VW:GOLF:Touran:DTC:P0118:16502:G62:THW:特性急変化:not stop the Cooling Fan Motor

VW:GOLF:Touran:DTC:P0118:16502:G62:THW:特性急変化:not stop the Cooling Fan Motor

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VW:DTC:P0118:16502:G62:THW:特性急変化:not stop the Cooling Fan Motor:never stop Cooling Fan

 

 

 

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 コメント(17)

      

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X431:
980247147200
P0118:16502:G62:

今日は、エンジン始動すると ずっーーーと 電動ファン全開のゴルフ トゥーランです。

基本的にずっと電動ファンが全開でまわりっぱなし の症状が出ている時は、水温センサー不良により

フェイルセーフが働いているのが一般的だと思いますが。

業者さんも、外部診断機を使用し水温センサー不良の故障コードがあった為、水温センサー交換した

らしいのですが、まだ直らないということで うちに入庫となりました。
入庫当初の故障コードプリントもらいました。 水温センサーの信号過大

水温センサーは一般的に、反比例特性 水温が低いほど 抵抗値は大きいですが、

その閾値をオーバーするほどの抵抗があるということです。 あるいは断線していたりとか。

http://blogs.yahoo.co.jp/nami1800/17256289.html削除

2012/4/8(日) 午前 11:17ogw*og*2返信する内緒

      

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P0118 code on 2000 Jetta VR6 - coolant need replacing??
http://tech.bentleypublishers.com/thread.jspa?threadID=21109

fault code p0118 Engine coolant Temo sensor(G62) error on 2.0l BKD diesel gt tdi golf

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?129784-fault-code-p0118-Engine-coolant-Temo-sensor(G62)-error-on-2.0l-BKD-diesel-gt-tdi-golf削除

2012/4/8(日) 午前 11:24ogw*og*2返信する

      

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[PDF] 
VOLKSWAGEN/AUDI
www.europeantransmissions.com/.../DTC.../VWCO... - このページを訳す
ファイルタイプ: PDF/Adobe Acrobat - クイック ビュー
14 Jan 2000 – DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) OVERVIEW. January 14, 2000. The Diagnostic Trouble Code (DTC) overview is organized according to VAG and SAE (OBD-II) trouble codes. MIL Switching Conditions. A=MIL Triggered ...削除

2012/4/8(日) 午前 11:29ogw*og*2返信する

      

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VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 018 CG
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04000
Shop #: WSC 00028
2 Faults Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent


http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic削除

2012/4/8(日) 午前 11:39ogw*og*2返信する

      

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00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A削除

2012/4/8(日) 午前 11:40ogw*og*2返信する

      

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16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent

Address 01: Engine
Controller: 1ML 906 032 
Component: 1.8l R4/5VT 0001
Coding: 10510
Shop #: WSC 00000
VSSZZZ1MZ3R112825 SEZ7Z0C1915413
1 Fault Found:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=98116削除

2012/4/8(日) 午前 11:43ogw*og*2返信する

      

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Possible Symptoms

* Difficulties with starting a cold engine.
* Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.
* RPM at idle is irregular.
* With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm.
* With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.削除

2012/4/8(日) 午前 11:46ogw*og*2返信する

      

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* Bad acceleration during warming up.
o Diesel: an indication is extreme long time burning time of the glow indication light. 

Possible Causes

* The electrical signal coming from G62 is too low
* Wiring and/or connections faulty (short circuit?)
* Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty削除

2012/4/8(日) 午前 11:46ogw*og*2返信する

      

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Possible Solutions

* Check wiring and connections
* Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 


Special Notes

* In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-cars the G2/G62 had the bad reputation of breaking down often. The default G2/G62 is black and all replacements are green.削除

2012/4/8(日) 午前 11:47ogw*og*2返信する

      

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ENGINE
16502
Engine Coolant Temperature Circuit - High Input (Low Temp)
or Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High : P0118

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3620083-16-DTC-s-on-my-S4-from-a-Code-reader-VAG305-Scanner削除

2012/4/8(日) 午前 11:54ogw*og*2返信する

      

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ECT:CTS:
http://www.obd-codes.com/faq/ect-sensor.php削除

2012/4/8(日) 午後 0:13ogw*og*2返信する

      

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Scale A shows resistance values for temperature range 0-50°C (32-122°F).
Scale B shows values for temperature range 50-100°C (122°F-212°F).
Examples:
30°C (86°F) corresponds to a resistance from 1.5 to 2.0 kΩ.
80°C (176°F) corresponds to a resistance from 275 to 375 Ω.削除

2012/4/8(日) 午後 0:13ogw*og*2返信する

      

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Note:
If DTCs P1296, P2181, P0128 or P3081 are occurring without electrical faults (P0116-P0118) and replacement of Engine Coolant Temperature Sensor -G62- and its terminals repaired, check thermostat and cooling system for proper operation. Ensure fan control unit part no. is valid for vehicle, if equipped. Always see ETKA for the latest part(s) information.

152-66-93-29/audi/download/vw/Engine/ECT%20checking.pdf削除

2012/4/8(日) 午後 0:27ogw*og*2返信する

      

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回路とか基本概念は同じなので、5V(定電圧値)に近い値となると、hightと認識され、判定要件でDTCが表示されたり、関連した症状となる。
冷えた状態では、断線などでDTCを取らない場合は認識し難い。
P0118となれば、G62の系統を点検することになる。診断器で数値を読む。点検可能なポイントをアクセスしやすい部位から点検する。high状態とLowの境界域が見つかればラッキーだ。削除

2012/4/8(日) 午後 2:25ogw*og*2返信する

      

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DTC:の解説にHigh、Lowなどとされる。回路構成でその認識が分かれる。
断線とか短絡の分かりやすいものが望ましいのだろう。とっさで、錯覚、誤認したりとしたくないものだ。削除

2012/4/8(日) 午後 3:24ogw*og*2返信する

 

 

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