【実走編】
http://blogs.yahoo.co.jp/trueno86gtapex16/20495931.html削除

2012/5/10(木) 午前 1:12ogw*og*2返信する

     

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P0171

P0171 too lean - nobody faced with such a mistake? Can it come from something other than air leaks, and if so - from what?

http://suzuki-club.ru/threads/19092/page-3削除

2016/3/27(日) 午前 7:32ogw*og*3 ]返信する

     

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Possible causes: lying DTOZH, lying DMRV, lying temperature sensor (not the one that gives the Old in the info-display), something with the fuel pressure regulator, nozzle "hammered" (most likely cause), the pump does not issue the staffing pressure (causes different), etc.  Judging by the question - get the sane diagnostician!削除

2016/3/27(日) 午前 7:34ogw*og*3 ]返信する

     

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DMRV way you can try to wash, we can dusty, though they do not suffer on this Lian little ... Yes, you can add to the list: the dying lambda scored catalyst abstentions. or fuel filter, well, and even problems with the valve clearance. Indeed a lot of reasons, it is necessary to diagnose. And not necessarily have a computer reading sensor readings, special can and old antiquated methods to find the cause. By the way,削除

2016/3/27(日) 午前 7:38ogw*og*3 ]返信する

     

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I was on the gas is due to incorrect adjustment of the gas.KASiK, January 16, 2011


http://suzuki-club.ru/threads/19092/page-3削除

2016/3/27(日) 午前 7:39ogw*og*3 ]返信する

     

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The situation is this: in the contract usually indicate that parts warranty 6 months. or 10,000 km., to work 14 days (there are options). BUT,,,  If the service tries to resolve, for example your bug P0171, and you have signed a purchase order that the work carried out. They've gone and caught fire "check" again. Returns - and you say, well, then the reason is different, and this is a new job, etc. Here and decide whether there are these things "guarantee"? Vladimir73, January 17, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:40ogw*og*3 ]返信する

     

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Yes, and more plus the excess CO 22 times

Да и ещё плюс к этому превышение СО в 22 раза削除

2016/3/27(日) 午前 7:42ogw*og*3 ]返信する

     

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Regarding DFID - the service said that it is not there in my car. The problem of Lambda probe I know - this is not it, to train my Lyabmda fresh. The catalyst - and schego him hide something, if machines almost all his life went on gas ... I will repay. filter is changed - it is not clear. Fuel filter - under which, because, again, the machine was operated on gas. Zazaory valves (read this topic) - I hope that they are.削除

2016/3/27(日) 午前 7:44ogw*og*3 ]返信する

     

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Prompt, people in the know, whether you can make adjustments on the valves AERIO 2001 GV, manual transmission 1.5 110 hp Guided by this here:http://www.autoprospect.ru/suzuki/liana/2-1-5-proverka-zazorov-v-privode-klapanov.html and now this:削除

2016/3/27(日) 午前 7:44ogw*og*3 ]返信する

     

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Of course, different. I'm talking about the engine 1,5 do not know anything. The PM will throw off bodies. Alexander - Spices in Moscow suzuchim engine, including 1.5 liters. I often wrote about it on the forum. although it is difficult to "catch".削除

2016/3/27(日) 午前 7:47ogw*og*3 ]返信する

     

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Try to give him a call and asked for it to diagnose. The guys from the forum have already turned to him. Most likely as I have a problem with the valves. True, he watched my car fluently and could not accurately reach a verdict. I on its own initiative took the valve. 削除

2016/3/27(日) 午前 7:48ogw*og*3 ]返信する

     

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Buy advance the puck (if you have the puck there, not gidriki) is not necessary, first measurements of the gaps, make a table available in the engine washers, think about what you can change places, and which need to re-buy. Then, too, and buy. KASiK, January 17, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:48ogw*og*3 ]返信する

     

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Oh damn that is me 2 trip to Moscow should be planned? Please check-fathom, and then repair, change? Scales turnips. Washers - I'm sure 99%. Thank you for your phone.Drandr, January 17, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:50ogw*og*3 ]返信する

     

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Sorry, Thu braked, not your city looked.  Well, you can, and just try to call and prokogsultirovatsya.  And if sure washer at once Get in and check yourself, then acquiring the desired goals and to do everything himself. Do not forget to just buy and gasket Clap. Cover - recommended change. I forgot to buy it and therefore did not change, although we would have ... KASiK, January 17, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:52ogw*og*3 ]返信する

     

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DTC P0171:
Total fuel trim is higher than 35% or short term fuel trim is higher
than 20% for more than 1 min. continuously

Trouble area:
• Vacuum leakage
• Exhaust gas leakage
• Fuel pressure out of specification
• Fuel injector malfunction
• Heated oxygen sensor-1 malfunction
• MAF sensor malfunction
• ECT sensor malfunction削除

2016/3/27(日) 午前 7:53ogw*og*3 ]返信する

     

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Causes:  vacuum leak  Leaking exhaust gas  The fuel pressure is options  Malfunction of the injector  Faulty oxygen sensor  Faulty Mass Air Flow Sensor  Faulty coolant temperature sensor user1975, January 18, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:55ogw*og*3 ]返信する

     

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This is because manual? Thank you.  Leaking exhaust gas in my opinion not at delahNe-no-no  Pressure fuel injector fault as not-not-not (the problem on gas and petrol)  The oxygen sensor as mentioned above, the money changers  DFID in my car there  coolant temperature sensor fault? And what are the symptoms of this fault? Drandr, January 19, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:57ogw*og*3 ]返信する

     

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これは、マニュアルのですか?ありがとう。 私の意見ではないdelahNe-無なしで排気ガスが漏れ 高圧燃料噴射装置の故障などではない、ない、ない(ガスやガソリン上の問題) 上記のように、酸素センサ、両替 そこに私の車の中でDFID 水温センサ故障?そして、この障害の症状は何ですか? Drandr、2011年1月19日削除

2016/3/27(日) 午前 7:58ogw*og*3 ]返信する

     

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Это из мануала? Спасибо.
Утечка выхлопного газа по-моему не при делахНе-не-не
Давление топлива и неисправность инжектора так же Не-не-не (проблема и на газе и на бензине)
Датчик кислорода как уже было сказано выше, менял
ДМРВ в моем авто нет

Неисправность датчика температуры ОЖ? А какие симптомы при этой неисправности? 

Drandr, 19 янв 2011削除

2016/3/27(日) 午前 7:59ogw*og*3 ]返信する

     

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Yes, that's "lean mixture" ... or the sensor itself? It is necessary to remove it and test its resistance in the working range teperatury where to get this schedule do not know.  A injector looked? spray pattern the same, smooth? If the injector is faulty, then the gas will not go.  "DFID in my car no" Xe-ha no probe is not a problem? and ask yourself the question: What acts as DFID in your car? in other words, "said the air"? There must then be MAP-sensor. Vladimir73, January 19, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 8:01ogw*og*3 ]返信する

     

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and by changing the identity of the sensor - it is possible to calculate? How hard is it available? instead DMRV - have a sensor, forgot the name, it is (if face-to-machine) on the right of the intake manifold, passes on a computer the amount of air in the mixture, but read his testimony except 'officials nicht can not, even those who scan errors. and with it a torch?削除

2016/3/27(日) 午前 8:04ogw*og*3 ]返信する

     

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Gas and petrol torch is different, but the problem does not go away, though expressed in different ways scales turnips.Drandr, January 19, 2011削除

2016/3/27(日) 午前 8:04ogw*og*3 ]返信する

     

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16 - 車QF - RSSing.com
immersionism48.rssing.com/chan-22112321/all_p16.html
セミナーパンフレット http://www.niigata-ct.ac.jp/public/pdf/tech_seminar_2014.pdf .... http://autoc-one.jp/suzuki/alto/launch-2016680/photo/0030.html ... SU:EBD- DA63T:K6A:MIL on:DTC:P0350:これが検出されるとfaile safe:黒煙?:232: エンジンが ...削除

2016/3/27(日) 午前 8:15ogw*og*3 ]返信する

     

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故障

고장

SUZUKI
스즈키

http://www42.tok2.com/home/seibibunnko/kiroku/syuurisyo2/SUZUKI/CARRY-DA63T.pdf削除

2016/3/27(日) 午前 8:20ogw*og*3 ]返信する

 

 

 

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MA34S:水温表示の青灯の消灯:65~66℃で青灯が消灯 SU:GF-MC21S:K6A:Temp.Indcator Lamp.:冷却水温表示灯の温度℃対応 55<115<120 SU:軽では55℃が多く目にしている印象だ。 NI:車でも最近青灯の消灯を確認したが、メモが見つからない、その時機能テストで水温を強制的に 上げたが、その時のMAX値では赤灯?は反応してなかったように記憶している。 その時のメモが あれば明確なのだが、これは類似車種で何方かサポート下さるとありがた 削除

2016/12/7(水) 午後 9:17 [ CQF ]

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